  • 1. Data: 2021-05-08 07:05:46
    Temat: Oświetlenie strychu i garażu
    Od: uciu <a...@g...com>

    Czym najlepiej oświetlić pomieszczenia jak nieogrzewany strych w parterówce czy
    garaż?
    - Wpierw były tam takie długie lampy ledowe (kawałek blachy wklejone 2 paski led) -
    wytrzymały rok , przy na prawde sporadycznym świeceniu.
    - reklamowałem, dostałem nowe i znowu szybko padły
    - dałem oprawy hermetyczne ze świetlówkami led - chińszczyzna z allegro - minął rok i
    3/4 świetlówek nie świeci...

    Nie bede tam co roku wymieniał oświetlenia...

    Chce dać zwykłe oprawy rastrowe na świetlówki liniowe.
    Dobry pomysł? NIe bedzie tak, że za rok, dwa nie kupie nigdzie świetlówek?
    Same oprawy już cieśko kupić - w okolicznych hurtowaniach nie mają nic, na alelgro
    można.

    Doradzcie :-)

  • 2. Data: 2021-05-08 09:19:44
    Temat: Re: Oświetlenie strychu i garażu
    Od: ptoki <s...@g...com>

    sobota, 8 maja 2021 o 00:05:48 UTC-5 uciu napisał(a):
> [...]
    > Same oprawy już cieśko kupić - w okolicznych hurtowaniach nie mają nic, na alelgro

    Swietlowki dobre ale poszukaj starych opraw z starterami bez elektroniki.
    Te ledy ci pewnie padaja od wilgoci i chlodu (a wlasciwie kombinacji obu) i pewnie
    troche tez z goraca w lato.

    Ja u siebie mialem latami liniowe swietlowki i to jest dobre rozwiazanie. Ma tez te
    zalete ze jest małocieniowe.

    Alternatywnie kup zwykle zarowki albo patyczki halogenowe. One nie padna szybko i nie
    sa jakos okrutnie drogie. Wada tego ejst to ze dosyc sie grzeja jak swieca. Wiec
    trzeba bardziej uwazac gdzie sie je montuje i do czego sa blisko.

    Jako ostatnia alternatywa to jakies ledy na 12V i zwykly transformator i prosty
    zasilacz. Im prostszy lub im lepszej jakosci tym lepiej. Ja bym dal zwykly z ukladem
    gretza i najwyzej cierpial to mruganie majac relatywnie trwale ledy (mozna je puscic
    na mniej niz 12V) i relatywnie niedrogie.

  • 3. Data: 2021-05-08 10:38:56
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 7 May 2021 22:05:46 -0700 (PDT), uciu napisał(a):

> [...]
    > Same oprawy już cieśko kupić - w okolicznych hurtowaniach nie mają nic, na alelgro

    A co masz przeciwko świetlówkom kompaktowym, takim z gwintem E27?
    Liniowe świetlówki mają sporo wad. Plastyk gniazd się rozpada, styki
    śniedzieją, w chłodzie zanim zajarzą to trzeba się naczekać i napatrzeć
    migania. Są drogie i będą coraz droższe. A wkręcane są obecnie tanie.
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 4. Data: 2021-05-08 11:16:41
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2021-05-08 o 07:05, uciu pisze:
> [...]
    > - reklamowałem, dostałem nowe i znowu szybko padły
    > - dałem oprawy hermetyczne ze świetlówkami led - chińszczyzna z allegro - minął rok
    Miałem podobnie, ledy wilgoć uszkadza a świetlówki nie lubią niskich
    temperatur.
    Dałem zwykłe żarówki i mam spokój, do sporadycznego zapalania są
    nalepsze, można dac też halogeny.

    --
    Janusz

  • 5. Data: 2021-05-08 12:43:10
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 8 maja 2021 o 11:16:44 UTC+2 Janusz napisał(a):
> [...]
    > temperatur.
    > Dałem zwykłe żarówki i mam spokój, do sporadycznego zapalania są

    Oczywiście masz rację. Tam gdzie światło nie jest często włączane i nie musi być go
    tyle co potrzeba do szukania igieł żarówka jest najlepsza. Można jeszcze zrobić
    pewien myk. Jeśli użyć żarówki o większej mocy np. 150W i włączyć z nią szeregowo
    diodę to światło co prawda będzie żółtawe ale znośne a żywotność żarówki wzrośnie do
    nieskończoności.

  • 6. Data: 2021-05-08 13:44:49
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > Same oprawy już cieśko kupić - w okolicznych hurtowaniach nie mają nic, na alelgro

    Ja mam kilkadziesiąt opraw świetlówkowych, hermetycznych z Castoramy,
    ale te bez zapłonników (starterów). Wewnątrz 2 x świetlówka 36W.
    Zapalają się natychmiast. Zamontowałem w nieogrzewanych garażach i
    budynkach gospodarczych. Montowałem jakieś 5-6 lat temu. Do dnia
    dzisiejszego ani jedna świetlówka jeszcze się nie spaliła. Ale tam nie
    ma aż tak dużych skoków temperatury jak na strychu i zazwyczaj święcę
    tam dość długo jak coś robię.

    Co do pasków LED-owych czy też rur z LED-ami, zastępującymi świetlówki,
    montowanych na strychu to nie mają one szans na dłuższe "życie" w
    pomieszczeniach o tak dużych skokach temperatury. Zimą masz temperaturę
    prawie taką samą jak na zewnątrz. Takich, ujemnych temperatur nie
    wytrzymują luty, które ze względu na RoHS pozbawione są ołowiu. Luty te
    po prostu się rozsypują w ujemnych temperaturach. Latem natomiast na
    strychu masz wysoką temperaturę i paski LED-owe po prostu się odklejają.
    Tam w rurach na wzór świetlówek masz właśnie paski LED-owe i one latem
    się odklejają, a zimą dochodzi do uszkodzeń połączeń lutowanych.

    Ponieważ na strychu są trudniejsze warunki jak w garażach, a korzysta
    się tam ze światła bardzo rzadko to zamontowałem tam stare oprawy
    ceramiczne z najzwyklejszymi żarówkami.  Czasami można jeszcze kupić w
    hurtowniach. Ale niech Cię nie skusi, aby kupić takie oprawy plastikowe,
    bo można spalić chałupę. Te plastikowe są gówna warte. Jak kupiłem dom
    to zamontowałem cztery takie oprawy w kotłowni na suficie. Oprawy niby
    były 60W i takie też żarówki wsadziłem. Ale po pół godziny świecenia
    plastikowe oprawy po prostu się stopiły, a tworzywo zalało oprawki i
    żarówki. Oddałem na reklamacji i zamontowałem ceramiczne.

    Ale jeżeli masz strych ocieplony i nie masz zbyt wysokich skoków
    temperatury to polecam ww świetlówki.

  • 7. Data: 2021-05-08 14:33:24
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    W dniu 2021-05-08 o 13:44, Uzytkownik pisze:
    > Takich, ujemnych temperatur nie wytrzymują luty, które ze względu na RoHS

    Cyna rozsypuje się przy -18oC, przechodzi w odmianę alfa i to zupełnie
    inny proces, niż zwarcia powodowane przez wąsy rosnące w czystej cynie
    (niezależnie od temp.)
    U mnie w nieogrzewanym garażu, gdzie wieje przez kiepskie drzwi LEDowe
    "świetlówki" działają od lat. Podobne mam w kuchni i w łazience. Też
    niezniszczalne. Obstawiam, że problemy autora wynikają z kiepskiej
    przetwornicy, a nie z pasków LED, które o ile nie są traktowane zbyt
    dużym prądem, to są niemal wieczne.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 8. Data: 2021-05-08 16:59:41
    Od: Runt <r...@s...prv>

    W dniu 2021-05-08 o 12:43, kanalia Zenek Kapelinder pisze:

> [...]
    diodę to światło co prawda będzie żółtawe ale znośne a żywotność żarówki wzrośnie do

    twoja głupota zenusiu jest nieskończonością. ;-)))

    --

    zainteresowanych głebokim uczuciem obrońców zenusia odsyłam na
    pl.soc.polityka gdzie wasz zenuś popisuje się bluzgami w każdym temacie.

    Oto próbki:

    "Nie zapominaj pizdziak vel runt dziura w dupie o swoim ojcu. Jemu też
    należy się zupa. I nie kop go po jajach jak nogę do szczania podnosi."

    "Jak masz pizdziak vel runt dziura w dupie skuteczność ja poziomie
    jednego procenta to żeby ktoś ci debilu odpisał musisz dać minimum sto
    wpisów. I nie kop ojca po jajach jak nogę do szczania podnosi."

    "Trzeba było go pizdziak vel runt dziura w dupie posłuchać i się
    podpalić w proteście."

    "ty pizdziak vel runt dziura w dupie jak hans kazał waliłes koze."

    "Wystarczy że twój ojciec z twoją matką się szczepili. I nie kop
    pizdziak vel runt dziura w dupie ojca po jajach jak nogę do szczania
    podnosi. Trochę wdzięczności mu okaz bo gdyby nie jego jaja to by ciebie
    nie było. No i ciesz się że nie szczekasz."

    "Idź pizdziak vel runt dziura w dupie gadać z żabami. twoj poziom. I daj
    ojcu michę zupy chociaż nierasowy. Należy mu się, ty już dobrze wiesz
    dlaczego."

    TEMAT: Polacy nie chcą się szczepić.

    No nadir, jak ci się podoba zachowanie twego kolegi zenusia?

    --
    Runt

  • 9. Data: 2021-05-08 17:07:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 8 maja 2021 o 16:59:43 UTC+2 Runt napisał(a):
> [...]
    >

    > --
    > Runt
    >
    > Thanks for visiting and have a fantastic day!
    Brakuje pizdziak vel runt dziura w dupie żebyś się popłakał.

  • 10. Data: 2021-05-08 17:11:09
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 8 maja 2021 o 13:44:40 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):
> [...]
    > żarówki. Oddałem na reklamacji i zamontowałem ceramiczne.
    >
    > Ale jeżeli masz strych ocieplony i nie masz zbyt wysokich skoków
    Kilkadziesiąt to widziałeś jak zagryzales wodnym chlebem wodna wódkę. Mogłeś napisać
    że masz dwieście takch opraw. Nikt by nie uwierzył jak przy kilkudziesięciu ale jak
    by wyglądało.