  • 231. Data: 2019-07-13 20:07:56
    Temat: Re: Panele FV
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 12 Jul 2019 22:03:13 +0200, Mateusz Bogusz

    > Można jeszcze wewnątrz puścić zwykłe do skrzynki na dachu (wejść od
    > spodu), a od skrzynki do paneli dać UV :-P

    Może tu się rozchodzi o tę izolację żył -- w 3 żyłowcu ta warstewka jest
    zdecydowanie cieńsza.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 232. Data: 2019-08-28 19:58:41
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 7 Jul 2019 14:16:55 -0700 (PDT), Lisciasty

    > Na taką ciapaninę to tylko Solaredge z optymalizatorami.

    No dobra, jestem po szkoleniu i egzaminie SEP (E), jestem po szkoleniu PV,
    trochę się mądrzejszy zrobiłem, ale nie dużo. ;) Myślę jeszcze czy iść za
    ciosem i robić UDT...

    Niemniej rozjaśniło mi się co do instalacji u siebie. Wykorzystam tylko
    dach górny, wszystkie trzy połacie, 10 modułów per połać czyli około
    3,2-3,5kWp (tak jak mi kiedyś szkicowałeś, pomijając jednak dach dolny).
    Połać płd. pójdzie na jeden traker, a połać wsch. i zach. na drugi traker
    -- w ten sposób całość ogarnie się na jednym falowniku (różnica w falowniku
    z 1 a z 2 MPPT to 700 zł). To mi akurat wyjdzie około 10kWp.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 233. Data: 2019-08-30 12:56:13
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > No dobra, jestem po szkoleniu i egzaminie SEP (E), jestem po szkoleniu PV,
    > trochę się mądrzejszy zrobiłem, ale nie dużo. ;) Myślę jeszcze czy iść za
    > ciosem i robić UDT...

    robiłeś hurtem wszystko (pakiet) czy po kolei?
    sir

  • 234. Data: 2019-08-30 14:56:44
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 30 Aug 2019 12:56:13 +0200, sirapacz

    > robiłeś hurtem wszystko (pakiet) czy po kolei?

    Szkolenie i egzamin z SEP było w jednym. Kurs na PV, do którego można było
    przystąpić posiadając SEP (min E) tydzień później (i tu się otrzymywało
    zaświadczenia o ukończeniu kursu -- do czego będzie nawiązanie za chwilę).

    Teraz można podejść do UDT z PV gdzie otrzymać można certyfikat. I to jak
    się okazuje jest dosyć poważny dokument, bo egzamin raz że nie kosztuje
    mało (1200 zł wraz z kosztem wydania certyfikatu), dwa że nie jest go łatwo
    zdać (pomijam że aby przystąpić do egzaminu to trzeba mieć kurs z PV z
    akredytowanego przez UDT ośrodka szkoleniowego czyli właśnie wyżej
    wspomniane zaświadczenie). Także w sumie taki komplet kosztuje 3-5k w
    zależności od ośrodka szkoleniowego (ja miałem całkiem niemałe zniżki z
    tyt. miejsca zamieszkania czy posiadania karty warszawiaka) i pod warunkiem
    że zda się w UDT za pierwszym razem. ;)

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 235. Data: 2020-03-17 12:56:51
    Od: Sir_Robak <s...@o...pl>

    W dniu 2019-07-07 o 13:49, Myjk pisze:
    > Sun, 7 Jul 2019 12:58:28 +0200, Sir_Robak

    > Tylko chciałem ponownie zaznaczyć (bo na prv były pytania) że to są ceny
    > NETTO. Jak nie macie znajomego instalatora co to od nas po imporcie odkupi
    > i policzy VAT 8% z usługą, to należy doliczyć 23%.
    >
    > Szukamy cały czas innych ofert żeby mieć lepsze porównanie.

    Hej,
    Zerknij na @.

    Robak

  • 236. Data: 2020-04-28 15:12:45
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 01 Jul 2019 13:34:25 +0200, Tomasz Gorbaczuk

    > Jakbyś szukał wspólników do kontenera do daj znać :-)

    Do kontenera póki co nie szukam (bo dolar wysoko, a chńczycy powariowali,
    np. w stosunku do zeszłego roku falownik Growatt podnieśli z $920 na
    $1170), ale w związku z koroną rzucili na rynek lokalny fajne promocje. I
    tak kupiłem właśnie rodzicom, teściowej i sobie, w sumie 62 panele Jinko
    320 po 370 netto szt (teraz są w promocji LONGi 340 za 400 netto). W każdym
    razie sobie wziąłem 30 szt. Jinko 320 z Fronkiem 8.2, zabezpieczenia i
    mocowania na blachę za 24k netto. U rodziców już panele w garażu czekają,
    miałem w najbliższy piątek jechać montować z ojcem -- ale deszcz w końcu ma
    spaść, to nie będę go płoszyć. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 237. Data: 2020-04-28 15:24:47
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 28 Apr 2020 15:12:45 +0200, Myjk

    > U rodziców już panele w garażu czekają

    W ramach uzupełnienia, do rodziców wziąłem falownik Zeversolar, a do
    teściwóki SMA. Wszystkie trzy są z ETH/WiFi, tylko SMA jest bez
    wyświetlacza. Będzie porównanie co się najlepiej montuje i najłatwiej
    obsługuje -- jakby ktoś stał przed wyborem to mogę podrzucić swoje
    odczucia, niemniej to pewnie dopiero za miesiąc.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 238. Data: 2020-04-28 17:55:23
    Od: Kadar <o...@g...com>

    A propo paneli. Często przejeżdżam obok farmy paneli, która to zasila osiedle. Jak
    piszą daje ok. 3MW. (pewnie uzupełnienie do elektrowni). 3MW to sporo więc i tych
    paneli też. Nigdy nie widziałem, żeby te panele ktokolwiek mył czy chociaż czyścił.
    Kurzy się tu niemiłosiernie a panele wyglądają jak nowe. Czy one tak mają z natury?
    Wystarczy położyć i już, nie trzeba żadnej konserwacji, czyszczenia a tym podobnych?
    K.
    Stay home
    Stay healthy
    Stay strong

  • 239. Data: 2020-04-29 10:56:47
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 28 Apr 2020 08:55:23 -0700 (PDT), Kadar

> [...]
    > wyglądają jak nowe. Czy one tak mają z natury? Wystarczy położyć i już,
    > nie trzeba żadnej konserwacji, czyszczenia a tym podobnych?

    W dobie suszy i braku atmosferycznego opadu się ludzie rozpisują obficie o
    tym temacie. Oczywiście są tacy, co to zbadali. Po czyszczeniu tafli z pyłu
    uzysk jest jednak tylko nieznacznie większy w obecnych warunkach.
    Generalnie wychodzi na to, że czyszczenie nie jest warte zachodu.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 240. Data: 2020-05-16 20:31:27
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 28 Apr 2020 15:24:47 +0200, Myjk

    > W ramach uzupełnienia, do rodziców wziąłem falownik Zeversolar,

    Dzisaj skończyliśmy u moich rodziców (choć piźdizło niemiłosiernie):

    https://zapodaj.net/images/a5416abcfae64.jpg

    Tak, blisko krawędzi niestety, ale trzeba było uciekać od tego wykuszu nad
    klatką schodową który rzuca cień raz na jedną a raz na drugą stronę.

    U teściowej już są profile i falownik ze skrzynką zamontowane, czekam aż
    ojciec skonstruuje windę na panele żebyśmy nie musieli ich targać po
    drabinie. U tesciowej dach jest pseudomansardowy i nie bardzo jest jak
    wchodzić. U mnie to już w ogóle masakra, bo z ziemi na dach górny jest z 8
    metrów.

    Ps. Gdzie się najlepiej wpinać w instalcję?

    --
    Pozdor
    Myjk