  • 241. Data: 2020-05-17 03:47:43
    Temat: Re: Panele FV
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Pozdor
    > Myjk

    Jak dobrze policzyłem masz 20 paneli. Ile z tego będzie prądu?
    K.

  • 242. Data: 2020-05-17 08:42:16
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 16 May 2020 18:47:43 -0700 (PDT), Kadar

    > Jak dobrze policzyłem masz 20 paneli.
    > Ile z tego będzie prądu?

    To są panele Jinko 320W, więc szczytowa jest 6.4kW,
    dwa stringi po 10 paneli. Ale przy takich kątach
    (35 na garażu, 30 na dachu i 25 na wykuszu)
    spodziewany uzysk będzie jakieś ~96%.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 243. Data: 2020-05-17 23:14:20
    Od: Kadar <o...@g...com>

    6,5 kW to sporo. Powinno chyba zaspokoić całodzienne zapotrzebowanie na prąd?
    K.

  • 244. Data: 2020-05-18 08:40:57
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 17 May 2020 14:14:20 -0700 (PDT), Kadar

    > 6,5 kW to sporo. Powinno chyba zaspokoić
    > całodzienne zapotrzebowanie na prąd?

    Rodzice przeszli z grzania kominkiem na ogrzewanie klimatyzatorami i na to
    im leci prawie 6000kWh/rok. Głównie pod to zapotrzebowanie zostały panele
    położone.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 245. Data: 2020-05-18 18:42:04
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Rodzice przeszli z grzania kominkiem na ogrzewanie klimatyzatorami i na to
    > im leci prawie 6000kWh/rok. Głównie pod to zapotrzebowanie zostały panele
    > położone.

    To w ciągu dnia a w nocy z czego ciągną? A co sądzisz o akumulatorach Tesli? Taki np.
    Powerwall.
    Tak w ogóle te panele w formie dachówek to coś niesamowitego. Gdyby trochę tańsze
    były.
    K.

  • 246. Data: 2020-05-18 19:12:14
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 18 May 2020 09:42:04 -0700 (PDT), Kadar

    > To w ciągu dnia a w nocy z czego ciągną?

    Nie tylko w ciągu nocy, ale i w zimie. Z sieci. Tak działa prosument, że
    jak jest największe obciążenie elektrowni w lato to OZE je wspomaga, a jak
    nie ma problemów wytwórczych i szczytu (zima/noc) to idzie wtedy z sieci.

    > A co sądzisz o akumulatorach Tesli? Taki np. Powerwall.

    Drogie, ale chciałem zamontować w domu jako globalny UPS. Teraz chcę
    odkupić baterie z mojego PHEVa i sobie samemu zrobić taki akumulator. W
    moim PHEV też są baterie 12kWh, tak samo jak w TPW2.

    > Tak w ogóle te panele w formie dachówek to coś niesamowitego.
    > Gdyby trochę tańsze były.

    Nie interesowałem się tematem (bo drogie), to nie wiem.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 247. Data: 2020-05-18 19:16:16
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 16 May 2020 20:31:27 +0200, Myjk

    > U teściowej już są profile i falownik
    > ze skrzynką zamontowane,

    Dzisiaj się mię trochę nudziło ;)

    https://zapodaj.net/images/b840dd346a546.jpg

    Ale ostatecznie chyba wepchnę przewody DC w rurki, bo się nie chcą łajzy
    prosto ułożyć i mnie drażnią w takim układzie. :P Jeszcze tylko GSW i
    będzie komplet przewodów.

    --
    Pozdor
    Myjk