    From: "kris" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: PC vs GZ50
    Date: Fri, 6 Nov 2009 16:05:44 +0100

    news:hd1drs$hhn$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "kris" <k...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:hd1b7h$mfu$1@news.onet.pl...
    >
    > Straty godzinowe zbiornika 1000l z temperatury początkowej zładu 90stCdo
    > około 20stC to średnia około 0,5stC/h w dobrych zbiornikach.
    > Jak widzisz zbiornik 1000l ma straty dobowe dochodzące do 14kWh.
    > Wziąłeś to pod uwagę ?
    Nie wziełem, nie liczyłem- bo nie mam i mieć na razie nie zamierzam takiego
    zbiornika.

    Jak policzyłeś te straty? Z czego one wynikają?. Zbiornik 1000l może byc
    nieizolowany i stać na dworze gdzie jest -20stC i wtedy spadek temp. będzie
    spory:))
    Można też go obłożyć pół metrową warstwą wełny i postawić w piwnicy i wtedy
    straty będą niewielkie. Piszę tu o stratach a nie o energi odbieranej przez
    co.
    Nie weryfikuje twoich obliczeń ale te powyzsze wyglądaja mi niewiarygodnie.
    Mój ojciec ma zbiornik od hydroforu 300litrów przerobiony na zasobnik CWU.
    Owiniete to jest 10cm byle jakiej wełny i stoi sobie w piwnicy. Jak nagrzeje
    ten zasobnik do temperatury 70stC to ciepła wodę ma przez 3 dni(2 osoby). I
    wez pod uwage ze jak stopniowo ją zużywa to do baniaka dolatuje zimna
    zmniejszajac ogólną temp. ale i tak 3 dnia jeszcvze możesz spokojnie wziąć
    prysznic. 300litrów ciepłej wody tak szybko nie stygnie.
    Podłogówka u mnie w salonie np(zrobiona na oko nie liczona) też stygnie
    trochę wolniej jak [powinna wg Twoich wyliczeń.
    To takie moje spostrzeżenia z praktyki.

    Krzysiek