  • 1. Data: 2016-03-04 17:51:30
    Temat: Ogrzewanie małego domku
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    Jaki byście widzieli najsensowniejszy sposób na ogrzewanie CO+CWU domku
    ok. 32 m2?
    Domek murowany, ocieplony, dach płaski częściowo ocieplany styropianem,
    na tym papa.
    Rozważałem mimo wszystko jakiś mały kocioł gazowy, ale chyba nie ma aż
    tak małych?
    Mówimy o normalnym funkcjonowaniu tego jako domku mieszkalnego.
    W przypadku kotła gazowego boję się też trochę kwestii akustycznych, bo
    na tych 32 m2 będzie pokój, aneks kuchenny i malutka łazienka, co
    przekłada się na to, że kocioł będący w "kuchni" będzie niemalże też w
    pokoju. Więc jego praca może zdeka przeszkadzać, a już szczególnie w nocy :/

    W przypadku prądu trochę boję się kosztów. Ale chętnie posłucham jakichś
    podpowiedzi i świeżego spojrzenia na sprawę przez kogoś z zewnątrz.

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 2. Data: 2016-03-04 18:09:30
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    O co bym nie myslal. Do ogrzewania piecyk z podajnikiem peletu. W LM widzialem dwa
    modele, chyba 4,5 kW i 6 kW. Majsterkowicz na cieple odpadowym wyrzucanym do komina
    powinien dac rade wode do mycia ugrzac.

  • 3. Data: 2016-03-04 18:12:11
    Temat: Re: Ogrzewanie małego domku
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 4 Mar 2016 17:51:30 +0100, Kżyho

    > W przypadku prądu trochę boję się kosztów. Ale chętnie posłucham jakichś
    > podpowiedzi i świeżego spojrzenia na sprawę przez kogoś z zewnątrz.

    Co prawda to tylko kalkulatorek internetowy, ale mimo tego policz wstępnie
    zapotrzebowanie http://cieplowlasciwie.pl i zapodaj wynik.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 4. Data: 2016-03-04 20:56:22
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu piątek, 4 marca 2016 17:51:31 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:
> [...]
    >
    > W przypadku prądu trochę boję się kosztów. Ale chętnie posłucham jakichś
    > podpowiedzi i świeżego spojrzenia na sprawę przez kogoś z zewnątrz.

    tak mała powierzchnia to moze i pradem. Jesli jest gaz to gaz -tyle ze koszty
    inwestycyjne bedą znacznie wieksze.
    Zrób tak - daj ogrzewanie podłogowe wodne, to grzej elektrycznym ogrzewaczem+pompka.
    Jesli prąd bedzie za drogi to podmienisz to na piec.

    b.

  • 5. Data: 2016-03-05 08:16:30
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 04.03.2016 o 17:51, Kżyho pisze:
    > Jaki byście widzieli najsensowniejszy sposób na ogrzewanie CO+CWU domku
    > ok. 32 m2?
    Ja bym taką małą powierzchnię grzał prądem. w zależności od tego ile lat
    - dalej bym optymalizował.
    ToMasz

  • 6. Data: 2016-03-07 09:33:22
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-03-04 o 20:56, Budyń pisze:

> [...]
    > Zrób tak - daj ogrzewanie podłogowe wodne, to grzej elektrycznym
    ogrzewaczem+pompka. Jesli prąd bedzie za drogi to podmienisz to na piec.

    Rzecz w tym, że rozchodzi się o to czy robię odnogę przyłącza gazowego
    do tego domku czy nie. Więc trzeba od razu dość konkretnych decyzji.
    Projekt na dwie odnogi jest. Jedna do domu została zrobiona i oddana do
    użytku, druga do tego domku aktualnie jedynie na projekcie i czeka w
    zawieszeniu.
    I właśnie o to chodzi, czy jest sens to kończyć...

    Bo jeżeli gaz, to to musiałby być jakiś mały kocioł dosyć. Jak na razie
    jakoś nie bardzo widziałem takie. A fajny Junkers 14 kW, który mam w
    domu, a potrafi się zmodulować do 3 kW, to jednak kupa kasy, jak na
    takie rozwiązanie :/

    Pzdr
    --
    /__/_* /
    / ) /_(//)()

  • 7. Data: 2016-03-07 11:10:48
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 7 marca 2016 09:33:23 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:
> [...]
    > jakoś nie bardzo widziałem takie. A fajny Junkers 14 kW, który mam w
    > domu, a potrafi się zmodulować do 3 kW, to jednak kupa kasy, jak na

    a co cie obchodzi moc? - ciebie interesuje energia. To moze być 3kW przez 10minut
    albo 30kW przez minute.

    b.

  • 8. Data: 2016-03-07 13:21:30
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Maly domek, a ten z tematu nie jest maly a bardzo maly, to malo miejsca. Przy kotle o
    za duzej mocy potrzebny bedzie bufor. I zapewne nie bedzie gdzie taki bufor wstawic.

  • 9. Data: 2016-03-07 14:54:36
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 7 marca 2016 13:21:31 UTC+1 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Maly domek, a ten z tematu nie jest maly a bardzo maly, to malo miejsca. Przy kotle
    o za duzej mocy potrzebny bedzie bufor. I zapewne nie bedzie gdzie taki bufor
    wstawic.

    no tak - ty do małego domu proponujesz piec na wungiel z podajnikiem. Chociazby ze
    wzgledu na jego gabaryty to bez sensu.

    Ja myslalem raczej o gazowym - a te są zblizone gabarytami niezaleznie od mocy.
    I duzoooo razy mniejsze niz węglak.

    b.

  • 10. Data: 2016-03-07 14:58:57
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2016-03-07 o 14:54, Budyń pisze:
> [...]
    wzgledu na jego gabaryty to bez sensu.

    > Ja myslalem raczej o gazowym - a te są zblizone gabarytami niezaleznie od mocy.

    Wszelkie węglaki i inne śmieciuchy dla mnie nie istnieją, a w tym
    wypadku to w ogóle nie mają racji bytu.

    W przypadku gazowych chodziło mi o to, że potrzebna jest mała moc, a
    mniejsza moc kotła, to zwykle tańszy kocioł. Bo rzecz przede wszystkim,
    jak zawsze rozchodzi się o koszty. Jak pisałem, mogę powiesić i drugiego
    takiego Junkersa, jak mam w chacie, ale to dobre 4 klocki kosztuje, a
    moc tego o wiele za duża, jak na potrzeby i będzie niepotrzebnie
    taktował ostro pewnie.

    Pzdr
    --
    /__/_* /