  • 11. Data: 2010-04-27 19:57:22
    Temat: Re: Olej do lancucha pily spalinowej
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik <d...@a...abc.com.pl> napisał w wiadomości
    news:Pine.LNX.4.64.1004271631450.22753@dimed.uhc.com
    .pl...
    On Tue, 27 Apr 2010, Agent 0700 wrote:

    >Natomiast w przypadku precyzyjniejszych maszyn trzeba smarować tym czym
    >zaleca producent a nie zgrywać cwaniaka.

    Bo...?

    Kris

  • 12. Data: 2010-04-28 06:28:31
    Od: d...@a...abc.com.pl

    On Tue, 27 Apr 2010, Kris wrote:

    > Użytkownik <d...@a...abc.com.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    Cwaniaków nikt nie lubi;-)

    D.P.

  • 13. Data: 2010-04-28 07:13:53
    Od: "Tomasz O." <t...@o...eu>

    Użytkownik <d...@a...abc.com.pl> napisał w wiadomości
    .pl...
    On Tue, 27 Apr 2010, Kris wrote:

    > Cwaniaków nikt nie lubi;-)

    Za to wszystkie firmy lubią ludzi którym można wszystko wcisnąć tylko
    dlatego, że jest dedykowane :-))). Piła w sumie moja nie jest ale ja też
    zawsze szukam tańszej alternatywy. Nie stać mnie i nie mam ochoty wydawać
    swoich ciężko zarobionych pieniędzy na coś tylko dlatego, że ktoś sobie tak
    wymyślił. Rozumię, że producenci oleju np. samochodowego to może i jakieś
    badania nad nim prowadzą i go ulepszają i firma i cena ma zanaczenie. Wątpie
    za to żeby producenci pił się zastanawiali nad tym tematem. Prowdopodobnie
    leją do puteleczek jakieś mazidło i wciskają, że dedykowany za cenę 3 razy
    większą od faktycznej wartości.

    Tomasz

  • 14. Data: 2010-04-28 08:10:29
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > wymyślił. Rozumię, że producenci oleju np. samochodowego to może i jakieś

    W silnikach są kanały olejowe konstruowane na odpowiedni olej - wlejesz inny
    i będzie płynął wolniej i silnik się zatrze lub szybciej zużyje. To się nie
    oszuka.

    Ale łańcuch po prowadnicy? Gdzie tam dokładność i precyzja?

    Niedługo będzie specjalny olej do maczania gwoździ przed wbiciem w deskę -
    niektórzy maczają.

  • 15. Data: 2010-04-28 08:15:39
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    Jacek pisze:
    > Teraz wszystko musi byc dedykowane!
    > Nawet jest podobno specjalny atrament dla leworęcznych.......;-)
    > Jacek

    No tu może coś być na rzeczy bo jak się lewą ręką pisze od lewej do
    prawej to atrament musi szybko schnąć żeby nie rozetrzeć tego co się
    napisało:)
    Co do piły to wczoraj wlałem do smarowania łańcucha syntetyka 5W40 -
    może profanacja ale taki akurat miałem, piła się nie obraziła:)
    Ten dedykowany którego kiedyś miałem, wydawał się nieco gęściejszy -
    więc teraz może mi szybciej ubywać, albo i szybciej uciekać z
    prowadnicy, trzeba uważać, acz myślę że krzywda się nie dzieje jak się
    coś innego zaleje.

  • 16. Data: 2010-04-28 08:50:25
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    A widzisz. O tym nie pomyślałem, że leworęczny sobie rozmaże zwykły
    niededykowany atrament ;-)
    Moja piła bierze każdy olej: Lotos mineralny i półsyntetyk, Elf excelium,
    Mobil S, Selenia HR a nawet Hipol.
    Ostatnio kupiłem dedykowany Vexol po 9 zł litr. Wydawał mi sie jakis ciemny
    z zielonym odcieniem.
    Czytam więc nalepkę a tam piszą, że ma specjalne dodatki myjące, które
    utrzymuja łańcuch i prowadnicę w stałej czystości i nic się nie zatyka i nie
    oblepia.
    Ja tam różnicy nie widzę, ale jak bedę dawał łańcuch do ostrzenia to znowu
    kupie butelkę, bo 9 zł to drogo nie jest zwlaszcza w porownaniu z Selenią.
    Jacek

  • 17. Data: 2010-04-28 11:19:13
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Czytam więc nalepkę a tam piszą, że ma specjalne dodatki myjące,

    Będziesz miał czysty rowek :-)

  • 18. Data: 2010-04-28 12:25:35
    Od: "Tomasz O." <t...@o...eu>

    Użytkownik "Agent 0700" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > W silnikach są kanały olejowe konstruowane na odpowiedni olej - wlejesz
    > inny i będzie płynął wolniej i silnik się zatrze lub szybciej zużyje. To
    > się nie oszuka.

    I dlatego też do silnika leje olej silnikowy o parametrach zalecanych przez
    producenta samochodu. Na szczęście producent zaleca tylko jakieś parametry
    tego oleju a nie konkretną markę.

    > Ale łańcuch po prowadnicy? Gdzie tam dokładność i precyzja?

    Dokładnie. Sam system smarowania do wyszukanych raczej też nie należy.
    Zakładając jeszcze, że sama piła nie jest wiodącego na rynku producenta
    tylko jakaś marketowa to lanie do niej oleju rzepakowego z Biedronki uznaje
    za zasadne. Ma on jeszcze jedną zaletę, żona zawsze pamięta żeby go kupić
    :-) .

    Tomasz

  • 19. Data: 2010-04-28 14:21:30
    Od: "Moon" <m...@y...com>

    Tomasz O. wrote:

> [...]
    > też zawsze szukam tańszej alternatywy. Nie stać mnie i nie mam ochoty
    > wydawać swoich ciężko zarobionych pieniędzy na coś tylko dlatego, że

    ale nie przesadzajmy.
    rzadki olej nie spełnia swojej funkcji, będzie ci ciekł po łańcuchu i
    osadzał się na ścinanym drzewie.
    zużyjesz go 3 razy szybciej, a jak ci "zejdzie" i nie zauważysz to będą się
    grzać i ścierać elementy, łańcuch będzie się zużywał szybciej, więc wiesz...
    wszystko można, możesz lać olej kujawski do mercedesa, ale... co potem?

    moon

  • 20. Data: 2010-04-28 14:36:33
    Od: Panslavista <p...@i...pl>

    Moon wrote:

> [...]
    > się grzać i ścierać elementy, łańcuch będzie się zużywał szybciej, więc
    > wiesz... wszystko można, możesz lać olej kujawski do mercedesa, ale... co

    Zużyty i odstany Hipol z silników i przekładni. Jest wystarczająco gęsty, o
    dobrych właściwościach smarnych, a wtrącenia osiadłe na dnie. Warto wlać do
    dużej butelki z korkiem-klipem jak po płynie do mycia garów Ludwik. Taki
    olej nadaje się też do kosiarek listwowych.