  • 1. Data: 2012-07-10 10:52:15
    Temat: Okna połaciowe PCV? Fakro czy Velux?
    Od: "Koteczek" <n...@s...org>

    Witam

    Czy okna polaciowe "dachowe" fakro z PCV (alu) beda dobre? Nie beda przemarzac?
    W sumie czlowiek ma plastiki cale zycie z tym ze pionowe i sie sprawuja :)

    W srodku nowego budynku beda plastiki "pionowe" wiec az sie prosi o podobne
    plastiki jako okna polaciowe. Mam nadzieje ze fakro robi dobre okna, nie
    tracace bieli z czasem. Okno velux u znajomych (2letnie) zaczelo troche ciezej
    chodzic (z oporem), drewno pracuje?

    A jesli juz okna to Fakro, Velux? Wg cennika sa podobne, na allegro sa okna
    Fakro 1/10 taniej niz w oficjalnym cenniku.

    dzieki za porady

  • 2. Data: 2012-07-10 11:43:50
    Temat: Re: Okna połaciowe PCV? Fakro czy Velux?
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Czy okna polaciowe "dachowe" fakro z PCV (alu) beda dobre? Nie beda
    > przemarzac? W sumie czlowiek ma plastiki cale zycie z tym ze pionowe i sie
    > sprawuja :)

    Mam 6 okien Fakro drewnianych i jedno PCV (w łazience). Jeśli chodzi o
    przemarzanie to istotne jest odpowiednie zaizolowanie górnej i dolnej
    krawędzi wnęki okiennej. Okno samo w sobie nie będzie przemarzać.

    Ciężko mi porównać mechanicznie bo drewniane brałem o podwyższonej osi
    obrotu, a plastikowe robią tylko tradycyjne (oś obrotu na środku).
    Jeśli chodzi o wykonanie to jedne i drugie są wykonane BDB.

    Brałem pod uwagę też Veluxa ale odpadł ze względu na sposób otwierania
    (klamka u góry) co IMO jest bez sensu. Mam okna wysokie na 140cm. Zaczynają
    się na wysokości około 130cm - tak jak się kończy ścianka kolankowa a kończą
    tak jak się kończy skos czyli prawie pod sufitem.

    > W srodku nowego budynku beda plastiki "pionowe" wiec az sie prosi o
    > podobne plastiki jako okna polaciowe.

    I tak i nie. Ja mam okna w ścianach szczytowych w kolorze "złoty dąb" a
    połaciowe naturalne drewno. Mogłem zamówić połaciówki w takiej samej
    okleinie, ale nie chciałem takie mi się bardziej podobają. Do tego dojdą
    jeszcze drzwi wewnętrzne też w kolorze naturalnej sosny.

    Ilekroć wchodzę do łazienki i widzę to białe okno połaciowe to wygląda IMO
    nienaturalnie. Poddasze jakoś kojarzy mi się z drewnem a nie plastikiem.

    > Mam nadzieje ze fakro robi dobre okna, nie tracace bieli z czasem.

    Tego jeszcze nie wiem, zobaczę za kilka lat.

    > Okno velux u znajomych (2letnie) zaczelo troche ciezej chodzic (z oporem),
    > drewno pracuje?

    A smarował te okna?

    > A jesli juz okna to Fakro, Velux? Wg cennika sa podobne, na allegro sa
    > okna Fakro 1/10 taniej niz w oficjalnym cenniku.

    Ja na allegro znalazłem sprzedawcę z sąsiedniego miasta i przywiózł mi za
    darmo o stówę taniej niż w hurtowni, a w hurtowni i tak miałem ok. 30%
    rabatu.

    Ps. Co do podwyższonej osi obrotu - polecam bardzo dobrze się sprawdza,
    można pod nimi stanąć i wyglądnąć przez otwarte okno.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2012-07-10 15:08:58
    Od: "Koteczek" <n...@s...org>

    > Ps. Co do podwyższonej osi obrotu - polecam bardzo dobrze się
    > sprawdza, można pod nimi stanąć i wyglądnąć przez otwarte okno.

    a jest jakis silownik (jak klapa w samochodzie) ulatwiajacy otwieranie?

    Inwestor ma malo czasu na wybor, rozumiem ze czytales opinie ludzi, fachowcow,
    ceny tez wazne i fakro (plus ze nasze i dobre) zwyciezylo czy wybor byl w sumie
    "jeden pies" czyli rzut moneta ;)?

    dziekuje!

  • 4. Data: 2012-07-10 15:33:43
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Koteczek" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > a jest jakis silownik (jak klapa w samochodzie) ulatwiajacy otwieranie?

    Oczywiście - są sprężyny, które ułatwiają otwieranie i powodują, że okno
    pozostaje otwarte w poziomie. W innych pozycjach niż poziom też jest otwarte
    ale to raczej "zasługa" oporu na zawiasach przy wichurze mogłoby się
    zamknąć.

    > Inwestor ma malo czasu na wybor, rozumiem ze czytales opinie ludzi,
    > fachowcow,

    Inwestor ma bardzo dużo czasu na przemyślenia. Już na etapie czekania na
    projekt warto się zastanawiać nad pewnymi rzeczami aby potem się nie
    okazało, że zmiana wymiarów okna o 10cm sprawia, że nagle staje się ono
    skokowo nieproporcjonalnie tańsze.

    Ja takie rzeczy jak drzwi, okna, pokrycie dachu, rynny wybierałem po długiej
    analizie. Nie z dnia na dzień i nie pod wpływem reklam / sprzedawców.

    > ceny tez wazne i fakro (plus ze nasze i dobre) zwyciezylo czy wybor byl w
    > sumie "jeden pies" czyli rzut moneta ;)?

    Szczerze powiedziawszy jeśli chodzi o budowę to nie mam sentymentów aby brać
    coś "bo Polskie" tylko zawsze wybieram to co jest dla _mnie_ najlepsze.

    Gdybym patrzył na cenę to wziąłbym jakiegoś supermarketowego producenta za
    połowę cenny. Pod uwagę brałem trzy firmy: Fakro, Roto i Velux. Roto było
    sporo droższe w sumie nie wiadomo za co. Velux i Fakro cenowo wychodziły
    podobnie, z tą różnicą że Fakro miało klamkę na dole a Velux u góry.
    Natomiast Velux za klamkę na dole kazał sobie słono dopłacać.

    Inna kwestia, że mechanicznie IMO Fakro lepiej wypada - otwiera i zamyka się
    lekko i bez szarpania, natomiast Velux'y których miałem okazję używać zawsze
    wymagały sporego wysiłku w końcowej fazie zamykania (takiego dociągnięcia).

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 5. Data: 2012-07-10 15:43:05
    Od: "Koteczek" <n...@s...org>

> [...]
    > zamyka się lekko i bez szarpania, natomiast Velux'y których miałem
    > okazję używać zawsze wymagały sporego wysiłku w końcowej fazie

    dzieki, tez mam takie odczucie, przy otwieraniu trzeba szarpnac (az lekko
    strzeli jakby) a pozniej chodzi ladnie.

  • 6. Data: 2012-07-11 09:16:44
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    Użytkownik "Koteczek" <n...@s...org> napisał w wiadomości

    > dzieki, tez mam takie odczucie, przy otwieraniu trzeba szarpnac (az lekko
    > strzeli jakby) a pozniej chodzi ladnie.

    Potwierdzam. Ja mam Fakro i chodzi jak masełko a byłem kiedyś w hotelu w
    którym były veluxy to nie dość że trzeba było się siłować to jeszcze miały
    jakiś dziwny ten zamykacz i się same otwierały przy większym wietrze gdy
    dochodziło do różnicy ciśnień.

    Marek

  • 7. Data: 2012-07-11 09:27:35
    Od: Heraklit <r...@f...pl>

    Był sobie taki dzień: 10 lipiec (wtorek), gdy o godzinie 15:33 *Ergie*
    naskrobał(a):

    > Roto było
    > sporo droższe w sumie nie wiadomo za co.

    Sądziłem, ze Roto produkuje okucia do okien, a nie okna?

    --
    Pozdrawiam,

    Post stworzono 2012-07-11 09:26:12

  • 8. Data: 2012-07-11 10:37:51
    Od: enemyunknown <r...@g...com>

    On 10 Lip, 10:52, "Koteczek" <n...@s...org> wrote:

    > A jesli juz okna to Fakro, Velux? Wg cennika sa podobne, na allegro sa okna
    > Fakro 1/10 taniej niz w oficjalnym cenniku.

    a oglądałeś OKPOL?

  • 9. Data: 2012-07-11 11:12:49
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Sądziłem, ze Roto produkuje okucia do okien, a nie okna?

    http://oknadachowe.com/grupa/roto/okna-dachowe-roto

    Pozdrawiam
    Ergie