    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: "Ogrzewanie" wody w basenie
    <s...@f...lasek.waw.pl> <q1ddk3amwwn3$.dlg@myjk.org>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <ut7etiv3mp0e$.dlg@myjk.org>
    <qgbnk3$ji0$1$Jacek@news.chmurka.net>
    <o...@l...harvard.local>
    <X...@1...0.0.1>
    <o...@l...harvard.local>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <o...@l...harvard.local>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <o...@l...harvard.local>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    Date: Tue, 16 Jul 2019 15:54:05 +0200
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2019 o 15:34 Jarosław" Sokołowski" <j...@l...waw.pl> pisze:

    >> (https://www.google.pl/maps/place/Camposol,+30870+Ma
    zarr%C3%B3n,+Murcia,+Hiszpania/@37.6629402,-1.370436
    8,336m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0xd649787e217fde3:0xa
    b86a81da4d19a78!8m2!3d37.6601411!4d-1.3658347)

    > Tu z kolei można zbadać, czy liczba dupobasenogodzin przypadających na
    > tysiąc mieszkańców wyższa jest w Murcji, czy w Polsce. Zupełnie inaczej
    > jest, gdy basen (czy cokolwiek innego) jest czymś naturalnym, tanim, nie
    > sprawiającym kłopotów, powszechnym, a czym innym gdy wymaga nadludzkiego
    > wysiłku przy budowie i utrzymaniu. Nie mówiąc już o poświęceniu przy
    > korzystaniu w zimnym klimacie.

    Tu w Camposol basen nie jest tani w utrzymaniu - jest duże parowanie a
    woda jest droga.
    Na niektórych osiedlach (podobnych do tego z linku) są osobne wodociągi
    basenowe (zasilane ze zbiorników otwartych, w kórych gromadzona jest woda
    opadowa) - ale w większości baseny zasila się wodą wodociągową. Efekt jest
    taki, że są notoryczne problemy z bieżącą wodą - jak lejesz wodę do basenu
    to nie leci w domu. Prąd tutaj mają 2x droższy niż my, ceny chemi
    basenowej 1,5x droższe.
    Koszty robocizny wywindowane w kosmos. Na baseny stać tylko Niemców,
    Anglików, Holendrów i Belgów.
    Przeciętny Hiszpan, tak jak przeciętny Polak o basenie może tylko pomarzyć.
    Przecietny Hiszpan tak jak ja wynajmuje sobie taki domek z basenem na 2
    tygodnie - w tym czasie właściciel domu (Niemiec, Anglik, Belg lub
    Holender) wyprowadza się z Hiszpanii aby przeczekać upały u siebie.

    > Ludzie z rocznymi dochodami 2 mln i więcej, czy jednak znacząco mniej?

    Nie mam zielonego pojęcia, nie znam ich.

    TG