eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePRAWDA czy KIT - komin i Sadpal lub podobne katalizatory › Re: PRAWDA czy KIT - komin i Sadpal lub podobne katalizatory
    From: Jakub Rakus <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: PRAWDA czy KIT - komin i Sadpal lub podobne katalizatory
    Date: Mon, 2 Mar 2020 23:15:28 +0100

    W dniu 02.03.2020 o 22:11, Majka pisze:
    > katalizator spalania - prawda czy mit?
    >
    > 1. Czy wierzyć w skuteczność działania katalizatora spalania np. Sadpal?
    > Czy to naprawdę coś daje?
    > Czysty będzie przewód kominowy albo kanały w piecu będą bez sadzy?
    > Komin niestety trzeba co jakiś czas czyścić, i kanały ciepła biegnące w piecu. Do
    przyjemnych to zajecie nie należy. Czy zastosowanie SADPALu pozwoli zmniejszyć
    częstotliwość i uciążliwość czyszczenia pieca?
    > Czy "katalizator" tylko wyczyści kieszeń?
    >
    > 2. Czy to prawda, że te preparaty to sole, i podobne efekty do Sadpala można
    uzyskać stosując sól kuchenną, lub tańszą sól drogową?
    > (podobny efekt to będzie wyczyszczenie komina, czy wyczyszczenie kieszeni?).
    >
    > Pozdrawiam, Majka.

    Sypię łyżeczkę na tydzień podobnego wynalazku, prosto na żar na
    retorcie. Coś tam daje, sadza która zbiera się na ścianach pieca robi
    się taka jakby "sucha", zmienia kolor na jasnoszary i łatwiej zsypuje
    się na dół do popielnika. Przez całą zimę zużyłem tego jedno opakowanie
    0,5 kg to wydatek raczej żaden, a piec się łatwiej czyści.

    Tak, to prawda że w składzie są sole. Ale z solą kuchenną ma to tylko
    wspólną nazwę :P Głównym składnikiem jest siarczan miedzi. Fajny
    niebieski płomień się robi jak się sypnie na żar ;)

    Jakub Rakus