  • 91. Data: 2019-07-03 22:13:12
    Temat: Re: Panele FV
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 3 Jul 2019 12:39:18 -0700 (PDT), Lisciasty

    > Ja bym za taką cenę to gostka psem poszczuł. A że psa nie
    > mam to bym poszedł pożyczył od sąsiada i poszczuł :>

    Ale takie są niestety realia. Potem rosną mity że grzanie prądem, panelami
    jest drogie. No jest, przy takich cenach...

    > Faktycznie tyle dają? Ja słyszałem że dają 5 tys. dodatku, bez procentów.

    W Wawie dają do 40%, nie więcej niż 15k per instalacja.

    Generalnie oberwuję że tam gdzie są jakieś dotacje, to cenę startową dają
    taką żeby ostatecznie po dotacji wyszło w okolicach 4000-4500/kWp. Czyli
    generalnie bez dotacji wyjdzie to samo jak poszukać dobrze.

    > Że łot? To całkowicie odmienne systemy :>

    W sensie to chińskie do Coraba, a nie że system blachowy podobny do
    ceramiki. Ale patrzam tylko na szybko na podstawie miniaturek filmów i mam
    niewprawne oko, jeszcze. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 92. Data: 2019-07-03 22:24:12
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 3 lipca 2019 22:13:13 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Ale takie są niestety realia. Potem rosną mity że grzanie prądem, panelami
    > jest drogie. No jest, przy takich cenach...

    Etam realia, jakaś lokalna patologia. Nie słyszałem o cenach wyższych
    od 5 tys./kW przy takiej mocy.

    > W Wawie dają do 40%, nie więcej niż 15k per instalacja.

    Ale to w mieście, czy wioski dookoła też tym karmią?

    > W sensie to chińskie do Coraba, a nie że system blachowy podobny do
    > ceramiki. Ale patrzam tylko na szybko na podstawie miniaturek filmów i mam
    > niewprawne oko, jeszcze. :P

    Pewnie te systemy się nie różnią jakoś drastycznie. Albo nasi zrzynają,
    albo Chinole, albo inaczej się tego nie da zrobić.
    Spytaj jeszcze żółtego czy to jest nierdzewka, żeby jakiegoś gównolitu
    nie wcisnęli ;)

    L.

  • 93. Data: 2019-07-03 22:34:50
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 3 Jul 2019 13:24:12 -0700 (PDT), Lisciasty

    > Etam realia, jakaś lokalna patologia. Nie słyszałem
    > o cenach wyższych od 5 tys./kW przy takiej mocy.

    Przy dotacjach?

    > Ale to w mieście, czy wioski dookoła też tym karmią?

    Tylko granice Wawy. Dlatego ja będąc 300m od granicy się
    nie łapię w nowym domu. :P Do starego nie warto zakładać.

> [...]
    > albo Chinole, albo inaczej się tego nie da zrobić.
    > Spytaj jeszcze żółtego czy to jest nierdzewka, żeby jakiegoś gównolitu

    Jest napisane w specyfikacji że stainless steel,
    a co przyjdzie w kontenerze to już inna bajka. :D

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 94. Data: 2019-07-03 23:00:40
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 3 lipca 2019 22:35:01 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Przy dotacjach?

    Koleżka ma dotacje coś pod 80% i dopłaca jakieś grosze.
    W gminie pod Wrockiem też jakoś podobnie to działało.

    > Tylko granice Wawy. Dlatego ja będąc 300m od granicy się
    > nie łapię w nowym domu. :P Do starego nie warto zakładać.

    Wykup taki pasek ziemi 350m długości i się załapiesz może ;)

    > Jest napisane w specyfikacji że stainless steel,
    > a co przyjdzie w kontenerze to już inna bajka. :D

    Może się okazać, że stainless steel to jest plakietka znamionowa? ;)
    Nie mam doświadczeń z żółtymi póki co...

    L.

  • 95. Data: 2019-07-03 23:29:20
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-07-03 o 21:59, Kris pisze:

    > O kurcze, te ceny co ja podałem to chyba netto, Doliczyć trzeba więc vat. Sorry

    > Kombinując z grzaniem tylko w taryfie nocnej niekoniecznie. Noce są sporo
    chłodniejsze od dnia u nas. Ale to jakoś znacząco na ostateczny wynik nie wpłynie.

    > Mam lokatorów którzy na gazie tylko gotują. Ze 40 zł miesięcznie wychodzi(jutro
    mogę podać dokładne dane z faktur)
    > Zużycie- pojedyncze m3 ale koszt nabijają opłaty stałe.
    Ale przy mały poborze sa małe, na to tez liczę dlatego liczyłem bardzie
    całościowo bez rozbijania kuchnia, co,cwu. Jak bym nawet płacił za
    gotowanie 50zł/m to daje 600 na rok, energia same opłaty to 260zł czyli
    razem 860, a teraz za gaz zapłaciłem prawie 3600
    a prąd 1650 czyli 5250 jak będę miał swój prąd cały to na czysto będzie
    gdzieś 4400 minus to co będę musiał grzać gazem. Jedynie nie wiem ile
    biorą za licznik na prosumencie bo tam chyba są wyższe opłaty.

    > Taki argument doskonale rozumiem i się z nim w 100% zgadzam
    > Czas zwrotu z inwestycji tu ma wtedy mniejse znaczenie(albo i żadne)
    No i o tym cały czas piszę, nawet gdy nie idziesz to są to pieniądze
    zainwestowane a nie wydane na pierdoły, prędzej czy później będą się
    zwracać.

    > nie mam tyle kasy żeby kupować
    >
    > Tak przy okazji. Lokatorzy którzy od 11 lat wynajmowali u mnie mieszkanie dzisiaj
    powiedzieli ze od sierpnia rezygnują bo dostali w końcu mieszkanie od miasta.
    > Ok, ustaliliśmy szczegóły rozliczenia i dałem ok 12tej ogłoszenie że mam do
    wyajęcia mieszkanie
    > Do tej pory 12 tel odebrałem i 5 wiadomości.
    Ja się nie dziwię, mieszkań brakuje, wkoło mnie powstaje pełno bloków
    depesi, i sprzedają wszystko na pniu.
    Ludzie wolą mieszkać na swoim, nawet jak na kredyt biorą to coś z tego
    mają, przy wynajmie nic nie mają.

    > Z takimi argumentami się w 100% zgadzam

    Nooo wreszcie :) znaleźliśmy wspólny język, zapraszam na piwo na
    południe polski :)

    --
    Janusz

  • 96. Data: 2019-07-04 12:27:36
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 3 Jul 2019 14:00:40 -0700 (PDT), Lisciasty

    > Koleżka ma dotacje coś pod 80% i dopłaca jakieś grosze.
    > W gminie pod Wrockiem też jakoś podobnie to działało.

    Przy 80% dopłaty to faktycznie mogą wychodzić "grosze". ;)
    Ja mówię o cenie początkowej, przed dopłatami.

    > Wykup taki pasek ziemi 350m długości i się załapiesz może ;)

    Ta, i jeszcze tam zrobię elektrownię PV z chińskich paneli. :P
    Problem w tym, że paski biegną w drugie strone.

    > Może się okazać, że stainless steel to jest plakietka znamionowa? ;)
    > Nie mam doświadczeń z żółtymi póki co...

    Sprawdzi się jak dopłynie. :>

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 97. Data: 2019-07-04 13:52:04
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu czwartek, 4 lipca 2019 12:27:37 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Przy 80% dopłaty to faktycznie mogą wychodzić "grosze". ;)
    > Ja mówię o cenie początkowej, przed dopłatami.

    Ale tam nie ma żadnej wyceny początkowej. Gościu dostaje pisemko
    że przyznali mu tyle i tyle mocy według zużycia, do becalen jest 2 tysiace
    i gotowe.

    > Ta, i jeszcze tam zrobię elektrownię PV z chińskich paneli. :P
    > Problem w tym, że paski biegną w drugie strone.

    Problemy trzeba rozwiązywać :]

    L.

  • 98. Data: 2019-07-04 15:18:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 3 lipca 2019 23:29:23 UTC+2 użytkownik Janusz napisał:

    > Nooo wreszcie :) znaleźliśmy wspólny język, zapraszam na piwo na
    > południe polski :)
    W BB 3 razy byłem w ostatnich latach.
    Mieszka tam rodzina mojej żony..

  • 99. Data: 2019-07-04 15:40:14
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 4 Jul 2019 04:52:04 -0700 (PDT), Lisciasty

    > Problemy trzeba rozwiązywać :]

    To co, zamawiamy? ;)

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 100. Data: 2019-07-04 16:01:33
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-07-04 o 15:18, Kris pisze:

    > W BB 3 razy byłem w ostatnich latach.
    > Mieszka tam rodzina mojej żony..

    No to fajnie, jak pojedziesz w te strony to napisz na meila to się
    zdzwonimy.

    --
    Janusz