  • 1. Data: 2019-06-30 08:23:17
    Temat: Zasobnik z nierdzewki, kształtki z mosiądzu i stali - korozja
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Czy można przy zasobniku CWU z nierdzewki zastosować kształtki z czarnej
    stali? - chodzi mi oczywiście o połączenie do wążownicy CO. Czy kontakt:
    stal nierdzewna, nypel mosiądz, kolano i śrubunek "czarny" - spowoduje
    wzmożoną korozję galwaniczną?

    TG

  • 2. Data: 2019-06-30 08:59:40
    Od: abomito <a...@w...pl>

    Witam
> [...]
    > stali? - chodzi mi oczywiście o połączenie do wążownicy CO. Czy kontakt:
    > stal nierdzewna, nypel mosiądz, kolano i śrubunek "czarny" - spowoduje

    Zasadniczo tak- przy każdej instalacji powinno się stosować tylko jednego typu
    materiały.Tyle, że to raczej niewykonalne.Przy większych urządzeniach powinno się
    stosować izolacyjne wstawki.Na przykład zgrzejesz dwie odpowiednie końcówki do
    plastyku i masz nypel z przedłużką. Albo i z kolanem dodatkowo.
    Inna rzecz, że przy "normalnej" wodzie długo byś musiał czekać na taką korozję.Nawet
    teflon czy nawet pakuły z pastą już dają przerwą.
    pozdro.abomito

  • 3. Data: 2019-06-30 09:07:26
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2019 o 08:59 abomito <a...@w...pl> pisze:

> [...]
    > Inna rzecz, że przy "normalnej" wodzie długo byś musiał czekać na taką
    > korozję.Nawet teflon czy nawet pakuły z pastą już dają przerwą.

    Czytam instrukcję od zbiornika i tam zabraniają używać przy zbiorniku
    stalowaych kształtek. Ale przecież kocioł i rury do wężownicy CWU też mam
    stalowe...
    Myślałem, że jak zastosuję "przekładkę" z mosiężnego nypla to będzie
    trochę lepiej. Może wstawić z metr pex'a przy zbiorniku?
    Doktoryzuję się z tego, bo ma przyjechać jakiś mądrala ocenić sposób
    podąaczenia i podbić (lub nie) gwarancję na zasobnik.

    TG

  • 4. Data: 2019-06-30 10:04:03
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 30 czerwca 2019 08:23:23 UTC+2 użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:
> [...]
    > stali? - chodzi mi oczywiście o połączenie do wążownicy CO. Czy kontakt:
    > stal nierdzewna, nypel mosiądz, kolano i śrubunek "czarny" - spowoduje

    własnie niedawno przeżyłem skutki korozji po 6 latach pracy :-)
    W zbiorniku nierdzewnym dekiel był przykręcony śrubami ocynkowanymi, w środowisku
    agresywnym zjadło te śruby do zera
    Od strony wody pitnej w innym miejscu były korki mosiężne i jeden ze stali czarnej.
    Te mosiężne są w porządku. Ten czarny intensywnie rdzewiał, aczkolwiek był gruby więc
    jeszcze troche by wytrzymał.

    Więc polecam mosiądz.

    b.

  • 5. Data: 2019-06-30 14:17:13
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2019 o 10:04 Budyń <b...@g...com> pisze:

> [...]
    > stali czarnej. Te mosiężne są w porządku. Ten czarny intensywnie
    > rdzewiał, aczkolwiek był gruby więc jeszcze troche by wytrzymał.

    Właśnie wróciłem z marketu i wymienię te czarne kształtki na mosiądz i
    wstawię 2 metry pexa między instalację CO a zasobnik. Czyli przy zasobniku
    + 2 metry nie będzie niczego innego jak mosiądz i pex.

    TG

  • 6. Data: 2019-10-05 09:09:46
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2019 o 14:17 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

    > Właśnie wróciłem z marketu i wymienię te czarne kształtki na mosiądz i
    > wstawię 2 metry pexa między instalację CO a zasobnik. Czyli przy
    > zasobniku + 2 metry nie będzie niczego innego jak mosiądz i pex.

    Update:

    Kupiłem wtedy zasobnik Joule 300l nierdzewny, z dwiema wężownicami.
    Na początku września padła grzałka (wywalała róznicówkę).
    Zareklamowałem - przysłali po paru dniach nową.
    Pod koniec września zasobnik zaczął przeciekać - z górnego dekla sączyła
    się woda (musiało puścić spawanie przy wylocie ciepłej wody).
    Zareklamowałem - kazali porobić foty instalacji (bo montowałem sam i nie
    mam podbitej gwarancji przez uprawnioną firmę), foty zrobiłem i wysłałem,
    kazali porobić dokładniejsze aby było widać wszystkie kształtki i elementy
    instalacji. Dokładne foty wysłałem, za dzień telefon - wysyłamy nowy
    zasobnik.
    Dobrze, że wtedy powymieniałem te dwie czarne kształtki :-)

    Co do marki to nie wiem czy polecać :-) - z drugiej strony serwis na 6+.
    Aktualnie mam nowy zasobnik i nową grzałkę w zapasie, nie zdążyłem
    wymienić zepsutej a nie chcieli jej z powrotem (specjalnie po to
    zadzwoniłem i się spytałem czy wraz ze starym zasobnikiem odesłać im nową
    grzałkę, której jeszcze nie zamontowałem).
    Obie reklamacje przez maila i telefon.
    Abym miał ważną gwarancję na zasobnik (przez 12 lat) w ciągu roku od
    samodzielnego montażu instalację musi obejrzeć hydraulik z uprawnienaimi
    ASO Joule.

    TG

  • 7. Data: 2019-10-25 15:19:39
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2019 o 09:09 Tomasz Gorbaczuk <g...@a...pl> pisze:

> [...]
    > Abym miał ważną gwarancję na zasobnik (przez 12 lat) w ciągu roku od
    > samodzielnego montażu instalację musi obejrzeć hydraulik z uprawnienaimi

    Kolejny update:

    w nowym zasobniku, który dwa tygodnie temu zamontowałem, grzałka zaczęła
    wywalać różnicówkę.
    Ja pi..dole co za gó..o. To w ogóle możliwe aby tak spie..lić taki prosty
    element?
    W ramach paranoii wymieniłem różnicówkę - to samo. Grzałka bez różnicówki
    grzeje, ale słychać szumy jak pracuje, wczesniej tego nie było.
    W poniedziałek kolejna reklamacja.

    TG

  • 8. Data: 2019-10-25 15:28:35
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > W ramach paranoii wymieniłem różnicówkę - to samo. Grzałka bez
    > różnicówki grzeje, ale słychać szumy jak pracuje, wczesniej tego nie było.
    Jak masz grzałkę na konektorach to zamień L-N uziemienie oczywiście
    zostaw tam gdzie jest.
    Może pomóc ale nie musi, ze starą pralką miałem podobnie, w zależności
    jak się wtyczkę włączyło w gniazdo podwójne, to albo szybciej albo
    później wywalało różnicówkę.

    --
    Janusz

  • 9. Data: 2019-10-25 15:29:09
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2019-10-25 o 15:19 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał:
> [...]
    > różnicówki grzeje, ale słychać szumy jak pracuje, wczesniej tego nie
    > było. W poniedziałek kolejna reklamacja.

    Pewno ma przebicie. Sprawdź multimetrem - między L i GND oraz N i GND
    powinien być "nieskończony" opór. Inna sprawa, że ten opór może się
    pojawić dopiero po nagrzaniu (więc trzeba pomiar zrobić na zimnym i
    ciepłym zestawie).

    Czy różnicówka jest dedykowana dla grzałki? Pytam, bo jakiś tam malutki
    upływ może być tolerowany, a jeśli masz jakiś inny sprzęt który
    popuszcza, to grzałka może być po prostu kroplą która przepełnia dzban.

    Mateusz

  • 10. Data: 2019-10-25 17:35:24
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2019 o 15:28 Janusz <j...@o...pl> pisze:

> [...]
    > Może pomóc ale nie musi, ze starą pralką miałem podobnie, w zależności
    > jak się wtyczkę włączyło w gniazdo podwójne, to albo szybciej albo

    To jest grzałka 3kW/220 bez wtyczki. Podłączyłem kable tak jak było w
    opisie.
    Czemu ta i poprzednia przez 2-3 tygodnie pracowała i "zdechła"?
    Na tym obwodzie nic nie ma poza tą grzałką.

    TG