  • Data: 2021-01-06 09:40:23
    Temat: Re: Ogrzewanie domu
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Niezależnie od temperatury powietrza wewnątrz, ściany mają cały czas tę
    > samą temperaturę: nieco ponad 10 st (w zimie, przy -7 na zewnątrz).

    Na samą myśl już mnie trzęsie z zimna.

    > Czytałem kiedyś artykuł naukowy, w którym autor wyjaśniał, że organizmy
    > żywe żyją tym dłużej, im mniej mają stresu. Za przykład bezstresowego
    > życia podawał jakiś gatunek ślimaka morskiego, który całe życie siedzi
    > w skorupie, mocno przyczepiony do dna morskiego. Idealnie stała
    > temperatura, stałe ciśnienie, żadnych stresujących ruchów wody - a jak
    > taki mięczak zgłodnieje, to tylko otwiera muszelkę na moment coby
    > morski okruch czegoś mu spadł z nieba. Mi takie życie nie odpowiada.
    >
    > Mateusz

    Tylko jak się to ma do całej tej dyskusji?

    To tak jakbyś udowadniał komuś, że samochody w ogóle się nie psują i w
    ogóle nie wymagają przeglądów czy serwisowania, bo Ty przecież nie masz
    samochodu i na podstawie swojego "nieposiadania", negował opinię i
    wiedzę innych.

    Chyba nie po to ludzie budują domy, a w nich coraz bardziej wymyślne
    ogrzewania i skomplikowane sterowania, aby mieć w chałupie zimno.