  • 71. Data: 2013-12-15 20:56:04
    Temat: Re: Optymalny współczynnik przenikania ciepła
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 15.12.2013 o 13:18 Adam <a...@g...com> pisze:

    > Az z ciekawosci policze pozniej moj OZC dla lepszych okien. Ale ja mam
    > normalnych okien ~33-35m2, scian zewnetrznych jakies 150-200m2, wiec to
    > wcale
    > nie jest tak malo :)
    >
    > Na szybko liczac obnizajac U okien o powiedzmy 0,6,
    To teraz jest w zasięgu ręki, ja cytowałem okres 5-6 lat temu, 0,6 to
    dużo, na pewno wtedy różnica była mniejsza a i dom mam mniejszy i okien
    mniej, dlatego stwierdziłem wtedy że nie ma sensu przepłacać.
    Teraz faktycznie jak tak okna staniały to można lekko poszaleć :)

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 72. Data: 2013-12-15 23:12:10
    Temat: Re: Optymalny współczynnik przenikania ciepła - podsumowanie laika
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 15.12.2013 17:16, Budyń pisze:
    > Użytkownik "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl> napisał w
    > wiadomości news:52ad99f6$0$2139$65785112@news.neostrada.pl...

    > bo niektórzy maja swoje durne przyzwyczajenia i okna myją.
    ostatnio niemalże na rynku wybudowano wielki supermarket. niby miał nie
    zasłaniać koscioła i okolicznych budynków. na oko 50% powierzchni to
    szkło - w sensie okno, żadne się nie otwiera, umyć się da.

    > raz miejscowe plany, a dwa -trzeba gdzies postawic solary. A trzy -
    > przestrzen pod dachem to kawał mieszkania.
    płaski czy spadzisty - solary przyjmie. kawał mieszkania? Sam piszesz
    jakie błędy popełniają budowalańcy na styku ścian i dachu. czy nie
    wygodniej byłoby pozbyć się problemów, ciągnąc mur o 100cm wyżej?
    zyskuje się prawdziwą powierzchnie mieszkalną i niebyle jaki strych, ale
    nie ocieplony....

    > weź to przemyśl - bo jakies idiotyzmy wypisujesz.
    PRzepaszam jeśli moja niewiedza jakoś Cię uraziła. staram się zrozumiec
    w czym problem z podłogami.

    > mozna oczywiscie tak zrobić tylko ze to co wymysliłes jest gorsze i
    > drosze. Izolować powietrzem, skąd ty sie urwałeś? Koło bieruta i zbyszka
    > cybulskiego mieszkasz?
    to byś mi też musiał wyjaśnić. uprośćmy, załóżmy że mamy najprostszy
    możliwy dom, zbudowany z podwójnej cegły 14cm+14cm. budujemy drugi mur,
    ale jest 14cm cegły przerwa na 10cm i 14 cm cegły. który będzie miał
    mniejszą przenikalność cieplną? NA 100% ten ze szczeliną powietrzną. Dla
    mnie, dla laika ta szczelina nic nie kosztuje. Być może połamałem jakieś
    inne ważne budowlane zasady, ale nie zasady fizyki.
    Podobnie jest ze styropianem. styropian wewnątrz muru będzie istniał
    wieki, na zewnątrz będzie wymagał osłony przed środowiskiem. A tynkiem
    zrobionym z cementu piasku i wapna go nie osłonisz.....

    > bo istnieje cos takiego jak wiedza techniczna którą całkiem powaznie
    > należy brac pod uwagę.
    Wiedza techniczna istnieje od czasów budowy pierwszych piramid. Wtedy
    nie istniały dzisiejsze materiały budowlane. Ale naprzykład taki
    styropian istnieje dłużej niż ja żyję, a w latach 60siąty, 70 siątych
    nie widziałem na żadnej budowie jak ocieplali budynki! Nie widziałem
    rekuperatorów, których konsekwencją jest nie otwieranie okien!
    Oczywiście niema zakazu, ale jak się chce miec rekuperator i uchylone
    okna to przecież bez sensu jest taka inwestycja...

    Nie bądź zły namnie, że dociekam, proponuję inne rozwiązania. nie
    twierdzę że są one idealne, ale czy głupie?
    ToMasz

  • 73. Data: 2013-12-16 00:19:54
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <n...@n...neostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:52ae293a$0$2187$65785112@news.neostrada.pl...
    > ostatnio niemalże na rynku wybudowano wielki supermarket. niby miał nie

    umyć sie da wyspecjalizowana firmą. Spróbuj taka wpuscic zeby umyła okna z
    zewnątrz w budynku jednorodzinnym to
    a) zbankrutujesz
    c) zdewastują ci ogródek
    c) i czasami elewacje.
    Dlatego rozsądni ludzie wymyslili juz dawno ze witryny można dac wyłacznie
    na parterze i to tylko tam gdzie z zewnątrz da sie do nich sięgnąć.

    > płaski czy spadzisty - solary przyjmie.

    płaski dach musisz najpierw zrobić a potem popsuć mocując konstrukcje dla
    solarów. Na spadzistym jest łatwiej, jeszcze sie tego nie stosuje ale w
    zasadzie nic nie stoi na przeszkodzie zintegrować solar z pokryciem
    dachowym.

    >kawał mieszkania? Sam piszesz jakie błędy popełniają budowalańcy na styku
    >ścian i dachu. czy nie wygodniej byłoby pozbyć się problemów, ciągnąc mur o
    >100cm wyżej?

    oczywiscie mozna tylko trzeba widziec różnicę miedzy błędami wykonawców a
    zmiana konstrukcji.

    wiec i latem i zimą jest naszym sprzymierzeńcem. Jeśli nie, to wystarczy
    wykopać coś na kształt piwnicy, tylko poto aby powierze stanowiło
    izolacje. Wiem że to kosztuje, ale alternatywa to wylanie parterowej
    podłogi tak samo jak stropu i zaizolowanie jej styropianem od dołu....
    > PRzepaszam jeśli moja niewiedza jakoś Cię uraziła. staram się zrozumiec w
    > czym problem z podłogami.

    Podłoga o temperaturze 8 stopni moze być sprzymierzeńcem latem ale nie zimą
    bo w budynku jest +20st i aby nie tracic ciepła w dół należy podłogę
    zaizolować.
    Najtańszą i sensowną metodą jest ułożenie warstwy styropianu. Styropian
    pozwala na wylanie zwykłej taniej posadzki , jakas komora która proponujesz
    wymaga robienie kosztownego stropu.
    Ubzdurało ci sie ze powietrze jest najlepszą izolacją. Owszem jest - ale
    TYLKO wtedy gdy jest nieruchome. A powietrze jest nieruchome gdy klei się do
    materiału zbiornika, ta warstwa ma zaledwie kilka mm. A nawet ta warstwa
    jesli gdzies wystąpi różnica ciśnień wyfrunie w kosmos i koniec z ciepłem :)
    Dlatego do ocieplen stosuje sie materiały które w sobie mają powietrze ale
    zamknięte w mikrokomorach.

> [...]
    > ale jest 14cm cegły przerwa na 10cm i 14 cm cegły. który będzie miał
    > mniejszą przenikalność cieplną? NA 100% ten ze szczeliną powietrzną.

    Owszem, w jakims nikłym stopniu na pewno. Tak sie izolowało za bieruta :)

    Co do murów mur 2x osobne 14cm to nie jest mur 28cm. Osobno będzie słabiej.
    Tako rzecze fizyka.

    >Dla mnie, dla laika ta szczelina nic nie kosztuje.

    Kosztuje wykonanie drugiego muru - robocizna x2 czyli sporo a zysków nie ma.

    > Podobnie jest ze styropianem. styropian wewnątrz muru będzie istniał
    > wieki, na zewnątrz będzie wymagał osłony przed środowiskiem. A tynkiem
    > zrobionym z cementu piasku i wapna go nie osłonisz.....

    Styropian na elewacji chroni sie zwykłym systemem kleju, siatki i tynku
    cienkowarstwowego. Tobie sie wydaje ze to złe rozwiazanie bo go nie znasz i
    wydziwiasz. Zamiast cienkiego tynku budowac mur? Nie daj panie takiego
    inwestora :-)

> [...]
    > istnieje dłużej niż ja żyję, a w latach 60siąty, 70 siątych nie widziałem
    > na żadnej budowie jak ocieplali budynki!

    Bo był drogi i niedostępny a ogrzewanie tanie. W niektórych systemach
    wielkiej płyty był styropian stosowany.

    > Nie bądź zły namnie, że dociekam, proponuję inne rozwiązania. nie twierdzę
    > że są one idealne, ale czy głupie?

    Dociekaj :-)

    b.

  • 74. Data: 2013-12-16 02:09:54
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 16 grudnia 2013 00:19:54 UTC+1 użytkownik Budyń napisał:
> [...]
    >
    > inwestora :-)

    > Bo był drogi i niedostępny a ogrzewanie tanie. W niektórych systemach

    Przestań Budyń pierdolić i mylić. Współczesna fizyka twierdzi że nie da się
    samoistnie ciepła transportować w dół. Wynika to z istoty ciepła. Za`pomocą
    specjalnych środków technicznych jest to możliwe w ograniczonym zakresie. Ale w
    domach nie stosuje się takich środków technicznych żeby przez podłogę grzać ziemię
    pod domem. A nawet jak by ktoś się uparł i zamontował promienniki ciepła nad podłogą
    i ją grzał. I udało by mu się podnieść temperaturę ziemi pod posadzką to takie ciepło
    po wyłączeniu promienników wróci do pomieszczenia. Sprawdzić czy nie łódka albo
    statek. Czy woda jest w miarę dobrym nośnikiem ciepła? Jest. To dlaczego grzałki w
    bojlerach montuje się na spodzie zbiornika a nie u góry? Dlaczego jak jest zbiornik z
    wężownicą do solarów albo do kotła to jak będzie przepływ cieplej wody to można
    nagrzać wodę w zbiorniku tylko do poziomu zamocowania wężownicy. Dlaczego jak będzie
    nagrzana woda w zbiorniku i wężownica przy dnie zbiornika to przepuszczając tą
    wężownicą zimną wodę nie daje się wystudzić wody znajdującej się powyżej wężownicy.
    Dlaczego jak jest bojler z grzałką elektryczną i grzałka nagrzeje wodę to i tak dół
    zbiornika poniżej grzałki będzie zimny? Jakie zjawiska fizyczne możesz przywołać żeby
    udowodnić że 5 centymetrów styropianu podgrzane od góry do 20 stopni przekaże w dół
    na tyle znaczącą ilość ciepła że podniesie temperaturę na swoim spodzie z 8 do 9
    stopni.

  • 75. Data: 2013-12-16 09:06:41
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    ps.com...
    >Przestań Budyń pierdolić i mylić. Współczesna fizyka twierdzi że nie da się
    >samoistnie ciepła transportować w dół. Wynika to z istoty ciepła.

    Ty czasem piszesz z sensem , a czasem jakby... mydlisz. Proponuję abyś wziął
    do ręki metalowy dość gruby pręt, trzymał za dół i zaczął go palnikiem grzac
    od góry.
    Przywitasz sie z istotą ciepła :-) Bo fizyka twierdzi tylo ze nie da sie
    transportować ciepła samoistnie od ciała cieplejszego do chłodniejszego. Ale
    w dół? Jak najbardziej.

    Ciepło rozchodzi sie we wszystkie strony bez żadnego uprzywilejowanego
    kierunku. Również w cieczy i gazie - tyle ze tam występuje efekt wyporu.
    Nagrzany materiał zwiększa swą objętość. Zwiększona objętość to zmniejszony
    ciężar właściwy. A materiał o mniejszym ciężarze właciwym unosi sie go
    góry - ale unosi sie tylko dlatego ze ma możliwosc ruchu. I to jest
    mechanizm konwekcji - czyli unoszenia sie ciepłego materiału. Podkreslam -
    ciepłego materiału, nie ciepła jako takiego.

    Beton tez sie rozgrzewa i zwiększa objętość - ale fragmenty nagrzane nie
    mogą sie przesunąć zatem w góre nic sie nie da bardziej niż w dół.

    >Jakie zjawiska fizyczne możesz przywołać żeby udowodnić że 5 centymetrów
    >styropianu podgrzane od góry do 20 stopni przekaże w dół na tyle znaczącą
    >ilość ciepła że podniesie temperaturę na swoim spodzie z 8 do 9 stopni.

    Porozmawiamy jak zrobisz prosty eksperyment z metalowym prętem.

    b.

  • 76. Data: 2013-12-16 09:10:26
    Od: r...@g...com

    Przecież woda w bojlerze nie stoi w miejscu. Ciepła płynie do góry, zimna w dół. Czy
    twierdzisz, że to samo się będzie działo z betonem w wylewce? Zimny popłynie w dół??
    ;)

  • 77. Data: 2013-12-16 09:10:34
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-12-16 00:19, Budyń pisze:

    > Podłoga o temperaturze 8 stopni moze być sprzymierzeńcem latem ale nie
    > zimą bo w budynku jest +20st i aby nie tracic ciepła w dół należy
    > podłogę zaizolować.

    Bez żartów. Taka lodowata podłoga latem to też masakra. Nie da się
    chodzić po tym boso. Nawet dobrze zaizolowana podłoga latem czasem
    wymaga dogrzania, żeby było komfortowo boso.

    --
    MN

  • 78. Data: 2013-12-16 19:11:01
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    k...@g...com napisał(a):
> [...]
    [...]
    > Przestań Budyń pierdolić i mylić. Współczesna fizyka twierdzi że nie da się
    > samoistnie ciepła transportować w dół. Wynika to z istoty ciepła.

    Istota ciepła jest taka, że może być przekazywane na trzy różne sposoby:
    1. Konwekcja (unoszenie).
    2. Przewodnictwo.
    3. Promieniowanie.
    --
    zbigi i stopka zastępcza

  • 79. Data: 2013-12-16 19:27:32
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 16 grudnia 2013 19:11:01 UTC+1 użytkownik zbigi napisał:
    > k...@g...com napisaďż˝(a):

    > [...]
    >

    > Istota ciep�a jest taka, �e mo�e by� przekazywane na trzy r�ne sposoby:
    >
    > 1. Konwekcja (unoszenie).
    >
    > 2. Przewodnictwo.
    >
    > 3. Promieniowanie.
    >
    > --
    >
    > zbigi i stopka zast�pcza

    Który z tych mechanizmów pośredniczy w wymianie ciepła przez płytę styropianową
    znajdującą się pod wylaną z betonu posadzką? A który w betonowej płycie znajdującej
    się nad styropianową. Co się dzieje z ciepłem że trudno przenika przez styropian? I
    tak ogólnie co się dzieje z ciepłem w styropianie?

  • 80. Data: 2013-12-17 07:47:01
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-12-12 16:44, Marcin N pisze:

    > http://www.arthauss.pl/index_p.php?page=technologia
    >
    > Skoro już tak reklamuję - to tu konkurencja:
    >
    > http://www.hanlo.pl/technologie/wand013
    >
    > Która z tych technologii jest lepsza?
    > Pierwsza ma jakąś stalową konstrukcję szkieletu domu - co mnie nie
    > przekonuje, bo świetnie przenosi ciepło no i czasem może być kłopot z
    > wywierceniem dziury w ścianie.
    > Druga za to ma wełnę mineralną, która po latach straci część właściwości.

    Wróćmy do głównych pytań tego wątku.
    Czy warto dopłacić około 30 tys zł do polepszenia parametrów termicznych
    domu? Zmiana z 0.13 na 0.11 lub z 0.14 na 0.10.

    --
    MN