  • 191. Data: 2019-07-09 20:45:32
    Temat: Re: Panele FV
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 9 lipca 2019 20:39:53 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > Wzruszyła mnie Twoja opowieść. Chcesz jeszcze komuś o tym opowiedzieć i
    > wyrzucić to z siebie? :)

    Kurde jesteś fajny chłop, znasz się na wielu rzeczach i fajnie poczytać
    bo piszesz dużo i szczegółowo. Ale jak się na czymś nie znasz to
    nie jest to jakaś ujma i nie ma się o co obrażać. Ja bym bardzo chciał
    znać się na kotłach i rurkach ale niestety nie mam czasu ani kogoś
    kto mi to pokaże więc stwierdzam że się nie znam. A akurat z tematu foto
    walisz kocopoły i to widać. Jak się czasem człowiek przyzna że się
    na czymś nie zna to nie jest to koniec świata :]

    L.

  • 192. Data: 2019-07-09 20:52:50
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 9 lipca 2019 18:19:44 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Ale to wszystko się doczepia później, podczas instalacji?

    Ta. Nawet jak przewodu braknie to można złączkami dosztukować.
    Nie jest to może eleganckie ale z technicznego punktu widzenia jest ok.
    Złączki są hermetyczne i mają zdaje się 25A prądu znamionowego,
    a w tych drutach zwykle płynie max 10A.

    > Stoi!

    A ten znowu o ciągnięciu drutów :]

    L.

  • 193. Data: 2019-07-09 21:03:42
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-07-09 o 20:45, Lisciasty pisze:
> [...]
    > walisz kocopoły i to widać. Jak się czasem człowiek przyzna że się
    > na czymś nie zna to nie jest to koniec świata :]

    To powiadasz, że  w przypadku ogniw FV rządzą się one całkiem innymi,
    nieznanymi ludzkości prawami fizyki?

    Słucha, słucham, chętnie się doszkolę :)

  • 194. Data: 2019-07-09 21:39:20
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 9 Jul 2019 11:52:50 -0700 (PDT), Lisciasty

> [...]
    > Nie jest to może eleganckie ale z technicznego punktu widzenia jest ok.
    > Złączki są hermetyczne i mają zdaje się 25A prądu znamionowego,

    Panie, ale teraz to już mnie ewidentnie naciągasz na kiloBajty. :P

    > A ten znowu o ciągnięciu drutów :]

    Etam, lepiej na leżąco. ;> Zresztą ja już w tym wieku,
    że bardziej mnie kręci budowa. lol

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 195. Data: 2019-07-09 21:40:29
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 9 lipca 2019 21:03:49 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > To powiadasz, że  w przypadku ogniw FV rządzą się one całkiem innymi,
    > nieznanymi ludzkości prawami fizyki?
    >
    > Słucha, słucham, chętnie się doszkolę :)

    Udajesz że nie kumasz i jesteś uparty, toczka w toczkę Zenek.
    Ja nie mam siły się z tym mocować :>

    L.

  • 196. Data: 2019-07-09 22:27:53
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-07-09 o 21:40, Lisciasty pisze:

    > Udajesz że nie kumasz i jesteś uparty, toczka w toczkę Zenek.
    > Ja nie mam siły się z tym mocować :>
    >
    > L.

    Chłopie, rzucasz ogólnikami: "na fotowoltaice to się bardzo słabo
    znasz", "z tematu foto walisz kocopoły i to widać", a teraz "Udajesz że
    nie kumasz i jesteś uparty".

    Po pierwsze zaprzeczasz samemu sobie, bo raz twierdzisz, że się na tym
    nie znam, a zaraz później, że udaję, że się nie znam, czyli
    potwierdzasz, że jednak się znam.

    Po drugie rzucasz ogólnikami nie popierając swoich wypowiedzi, żadnymi
    argumentami merytorycznymi.

    Bardzo nie lubię takich ludzi, którzy tak się zachowują, bo świadczy to
    tylko i wyłącznie o tym, że nie mają kompletnie żadnej wiedzy, a mają
    ogromne parcie na szkło.

    Uwierz mi, że ja jeżeli o czymś piszę to wiem o czym piszę. Jeżeli ktoś
    się nie zgadza z tym co piszę i podejmuje dyskusję to mu wyjaśniam i
    tłumaczę dlaczego jest tak, a nie inaczej.

    Skoro twierdzisz, że wdepnąłeś w moje gówno to mi udowodnij, że jest to
    moje gówno i przedstaw konkretne argumenty, a jeżeli jest to Twoje gówno
    to je sprzątnij i spraw, aby między nami zapachniało. Póki co to tylko
    się zniżasz do poziomu takich jak Januszek.

  • 197. Data: 2019-07-09 22:43:28
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wez sie Lisciasty odpierdol. To ze mam inne zdanie nie znaczy ze jest ono zle. To
    Twoje jest zle bo nie potrafisz go obronic. Dla mnie rybka jak ktos napisze bzdure
    zebym pisal ze jest glupi jak Lisciasty.

  • 198. Data: 2019-07-09 23:17:48
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Zwykłe mają max 750V i to pisze na koszulce, dlatego tez (oprócz UV)
    >  się nie nadają, chyba że będziesz miał mały grid na 400V wtedy
    > wystarczą tylko z
    > UV będzie problem.

    Zwykły choćby 3x2,5 (czarny) w igielicie jest do 1000V i niestraszne mu
    UV. Te fotowoltaniczne przewody, to tak jak z tymi audofilskimi?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 199. Data: 2019-07-10 10:09:45
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2019 o 23:17 Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:

    > Zwykły choćby 3x2,5 (czarny) w igielicie jest do 1000V i niestraszne mu
    > UV. Te fotowoltaniczne przewody, to tak jak z tymi audofilskimi?

    To samo miałem zapytać - kabel ziemny YKY się nie nadaje? - ma 1kV i
    odporność praktycznie na wszystko.
    Układa się go w ziemi lub jako linia napowietrzna.

    TG

  • 200. Data: 2019-07-10 10:11:43
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 9 Jul 2019 23:17:48 +0200, Mateusz Bogusz

    > Zwykły choćby 3x2,5 (czarny) w igielicie jest do 1000V i niestraszne mu
    > UV. Te fotowoltaniczne przewody, to tak jak z tymi audofilskimi?

    Znaczy taki masz na myśli?
    https://www.speckable.pl/produkt/14674/Kabel-YKY-NYY
    -J-3x2,5mm-0,6-1kV-100m.html

    Taki sobie kupowałem do pociągnięcia prądu powietrzem do EV i sprzedawca
    zaznaczał że na UV to odporne nie jest.

    --
    Pozdor
    Myjk