  • 1. Data: 2019-07-01 11:44:49
    Temat: Panele FV
    Od: Kris <k...@g...com>

    Z ciekawości na stronie Energa podałem dane swojego budynku itp żeby mi przedstawili
    oferte na panele FV
    Przysłali:
    "Na podstawie informacji dotyczącej zużycia prądu zawartej w ankiecie ENERGA, oraz
    danych zebranych podczas rozmowy telefonicznej z naszym partnerem technologicznym
    (firma T&T) przesyłam wstępną wycenę na instalacje fotowoltaiczną - 5,04 kWp w dwóch
    wariantach:

    Oferta komfort: niemieckie panele Bauer Solartechnik 280 W - 20 lat gwarancji na
    produkt, inwerter SAJ Suntrio Plus 5K - 10 lat gwarancji,
    Oferta standard: panele Trina Solar 280 W - 10 lat gwarancji, inwerter SAJ Suntrio
    Plus 5K - 10 lat gwarancji."

    http://i66.tinypic.com/27yyh7b.jpg
    http://i63.tinypic.com/4ftm9y.jpg
    http://i68.tinypic.com/e7yq04.png

    Raczej się nie zdecyduje bo zbyt długo na zwrot bym musiał czekać ale pod dyskusję
    warto ofertę może podać.

  • 2. Data: 2019-07-01 11:49:10
    Temat: Re: Panele FV
    Od: Kris <k...@g...com>

    http://i63.tinypic.com/2co4n6p.jpg

  • 3. Data: 2019-07-01 12:25:14
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-07-01 o 11:49, Kris pisze:
> [...]
    wariantach:

    produkt, inwerter SAJ Suntrio Plus 5K - 10 lat gwarancji,

    Czyli inwestujesz 25kzł i po 10 latach masz zwrot, czyli rocznie min 8%
    na czysto + procent składany, który bank daje takie procenty? wg mnie są
    to najlepiej zainwestowane pieniądze, ja jeszcze do tego dokładam małą
    PC która będzie grzała CWU i w zimie CO.
    Z prądem z paneli wychodzi mi ogrzewanie i prąd dla domu na 10% tego co
    teraz płacę,
    zwrot po 6-7 latach, jak prąd albo gaz podrożeje to szybciej.

    --
    Janusz

  • 4. Data: 2019-07-01 12:50:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 1 lipca 2019 12:25:15 UTC+2 użytkownik Janusz napisał:

    > Czyli inwestujesz 25kzł i po 10 latach masz zwrot, czyli rocznie min 8%
    > na czysto + procent składany, który bank daje takie procenty? wg mnie są
    > to najlepiej zainwestowane pieniądze,

    Kolejny watek gdzie troche dziwnie liczysz(wcześniej o PC do chłodzenia)
    Trochę inaczej to liczę
    Niby ta instalacja ma mi wytworzyć rocznie tyle energi ile zużywam do tej pory
    Czyli wykładam dzisiaj 25 tysi co miesiąc średnio odzyskuję 240zł więc po ok 10
    latach jestem na ZERO- odzyskałem swoje 25tys. I to pod warunkiem że miałem gotówkę.
    Bo gdy dzisiaj pożyczę 25tys to doliczając odsetki na zero wyjdę jeszcze później.
    Dopiero wiec od 11 roku pojawią się dla mnie jakieś zyski(240zł miesięcznie)

    > ja jeszcze do tego dokładam małą
    > PC która będzie grzała CWU i w zimie CO.
    > Z prądem z paneli wychodzi mi ogrzewanie i prąd dla domu na 10% tego co
    > teraz płacę,
    Dolicz "raty" za panele i raty za PC i tak różowo nie będzie
    CWU grzana czystym prądem to pewnie ok 100zł miesięcznie(potrzeba do tego grzałki za
    200zł)
    PC dzięki której latem tą CWU będziesz miał za 30zł. Zimą pewnie i tak grzanie CWU
    gazem wyjdzie taniej jak PC

    > zwrot po 6-7 latach, jak prąd albo gaz podrożeje to szybciej.

    PC fajna sprawa jak zrobisz na etapie budowy i służy do grzania chałupy+CWU
    Jak już chałupę grzejesz gazem to dokupywanie za kilka/kilkanaście tysi PC do grzania
    CWU wychodzi wg mnie słabo ekonomicznie
    No i latem nawet jak ta PC zapewni Tobie 100$ zapotrzebowania na CWU za gaz będziesz
    pewnie z 50zł opłat stałych bulił i tak.

  • 5. Data: 2019-07-01 12:54:46
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 1 lipca 2019 12:50:34 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > PC dzięki której latem tą CWU będziesz miał za 30zł. Zimą pewnie i tak grzanie CWU
    gazem wyjdzie taniej jak PC

    Jeśli już masz gaz to kilka czy kilkanaście tys wydane na PC do CWU zwracać się
    będzie Tobie kilkakrotnie dłużej

  • 6. Data: 2019-07-01 13:15:01
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 1 lipca 2019 11:44:51 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > Raczej się nie zdecyduje bo zbyt długo na zwrot bym musiał czekać ale
    > pod dyskusję warto ofertę może podać.

    Jak za instalację na polikryształach i jakimś falowniku z dupy to stanowczo
    za dużo sobie policzyli. A jaki dach, tzn. pokrycie? Jakie nachylenie?
    Wszystko w jednym miejscu czy kilka "placków"?

    L.

  • 7. Data: 2019-07-01 13:17:01
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 1 Jul 2019 12:25:14 +0200, Janusz

    > Czyli inwestujesz 25kzł i po 10 latach masz zwrot,

    Kto wyliczył te 10 lat? :P Przeciętnie to jest 12-15 lat szczególnie przy
    absurdalnych cenach paneli na poziomie 5000 zł/kWp.

    Swoją drogą właśnie rozkminiam temat paneli, w tym importu bezpośredniego z
    Chin, i wychodzi że przeciętnej jakości _komplet_ 10kW gotowy do instalacji
    (panele mono z Tier1) można kupić u chińczyka za 2400 zł netto /kWp (z
    transportem kontenera gdzie wchodzi 6 kompletów) z falownikiem Growatt 3F.
    Jak się weźmie kontenery poszczególnych części to wychodzi jeszcze taniej
    (np. 1kWp paneli Jinko HC za 1200 zł netto) tylko wtedy trzeba już upakować
    120kWp na kontener. :>

    Ale pogrzebałem też u polskich dystrybutorów i dobry sprzęt można kupić za
    3500zł brutto /kWp. Czyli firma oferująca w najgorszym wypadku dotnie
    1500zł/kWp za instalację, tu 5kWp na dachu to jest 7500 zł. Jeśli mają
    gorszy sprzęt, albo taniej kupią to przycinają jeszcze więcej. Ile
    zarabiają firmy które robią pod dotację, gdzie cena wyjściowa to 6500zł/kWp
    a po dotacji klient płaci 4000? :/ Generalnie wniosek jest taki, że panele
    są obecnie drogie przez a) dolara b) absurdalne ceny instalacji na lokalnym
    rynku i kombinacje instalatorów. Znaczy ja nikomu nie liczę, ceny przecież
    dyktuje rynek (widać chętni nadal są pomimo wysokich cen) -- niemniej to
    wyjaśnia dlaczego paneli nie ma na co drugim dachu.

    > zwrot po 6-7 latach, jak prąd albo gaz podrożeje to szybciej.

    Nie ma takiej opcji, chyba że masz auto EV, klimatyzujesz dom, albo
    grzejesz inny basen, zżerając na bieżąco w lato to co się wyprodukuje bez
    oddawania elektrowni przez faktor prosumenta.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 8. Data: 2019-07-01 13:34:25
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2019 o 13:17 Myjk <m...@n...op.pl> pisze:

    > Jak się weźmie kontenery poszczególnych części to wychodzi jeszcze taniej
    > (np. 1kWp paneli Jinko HC za 1200 zł netto) tylko wtedy trzeba już
    > upakować
    > 120kWp na kontener. :>

    Jakbyś szukał wspólników do kontenera do daj znać :-)

    TG

  • 9. Data: 2019-07-01 14:00:50
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 01 Jul 2019 13:34:25 +0200, Tomasz Gorbaczuk

    > Jakbyś szukał wspólników do kontenera do daj znać :-)

    OK, niemniej ja pewnie będę szukać dopiero na przyszły rok (samo
    dopłynięcie to około 2 miesięcy a wtedy już się sezon skończy i nie chcę
    zostać z koniecznością leżakowania tego w magazynie przez pół roku), do
    tego łudząc się że cena dólara w końcu trochę spadnie i będzie to miało
    jeszcze większe ręce i nogi.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 10. Data: 2019-07-01 14:02:15
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2019 o 14:00 Myjk <m...@n...op.pl> pisze:

> [...]
    > zostać z koniecznością leżakowania tego w magazynie przez pół roku), do
    > tego łudząc się że cena dólara w końcu trochę spadnie i będzie to miało

    Mi się nie spieszy.

    TG