  • 1. Data: 2012-07-08 22:48:54
    Temat: solary + bufor
    Od: "rt" <x...@N...gazeta.pl>

    Witam

    jaki bufor zastosować dla zestawu solarów dla domu 140m2 ? 500l czy 750l ? i
    jaki zestaw solarów kupić? a ile to kosztuje?

    dzieki za pomoc
    rt

  • 2. Data: 2012-07-09 08:49:23
    Temat: Re: solary + bufor
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik rt napisał:
    > a ile to kosztuje?

    Duuużo za drogo haha
    Zależy jaki masz system ogrzewania, ale im tańszy, tym mniej się solary
    opłacają.
    Dla mnie 3 tys za wszystko, to nieprzekraczalna granica rozsądku.
    A jaki duży bufor, to zależy od zapotrzebowania na CWU. Ile osób w tym
    domu będzie mieszkało?

    pozdr
    Robert G.

  • 3. Data: 2012-07-09 08:58:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 8 lipca 2012 22:48:54 UTC+2 użytkownik rt napisał:
    > Witam
    >

    > jaki bufor zastosować dla zestawu solarów dla domu 140m2 ? 500l czy 750l ? i
    > jaki zestaw solarów kupić? a ile to kosztuje?

    Chodzi Tobie o bufor czy może o zasobvnik CWU?
    Bo bufor to nie zawsze ma uzasadnienie(no chyba że grzejesz PC czy bezpośrednio
    prądem w II taryfie)
    A zasobnik CWU to zalezy jaka rodzina- 200 litrowy starcza dla 3-4 osób a jak chcesz
    solary to 300litrów powinno byc ok.
    Ceny solarów- poczytaj wczesniejsze,dośc obszerne wątki- jedni twierdzą że za 4 tys
    skompletujhesz zestaw inni liczą min 10tys.