  • 1. Data: 2019-07-01 09:06:02
    Temat: No i w pizdu .. Czyste Powietrze
    Od: marios <d...@f...gd>

    Chleba z mąki, z dupy bąki - jak mawiała moja Mama.

    Kupiłem do starej chałupy m.in. okna U0.9 wg. wymogów programu, właśnie
    szykowałem się do złożenia wniosku ..

    https://www.portalsamorzadowy.pl/ochrona-srodowiska/
    program-czyste-powietrze-zmiany-od-1-lipca-2019-r,12
    2818.html

    "15 marca NFOŚiGW opublikował na swojej stronie internetowej lakoniczny
    komunikat. Informuje w nim, że osoby, które w ramach programu Czyste
    Powietrze chcą skorzystać z dofinansowania .. i złożą swoje wnioski po 1
    lipca 2019 r. muszą pamiętać, że koszty przedsięwzięcia nie mogą zostać
    poniesione przed dniem złożenia wniosku .."

    Żona zadzwoniła do mnie, że w radio powiedzieli: "koniec programu".

    Nie widzę w wyszukiwarce dokładnego potwierdzenia, ale:
    https://globenergia.pl/zmiany-czy-koniec-programu-cz
    yste-powietrze/

    "W efekcie, w ciągu 10 miesięcy podpisano zaledwie 13,5 tys. umów w
    całym kraju."
    "Do 14 czerwca 2019 r. w całej Polsce złożono blisko 60 tys. wniosków .."

    To tak jak z kilometrówką - odciążyli przedsiębiorców - likwidując
    papierologię razem z praktyczną likwidują kilometrówki (grosze odliczenia)

  • 2. Data: 2019-07-01 09:14:58
    Temat: Re: No i w pizdu .. Czyste Powietrze
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 1 lipca 2019 09:06:48 UTC+2 użytkownik marios napisał:
> [...]
    > lipca 2019 r. muszą pamiętać, że koszty przedsięwzięcia nie mogą zostać
    > poniesione przed dniem złożenia wniosku .."

    Fakturę na okna+ montaż z data po 1 lipca nie dasz rady załatwić

  • 3. Data: 2019-07-01 09:30:12
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 01.07.2019 o 09:14, Kris pisze:

    program-czyste-powietrze-zmiany-od-1-lipca-2019-r,12
    2818.html

    > Fakturę na okna+ montaż z data po 1 lipca nie dasz rady załatwić

    Wątpię, chociaż zapytać zawsze można. I jeszcze teraz na biegu trzeba z
    tym wnioskiem w zębach lecieć ...

    Podobno w jakimś RMF mówili, i że mają już tylko wcześniejsze środki, że
    "powinno" wystarczyć na realizację już złożonych wniosków.
    że resztę UE zabrała, bo nie spełniliśmy zmian/wymagań bal bla bla

  • 4. Data: 2019-07-01 09:58:18
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 1 lipca 2019 09:30:14 UTC+2 użytkownik marios napisał:

> [...]
    > "powinno" wystarczyć na realizację już złożonych wniosków.
    > że resztę UE zabrała, bo nie spełniliśmy zmian/wymagań bal bla bla

    co racja to racja - mentalnosc polskiego urzędnika/ustawodawcy jest taka ze nie wolno
    własnego tyłka narazic na zarzut "niegospodarnym rozporządzaniem środków" - no to
    wysmaruje tak skomplikowany system sprawdzania "gospodarnosci" ze sam na tym
    polegnie. Ale tylek ma bezpieczny.

    b.

  • 5. Data: 2019-07-01 10:03:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 1 lipca 2019 09:30:14 UTC+2 użytkownik marios napisał:

    > Wątpię, chociaż zapytać zawsze można. I jeszcze teraz na biegu trzeba z
    > tym wnioskiem w zębach lecieć ...

    Bardzo prosty formularz wypełniasz na "portalu beneficjenta" czy jakoś tak.
    Ten formularz to pdf który sam podpowie Tobie jak coś źle wpiszesz
    Wysyłasz to droga elektroniczna a oryginał pocztą.
    2 wnioski ostatnio wysyłałem i sam byłem zdziwiony że tak prosto i gładko ten etap
    poszedł.

    > Podobno w jakimś RMF mówili, i że mają już tylko wcześniejsze środki, że
    > "powinno" wystarczyć na realizację już złożonych wniosków.
    > że resztę UE zabrała, bo nie spełniliśmy zmian/wymagań bal bla bla

    UE jeszcze nie zabrała, dopiero straszy zabraniem.

  • 6. Data: 2019-07-01 10:18:07
    Od: marios <d...@f...gd>

    W dniu 01.07.2019 o 10:03, Kris pisze:

> [...]
    poszedł.

    > UE jeszcze nie zabrała, dopiero straszy zabraniem.

    A nie orientujesz się jak podjdą do kwestii zmiany źródła ciepła?
    Bufor (i częśc gratów, np. rurki pex) kupiłem 1,5 mies. temu, jeszcze
    nie zamontowany (za ~miesiac,dwa będzie, ekipa dała ciała z terminami),
    tu bez szans na zmianę fv,
    a okna należą się do nowego źródła ciepła, ok nie odliczę bufora czy
    raczej wykaże zmianę - tylko nie odliczę ostatecznie (wpiszę koszt 0zł?)
    bo się nie będzie kwalifikował, tylko czy przez to nie odrzucą także okien ?

  • 7. Data: 2019-07-01 10:47:33
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 1 Jul 2019 09:06:02 +0200, marios

    > Kupiłem do starej chałupy m.in. okna U0.9 wg. wymogów programu, właśnie
    > szykowałem się do złożenia wniosku ..

    No ale to było wiadomo już wcześniej, dlatego się spiąłem
    i złożyłem ten wniosek jakoś w maju właśnie po to żeby móc
    odliczyć m.in. WM która została zrobiona w marcu br.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 8. Data: 2019-07-01 10:53:25
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 1 lipca 2019 10:18:08 UTC+2 użytkownik marios napisał:

> [...]
    > bo się nie będzie kwalifikował, tylko czy przez to nie odrzucą także okien ?

    W tych sprawach Tobie nie pomoce bo pojęcia nie mam.
    Ale zadzwoń na infolinię lokalnego oddziału NFOś i dopytaj. ?Jak ja dzwoniłem to gość
    kompetentnie wszystko wyjaśniał. Tylko dodzwonić się łatwo nie jest(jesteś 5 w
    kolejce...)

  • 9. Data: 2019-07-01 11:19:35
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ciekawe ile osob co to by powiesily rzadzacych za program 500+ bo to przeciez
    rozdawnictwo bedzie tutaj utyskiwalo ze program doplat spierdolony bo o kase trzeba
    sie postarac i mozna jej nie dostac. Zadnych kurwa doplat do meneli bo jak ktos wie
    ze wymiana okien czy pieca bedzie kosztowala dyche a dostanie piatke od panstwa to na
    wzor tych co dostaja na dzieci to co mu zostanie przepije, bo to menel. Wszystkie
    doplaty psuja rynek. Bo cena bazowa jest cena z doplata. Jesli panstwo ma do czegos
    doplacac to maja to byc dzieci bo sa panstwowe. I do produkowanego w panstwie zarcia
    na etapie produkcji. Bo to taniej wychodzi i doplaty na panstwowe dzieci moga byc
    mniejsze.

  • 10. Data: 2019-07-01 11:32:28
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 1 lipca 2019 10:03:54 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    > Wysyłasz to droga elektroniczna a oryginał pocztą.
    > 2 wnioski ostatnio wysyłałem i sam byłem zdziwiony że tak prosto i gładko ten etap

    moj znajomek wymienił piec na gaz w ramach dopłat - mówisz ze paierów co niemiara
    było przy tym

    b.