  • 1. Data: 2021-05-05 17:38:20
    Temat: Piana, ale nie lepiąca się
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Jest na rynku jakaś piana którą łatwo odkleić i wydłubać po stężeniu?
    Muszę coś wypełnić tymczasowo (dziura) i jednocześnie nie chciałbym
    usyfić przewodów w środku. Interesuje mnie więc pęczniejąca substrancja
    a'la piana, ale mozliwe nie lepiąca się. Jest coś takiego? Standardowa
    pianka budowlana lepi się zdecydowanie za mocno. Otwór nieregularny, z
    ciężkim dostępem i piana wydaje się być ok jako pomysł.

    Tak, mam inne opcje, jak np. wypełnienie wełną, więc to ogólnie nie jest
    jakiś problem wymagajacy piany ,ale jesli by taka była...

    Pytanie wynika z faktu, że w kilku urządzeniach elektronicznych
    widywałem wypełnienie pianą, ewidentnie rozprężną (wypełniała dziury),
    która odchodziłą od elektroniki bez śladu. Widziałem też jak wycinano
    otwory w ścianie ocieplonej pianą w Hameryce, gdzie ślicznie odchodziła
    od desek, praktycnzie się ich nie trzymając. Zgaduje więc, że *jakiś*
    typ piany ma taką własnośc, że nie lepij się, lub lepi trochę.

  • 2. Data: 2021-05-05 18:59:45
    Temat: Re: Piana, ale nie lepiąca się
    Od: budynPL <b...@g...com>

    środa, 5 maja 2021 o 17:38:28 UTC+2 heby napisał(a):
> [...]
    > pianka budowlana lepi się zdecydowanie za mocno. Otwór nieregularny, z
    > ciężkim dostępem i piana wydaje się być ok jako pomysł.

    najpierw do otworu włóż reklamówkę, potem do niej napuść piany. Uzyskany kształt
    będzie
    stosowny bo dopasowany do otworu, a folia nie pozwoli na sklejenie warstw.
    No i będzie tanio :-)

    b.

  • 3. Data: 2021-05-05 21:33:02
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/05/2021 18:59, budynPL wrote:
    > najpierw do otworu włóż reklamówkę, potem do niej napuść piany.

    Już to robiem kilka razy :) Reklamówka blokuje się na ostrych elementach
    (wykuty pustak) i zostają szpary.

  • 4. Data: 2021-05-06 11:38:55
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

> [...]
    > od desek, praktycnzie się ich nie trzymając. Zgaduje więc, że *jakiś*
    > typ piany ma taką własnośc, że nie lepij się, lub lepi trochę.
    Być to jest ale sobie nie poradzisz. To piana krylaminowa.

  • 5. Data: 2021-05-06 21:26:13
    Od: ptoki <s...@g...com>

    środa, 5 maja 2021 o 10:38:28 UTC-5 heby napisał(a):
> [...]
    > od desek, praktycnzie się ich nie trzymając. Zgaduje więc, że *jakiś*
    > typ piany ma taką własnośc, że nie lepij się, lub lepi trochę.

    obsyp otwor duza iloscia pylu. Pianka sie do niego przyklei ale nie przyklei sie do
    samej sciany.
    Alternatywnie zmiel nieco papieru, rozmocz ko i tym pomaluj scianki otworu i potem
    nafukaj pianki.

  • 6. Data: 2021-05-07 16:33:45
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 06/05/2021 21:26, ptoki wrote:
> [...]
    samej sciany.
    > Alternatywnie zmiel nieco papieru, rozmocz ko i tym pomaluj scianki otworu i potem

    Dzieki, poeksperymentuje.