  • Data: 2019-07-01 15:57:15
    Temat: Re: Panele FV
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mon, 1 Jul 2019 06:42:43 -0700 (PDT), WS

    > Niestety u nas prad generalnie potrzebny jest w zimie, a folovolt.
    > produkuje sie go w znacznej wiekszosci latem.

    Nie wiem skąd ten wniosek. Najwięcej problemów z prądem (także
    technologicznych w konwencjonalnych elektrowniach) tj. braków, jest właśnie
    w lecie a nie w zimie.

    > Mozna na sile uzasadniac
    > celowosc bajerami typu grzany basen, czy samochod elektryczny, ale nie
    > ma to zadnego sensu ekonomicznego (Jesli juz ktos ma basen, znacznie
    > taniej grzac kolektorem,

    To nie jest uzasadnianie na siłę, tylko argument do tego jak najszybciej
    sobie zafundować zwrot w inwestycję.

    > samochod to juz pic na wode ;) )

    W jakim sensie pic?

    BTW Niedalej jak wczoraj ze szwagrem (z tym drugim szwagrem) była
    "dyskusja" w której mi próbował udowadnić, że przy dzisiejszych cenach EV
    zwrot do spaliniaka nastąpi w >30 lat. Oczywiście nie uwzględnił różnicy w
    segmencie porównywanych pojazdów, wyposażeniu, komforcie, serwisie itd.
    Pomijając że kupuje nowy samochód za 80 tys. żeby żona się wokół komina
    kręciła robiąc maks. 20km dziennie. :P

    > Ale jak ktos traktuje to jako "inwestycje" i liczy na sensowny zwrot, to
    > prad potrzebuje glownie w zimie i tego nijak nie przeskoczy.

    Jeśli liczy tylko na szybkość zwrotu, to jak wyżej. Musi jak najwięcej
    zużywać prądu na bieżąco bez udziału prosumenta.

    > Cwilowo UE nas sciga o energie odnawialna, ale jak stanie sie zbyt
    > powszechne, to beda mieli problem (typu wygaszanie/ograniczanie mocy
    > elektrowni weglowych na lato z nadmiaru pradu)

    Poczytaj trochę o energetyce. Sprawdź choćby jaki problem mają Niemcy. Ot,
    po prostu sprzedają ten prąd tym co im wody nie starcza do chłodzenia
    elektrowni konwencjonalnych a kiedy to osiąga się roczny peak na
    zapotrzebowanie. :P

    --
    Pozdor
    Myjk