  • 11. Data: 2019-10-25 17:38:58
    Temat: Re: Zasobnik z nierdzewki, kształtki z mosiądzu i stali - korozja
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2019 o 15:29 Mateusz Viste <m...@x...invalid> pisze:

    > Pewno ma przebicie. Sprawdź multimetrem - między L i GND oraz N i GND
    > powinien być "nieskończony" opór. Inna sprawa, że ten opór może się
    > pojawić dopiero po nagrzaniu (więc trzeba pomiar zrobić na zimnym i
    > ciepłym zestawie).
    Wywala od razu - prąd upływu musi być ponad te 30mA.
    Padła mi bateria w multimetrze i dzisiaj już nie zmierzę.

    > Czy różnicówka jest dedykowana dla grzałki?
    A są takie? - czy chodzi Ci może o taką 100mA zamiast 30?

    Pytam, bo jakiś tam malutki
    > upływ może być tolerowany, a jeśli masz jakiś inny sprzęt który
    > popuszcza, to grzałka może być po prostu kroplą która przepełnia dzban.

    Na tym obwodzie jest tylko ta grzałka.

    TG

  • 12. Data: 2019-10-25 19:16:23
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu piątek, 25 października 2019 17:35:26 UTC+2 użytkownik Tomasz Gorbaczuk
    napisał:

    > To jest grzałka 3kW/220 bez wtyczki. Podłączyłem kable tak jak było w
    > opisie.
    > Czemu ta i poprzednia przez 2-3 tygodnie pracowała i "zdechła"?
    > Na tym obwodzie nic nie ma poza tą grzałką.

    wymieniaj grzałki az trafisz na lepszego producenta - czyli nie kupuj od tego samego.

    b.

  • 13. Data: 2019-10-25 19:33:03
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2019 o 19:16 Budyń <b...@g...com> pisze:

    > wymieniaj grzałki az trafisz na lepszego producenta - czyli nie kupuj od
    > tego samego.

    Na razie mam grzałki tylko od producenta zasobnika. Nie ma zamienników w
    necie. Zasobnik jest z nierdzewki i grzałka jest dedykowana do tego
    zasobnika.

    TG

  • 14. Data: 2019-10-25 20:15:05
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2019-10-25 o 17:38 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał:
    > A są takie? - czy chodzi Ci może o taką 100mA zamiast 30?

    Nie nie, chodziło mi po prostu o to czy różnicówka jest tylko i
    wyłącznie dla grzałki, czy może coś innego jeszcze wpięte. Ale teraz
    już wiem.

    > Na tym obwodzie jest tylko ta grzałka.

    No to klops. Pozostaje życzyć szczęścia w wymienianiu ad nauseum, aż
    uda się trafić działający egzemplarz. :)

    Zakładam, że żadnego obwodu sterującego tam nie ma? Np. grzałka
    sterowana jakimś zewnętrznym komputerem lub inny dziwny wynalazek... 16
    lat temu miałem problem taki, że mi w domu różnicówka wyskakiwała -
    przyczynę zlokalizowałem: komputer sterujący grzejnikami był wpięty pod
    inną różnicówkę... Sygnał sterujący niby malutki, ale przy załączaniu
    czwartego grzejnika wystarczył, aby wybić jedną lub drugą różnicówkę.

    Mateusz

  • 15. Data: 2019-10-25 20:39:59
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2019 o 20:15 Mateusz Viste <m...@x...invalid> pisze:

> [...]
    > inną różnicówkę... Sygnał sterujący niby malutki, ale przy załączaniu
    > czwartego grzejnika wystarczył, aby wybić jedną lub drugą różnicówkę.

    Nic tam nie ma. Zwykła grzałka z termostatem. W rozdzielni mam 12 innych
    różnicówek i nic się z nimi nie dzieje.
    Wkurza mnie to bo wywaliłem kupę kasy na "nierdzewkę" i od paru miesięcy
    się z tym bujam. Nie wiem tylko czy takie uroki "nierdzewki" czy po prostu
    wtopiłem w gó..nianą markę.

    TG

  • 16. Data: 2019-10-25 20:46:40
    Od: s...@g...com

    W dniu piątek, 25 października 2019 13:40:02 UTC-5 użytkownik Tomasz Gorbaczuk
    napisał:

> [...]
    > się z tym bujam. Nie wiem tylko czy takie uroki "nierdzewki" czy po prostu

    Taki urok tej grzalki.
    Popisz sobie z producentem jakie sa wymagania i sprawdz czy u ciebie sa jakie powinny
    byc, bo moze jednak ta grzalka ma jakies normatywne uplywy wieksze od 30mA. Nie
    powinna ale moze cos tam wykombinowali i ma.

    Sprobuj tez podpiac multimetr i sprawdz ile tego uplywu tam jest i jak sie zmienia z
    temperatura.

    No i skoro przez 2 tygodnie bylo ok to chyba jednak cos sie w grzalce sypie i po
    prostu taka seria, trza wymieniac...

  • 17. Data: 2019-10-25 22:13:48
    Od: Janusz <j...@o...pl>

> [...]
    > Wkurza mnie to bo wywaliłem kupę kasy na "nierdzewkę" i od paru miesięcy
    > się z tym bujam. Nie wiem tylko czy takie uroki "nierdzewki" czy po
    Spróbuj zamienić końce grzałki tzn podłączenia na np listwie zaciskowej
    czy na tej różnicówce.

    --
    Janusz

  • 18. Data: 2019-10-26 20:29:56
    Od: marios <d...@f...gd>

    > Na razie mam grzałki tylko od producenta zasobnika. Nie ma zamienników w
    > necie. Zasobnik jest z nierdzewki i grzałka jest dedykowana do tego
    > zasobnika.
    >
    > TG

    Jaki gwint (flansza?).
    Naprawdę nic nie znajdze na necie?

    egrzalki.pl (czy to głoównie chińszczyzna) lub np. gwarant.czest.pl ?

    hmm może szumi bo kamienia szybko dostaje (obrasta)?

  • 19. Data: 2019-10-27 10:06:51
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2019 o 20:29 marios <d...@f...gd> pisze:

    > Jaki gwint (flansza?).
    1 i 3/4" do zasobników z nierdzewki

    > Naprawdę nic nie znajdze na necie?
    >
    > egrzalki.pl (czy to głoównie chińszczyzna) lub np. gwarant.czest.pl ?
    >
    > hmm może szumi bo kamienia szybko dostaje (obrasta)?

    po dwóch tygodniach pracy?

    TG

  • 20. Data: 2019-10-27 10:40:10
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu niedziela, 27 października 2019 10:06:57 UTC+1 użytkownik Tomasz Gorbaczuk
    napisał:

    > 1 i 3/4" do zasobników z nierdzewki

    eeee, nie 1 1/4 czyli 5/4? Takei były typówki.

    b.