  • Data: 2021-01-04 15:30:46
    Temat: Re: Ogrzewanie domu
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 4 Jan 2021 12:14:49 +0100, Uzytkownik <a...@s...pl> wrote:
    > Kupujesz napije do picia. Kiedy będzie oszczędniej? Czy kupując
    > kilka
    > większych butelek/kartonów, które starczą na kilka dni, czy też
    > jeżdżąc
    > po najmniejsze opakowania tylko wtedy kiedy chce się komuś pić po
    > kilka
    > czy kilkanaście razy dziennie?
    > Co jest droższe? Jeździć do sklepu co kilka dni czy po
    > kilka/kilkanaście
    > razy dziennie.

    Oczywiście, że to drugie. Moduluje bieżące koszty do bieżącego
    zapotrzebowania. Po co mam kupować na zapas, skoro tego nie
    wykorzystam?
    Po co mam grzać na zapas tone wody jak jutro będzie cieplej?
    Najtańsze jest kupowanie *raz* tyle ile potrzebujesz w najkrótszym
    do przewidzenia czasie.

    > Widzisz każde uruchomienie i zatrzymanie urządzenia grzewczego
    > generuje
    > straty. Im częściej się załącza i wyłącza tym straty są większe.

    Eh... Dla mnie EOT,. Moze ktoś inny ma więcej cierpliwości.

    --
    Marek