  • Data: 2021-01-04 16:38:26
    Temat: Re: Ogrzewanie domu
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu .01.2021 o 15:57 Jarosław" Sokołowski" <j...@l...waw.pl> pisze:

    > W przypadku Sporów Zasadniczych zazwyczaj problem polega na wspólnym
    > rozumieniu "tego co ma być", a nie o szczegółach, jak to osiągnąć. Kto
    > powiedział, że *każdemu* chodzi o ten sam "efekt końcowy" w postaci
    > *utrzymania* stałej temperatury pomieszczenia? W dążeniu do jak
    > najmniejszej pojemności cieplnej *układu ogrzewania* (nie mylić z
    > pojemnością cieplną budynku!) chodzi nie o to, że stałą moc, równoważącą
    > straty, grzejniki osiągają w kwadrans, a nie w pół dnia. Liczy się
    > możliwość osiągnięcia w krótkim czasie mocy np. dziesięciokrotnie
> [...]

    Daj przykład domu, mieszkania gdzie ktoś będzie grzał kwadrans a później
    będzie miał potrzebę schłodzenia?
    Podajesz skrajne potrzeby, które wystąpią u 1 na 10000 użytkowników.
    Mówimy o grubych i "cienkich" rurach do CO. Co to za dom w którym w samych
    rurach są 2 tony wody?
    Zazwyczaj to jest 300-500L vs kilkadziesiąt. Ja 1,5t wody w buforze grzeję
    PC o mocy 14KW jakieś 1,5h. (z 20-25st do 40st). Kocioł o mocy 20kW
    zagrzeje ten zład w niewiele więcej niż godzinę. 300 L zagrzeje w 15 min.
    Można przyjąć bzdurne założenia i do upadłego ich bronić.

    TG