    From: "Tomasz O." <t...@o...eu>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: Olej do lancucha pily spalinowej
    Date: Thu, 29 Apr 2010 09:05:25 +0200

    Użytkownik "Moon" <m...@y...com> napisał w wiadomości
    news:hr9gbb$tbc$1@mx1.internetia.pl...
    > ale nie przesadzajmy.
    > rzadki olej nie spełnia swojej funkcji, będzie ci ciekł po łańcuchu i
    > osadzał się na ścinanym drzewie.
    > zużyjesz go 3 razy szybciej, a jak ci "zejdzie" i nie zauważysz to będą
    > się grzać i ścierać elementy, łańcuch będzie się zużywał szybciej, więc
    > wiesz...

    Nie wiem czy przesadzam bo jak wspomniałem piły nie mam ale raz od tego
    znajomego pożyczyłem i ciąłem cały praktycznie dzień, bo miałem trochę drzew
    owocowych do wycięcia na działce i sporo drewna różnego do pocięcia. W sumie
    to raz dolewałem ale może masz racje. Jakbym miał dedykowany to pewnie bym
    nie musiał dolewać. Niezmienia to faktu, że wolę wydać 3 zł. na litr a nie
    10-20.

    > wszystko można, możesz lać olej kujawski do mercedesa, ale... co potem?

    Jak już wcześniej pisaliśmu mercedes a nawet maluch jest trochę bardziej
    złożonym urządzeniem i jego części pracują w zdecydowanie bardziej
    ekstremalnych warunkach więc porównanie jest mało trafione.

    P.S. Wszedłem z ciekawości na forum pilarzy zawodowych i wyczytałem, że
    zdażają się tacy, którzy używają przpalonego oleju silnikowego. Ktoś nawet
    stwierdził, że oszczędzając w ten sposób można w ciągu kilku lat życia piły
    smarowanej tym olejem zaoszczędzić na nową.

    Tomasz