  • 1. Data: 2012-07-09 11:42:40
    Temat: taras na 3 murkach
    Od: quent <x...@x...com>

    Właśnie zaczynam budowę tarasu. Z powodu sporej wysokości okna
    tarasowego nad gruntem muszę zrobić na 3 murkach fundamentowych płytę
    wiszącą.

    Tai jest plan:
    http://www.elipsa.proste.pl/_test/taras2.jpg

    Tak wygląda stan obecny (nie ma jeszcze tynku na ścianach, są jedynie
    zaguntowane z dotakiem farby)
    https://plus.google.com/u/1/photos/10497619375684860
    2152/albums/5762513735631663985/5762522207243521314

    Jeśli wybiorę tę ziemię spod okien to mógłbym pod tym tarasem zrobić 2
    pomieszczenia gospodarcze:
    http://www.elipsa.proste.pl/_test/taras.jpg

    Górna powierzchnia wylewki betonowej chcę aby się licowała z tą półką,
    która powstała przy ociepleniu styropianem, tu zaznaczyłem czerwoną linią:
    http://www.elipsa.proste.pl/_test/taras1.jpg

    I tu właśnie mam dylemat.
    Jak uszczelnić połączenie wylewki betonowej - tej wiszącej płyty - z tą
    półką ze styropianu?
    Pod spodem będą pomieszczenia gospodarcze z podłogą na gruncie i nie
    chciałbym aby z tego połączenia lała się do nich woda.

    Na co w ogóle uważać przy robieniu takiego tarasu?
    Ile powinny wiązać ławy pod tymi murkami zanim zacznie się stawiać na
    nich bloczki?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 2. Data: 2012-07-09 13:11:02
    Temat: Re: taras na 3 murkach
    Od: "MarekB" <j...@w...pl>

    mam taki podobny taras ,mam pod nim pomieszczenia gospodarcze i uszczelnienie tego
    jest sporym problemem .
    po kilku probach uszczelnienia wybralem wariant ze przestałem uszczelniac i
    zrobilem zadaszenie z dachem z płyty
    przezroczystej na konstrukcji drewnianej i to zalatwiło problem
    dodatkowo ten taras moge wykorzystac teraz bardziej niz jakbym mial go nie
    zadaszony.

    marek

  • 3. Data: 2012-07-09 13:24:06
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-07-09 13:11, MarekB pisze:
    > mam taki podobny taras ,mam pod nim pomieszczenia gospodarcze i uszczelnienie
    tego jest sporym problemem .
    > po kilku probach uszczelnienia wybralem wariant ze przesta?em uszczelniac i
    zrobilem zadaszenie z dachem z p?yty
    > przezroczystej na konstrukcji drewnianej i to zalatwi?o problem
    > dodatkowo ten taras moge wykorzystac teraz bardziej niz jakbym mial go nie
    zadaszony.

    Tylko że ja teraz moge zrobić jeszcze cokolwiek póki nie ma tarasu. Mogę
    nawet tę styropianową półkę jakoś przerobić (nie ma jeszcze tynku)...
    dorobić opierzenie (na ścianach także) aby wchodziło na taras... ale jak?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 4. Data: 2012-07-12 10:14:15
    Od: "Koteczek" <n...@s...org>

    ogladalem galerie, widze ze masz rekuperator - ile kosztowal Ciebie reku i
    montaz? Ile masz tam metrow kwadratowych (wazniejsza kubatura ale walic)?

    dzieki

  • 5. Data: 2012-07-12 10:39:14
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2012-07-12 10:14, Koteczek pisze:
    > ogladalem galerie, widze ze masz rekuperator - ile kosztowal Ciebie reku
    > i montaz? Ile masz tam metrow kwadratowych (wazniejsza kubatura ale walic)?

    Reku to Brink Renovent 400 dałem zdaje się średnią cenę rynkową na
    tamten czas.
    Instalację i projekt robiła mi firma Tora z Częstochowy.
    Muszę przyznać, że z tego jak obserwowałem ich pracę ale też kontakt
    przed zleceniem - była to chyba najlepsza firma na mojej budowie.
    Koszt instalacji w całości (reku, rury, projekt) na rurach sztywnych z
    ociepleniem 3cm wełny 16tys. z gwarancja 2 lata reku / 10lat instalacja.

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info