    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Okna połaciowe PCV? Fakro czy Velux?
    Date: Tue, 10 Jul 2012 11:43:50 +0200

    > Czy okna polaciowe "dachowe" fakro z PCV (alu) beda dobre? Nie beda
    > przemarzac? W sumie czlowiek ma plastiki cale zycie z tym ze pionowe i sie
    > sprawuja :)

    Mam 6 okien Fakro drewnianych i jedno PCV (w łazience). Jeśli chodzi o
    przemarzanie to istotne jest odpowiednie zaizolowanie górnej i dolnej
    krawędzi wnęki okiennej. Okno samo w sobie nie będzie przemarzać.

    Ciężko mi porównać mechanicznie bo drewniane brałem o podwyższonej osi
    obrotu, a plastikowe robią tylko tradycyjne (oś obrotu na środku).
    Jeśli chodzi o wykonanie to jedne i drugie są wykonane BDB.

    Brałem pod uwagę też Veluxa ale odpadł ze względu na sposób otwierania
    (klamka u góry) co IMO jest bez sensu. Mam okna wysokie na 140cm. Zaczynają
    się na wysokości około 130cm - tak jak się kończy ścianka kolankowa a kończą
    tak jak się kończy skos czyli prawie pod sufitem.

    > W srodku nowego budynku beda plastiki "pionowe" wiec az sie prosi o
    > podobne plastiki jako okna polaciowe.

    I tak i nie. Ja mam okna w ścianach szczytowych w kolorze "złoty dąb" a
    połaciowe naturalne drewno. Mogłem zamówić połaciówki w takiej samej
    okleinie, ale nie chciałem takie mi się bardziej podobają. Do tego dojdą
    jeszcze drzwi wewnętrzne też w kolorze naturalnej sosny.

    Ilekroć wchodzę do łazienki i widzę to białe okno połaciowe to wygląda IMO
    nienaturalnie. Poddasze jakoś kojarzy mi się z drewnem a nie plastikiem.

    > Mam nadzieje ze fakro robi dobre okna, nie tracace bieli z czasem.

    Tego jeszcze nie wiem, zobaczę za kilka lat.

    > Okno velux u znajomych (2letnie) zaczelo troche ciezej chodzic (z oporem),
    > drewno pracuje?

    A smarował te okna?

    > A jesli juz okna to Fakro, Velux? Wg cennika sa podobne, na allegro sa
    > okna Fakro 1/10 taniej niz w oficjalnym cenniku.

    Ja na allegro znalazłem sprzedawcę z sąsiedniego miasta i przywiózł mi za
    darmo o stówę taniej niż w hurtowni, a w hurtowni i tak miałem ok. 30%
    rabatu.

    Ps. Co do podwyższonej osi obrotu - polecam bardzo dobrze się sprawdza,
    można pod nimi stanąć i wyglądnąć przez otwarte okno.

    Pozdrawiam
    Ergie