    From: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Oświetlenie strychu i garażu
    Date: Sun, 9 May 2021 12:16:52 +0200

    W dniu 08.05.2021 o 07:05, uciu pisze:
    > Czym najlepiej oświetlić pomieszczenia jak nieogrzewany strych w parterówce czy
    garaż?
    > - Wpierw były tam takie długie lampy ledowe (kawałek blachy wklejone 2 paski led) -
    wytrzymały rok , przy na prawde sporadycznym świeceniu.
    > - reklamowałem, dostałem nowe i znowu szybko padły
    > - dałem oprawy hermetyczne ze świetlówkami led - chińszczyzna z allegro - minął rok
    i 3/4 świetlówek nie świeci...

    > Nie bede tam co roku wymieniał oświetlenia...
    >
    > Chce dać zwykłe oprawy rastrowe na świetlówki liniowe.
    > Dobry pomysł? NIe bedzie tak, że za rok, dwa nie kupie nigdzie świetlówek?
    > Same oprawy już cieśko kupić - w okolicznych hurtowaniach nie mają nic, na alelgro
    można.

    > Doradzcie :-)

    problemem ledówek z chin, jest moc ustawiona na 110% nominalnej. jak
    lubisz grzebać, to kup sobie dowolne paski ledowe i zasilacz na 22v od
    holandpoland na allegro. ciepły+zimny razem puszczone na 22v będa wieczne.
    alternatywnie - lampa led liniowa za 8 zł w hurcie, o mocy
    przekraczającej zapotrzebowanie. taką lampę trzeba otworzyć, znaleźć
    regulator prądu. tam jest rezystor smd jakieś powiedzmy 5 ohm, wymień go
    na 1 ohm mniejszy lub większy. zmieści się zwykły - nie smd.

    Zaletą ledów jest możliwość rozproszenia mocy, rozproszenia światła. im
    bardzej Ledy skupione w jednym punkcie, tym gorzej. więc świecący raster
    60x60cm jest może ładny, ale nie efektywny i nie ekonomiczny.

    ToMasz