  • Data: 2021-11-23 20:52:30
    Temat: Re: PV - pseudo off grid
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-11-23 o 18:23, LordBluzg(R) pisze:

    > No to masz:
    > https://320volt.com/en/wp-content/uploads/2019/03/sc
    hematic-12v-24v-10a-pwm-control-dimmer-of-speed-for-
    dc-motor-circuit.png

    No i? pokazujesz zwykłego PWM-a.
    > Pierwszy lepszy schemat, gdzie widać wyraźnie obwody STABILIZACJI
    > napięcia. Opornik o którym wspominasz, niczego nie stabilizuje, równie
    > dobrze może to być żarówka. Opornik nie zapewnia ani momentu
    > przeładowania akumulatora nie wspominając nawet o impulsach, które są
    > realizowane w zwykłym Pulse Width Modulation (PWM) i ładują akumulator
    > impulsowo.
    Ale pleciesz, napisałem że to 'regulowany opornik', to że ma sprzężenie
    zwrotne i stabilizację napięcia niczego nie zmienia w jego zasadzie
    pracy, PWM jest tylko i wyłącznie po to żeby ograniczyć straty mocy w
    tranzystorze.

    > Tutaj masz wykres pracy:
    > https://www.researchgate.net/profile/Ahmed-Elmahalaw
    y-2/publication/271437313/figure/fig4/AS:66844136730
    6246@1536380249520/PWM-signal-with-its-two-basic-tim
    e-periods.png

    > To spróbuj tą szczeliną zmagazynować 10Ah/12V :>
    Mało wiesz i się kłócisz.

    > Tutaj masz schemat MPPT:
    > https://www.homemade-circuits.com/wp-content/uploads
    /2020/04/MPPT-3-step.png