  • 201. Data: 2019-07-10 10:18:56
    Temat: Re: Panele FV
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 10 Jul 2019 10:09:45 +0200, Tomasz Gorbaczuk

    > To samo miałem zapytać - kabel ziemny YKY się nie nadaje?
    > - ma 1kV i odporność praktycznie na wszystko.

    Właśnie na UV chyba PCV nie jest odporne, a z tego co czytam ten kabel ma
    izolację z "polwinit izolacyjny (PVC), kolor czarny" zaś ten do PV z
    "sieciowane tworzywo bezhalogenowe" -- czyli takie PCV bez chloru
    bezpieczne dla ludzi w razie pożaru, ale żeby to miało właściwości znacznie
    lepszej odporności na UV niż "zwykłe" PCV to nie wyczytałem. :P

    > Układa się go w ziemi lub jako linia napowietrzna.

    W ziemi owszem, ale "do stosowania na zewnątrz" != "napowietrzna".

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 202. Data: 2019-07-10 10:29:40
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .07.2019 o 10:18 Myjk <m...@n...op.pl> pisze:

    > W ziemi owszem, ale "do stosowania na zewnątrz" != "napowietrzna".

    YKY to kabel energetyczny, który na 100% można układać jako linia
    napowietrzna - podwieszony oczywiście do stalowej linki.

    TG

  • 203. Data: 2019-07-10 13:51:30
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-07-02 o 23:38, KIKI pisze:
> [...]
    przedstawili oferte na panele FV

    > Znam gminę gdzie dają panele 6kWp za 5000 PLN własnego wkładu. Fronius
    > jako falownik. To jest tam gdzie największa polska elektrownia węglowa.
    > Wodę mają po 10gr, a ścieki po 20gr.

    U nas w gminie
    Instalacja 5kWp wpłata 4752,21, gwarancja 15 lat (będzie firma
    istniała?) panele jakiejś firmy boviet, falownik sofar solar.

  • 204. Data: 2019-07-10 14:24:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 8 lipca 2019 11:01:28 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Końcówka będzie, bo wylezie ponad dach i będzie leżeć pod modułami.
    > Oczywiście tylko fragment będzie narażony, ale jednak. Lepiej na zimne
    > dmuchać, niż pewnego dnia mieć 800V napięcia stałego na blachodachówce ;P
    > Zresztą UVodporność to tylko jedna z cech tych przewodów.

    Albo z tymi przewodami to tak jak z nawozem do trawnika co w sasiedniej grupie
    piszesz;)
    Ładne opakowanie, nadruk "do trawnika" i cena 10kg paczki taka sama jak 50kg worka w
    lokalnym GSie

  • 205. Data: 2019-07-10 16:57:32
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 9 lipca 2019 22:28:05 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > Po drugie rzucasz ogólnikami nie popierając swoich wypowiedzi, żadnymi
    > argumentami merytorycznymi.

    Na ponad 200 wiadomości w wątku nie napisałeś nic wartościowego merytorycznie.
    Nie wiesz nawet jak działa prosument. Żadnej instalacji foto nie zamontowałeś.
    Robisz tylko zamieszanie i ciśniesz na szkło, co zarzucasz innym. A przyłapany
    na ignoranctwie robisz z siebie fachowca. Na koniec wrzutka z gównem,
    za pomocą której schodzisz do poziomu Zenka. Tak to wygląda w dużym skrócie.

    L.

  • 206. Data: 2019-07-10 17:02:35
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 10 lipca 2019 14:24:24 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    > grupie piszesz;)
    > Ładne opakowanie, nadruk "do trawnika" i cena 10kg paczki taka sama jak 50kg

    Ale przewody PV wcale nie są drogie. Zwykły LgY 4mm2 w czarnej izolacji
    kosztuje 2,3 zł za metr. Fotowoltaiczny o takim przekroju w podwójnej
    izolacji, UV-oporny, napięcie nominalne o 250V wyższe, kosztuje 2,5 zeta.
    To jest całkiem normalna cena bez przegięć.

    L.

  • 207. Data: 2019-07-10 17:03:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 10 lipca 2019 16:57:34 UTC+2 użytkownik Lisciasty napisał:

    > Robisz tylko zamieszanie i ciśniesz na szkło, co zarzucasz innym.

    Faktycznie prawie każdy watek/podwątek gdzie Użytkownik się odezwie kończy się jakąś
    pyskówką. To raczej nie przypadek tylko "ten typ tak ma"
    Aczkolwiek są dziedziny gdzie widać ze ma człowiek wiedzę i jego rady bywają pomocne.

  • 208. Data: 2019-07-10 21:29:41
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-07-10 o 16:57, Lisciasty pisze:

> [...]
    > za pomocą której schodzisz do poziomu Zenka. Tak to wygląda w dużym skrócie.

    Udajesz speca, a gówno wiesz. Wydaje ci się, że zjadłeś wszystkie rozumy
    świata, bo całe twoje doświadczenie to tylko i wyłącznie użytkowanie
    swojej instalacji, którą ktoś ci zmontował.

    Zenek przy tobie to geniusz, bo w porównaniu do ciebie przynajmniej ma
    trochę wiedzy o elektryczności.

  • 209. Data: 2019-07-10 21:36:49
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-07-10 o 17:03, Kris pisze:

    > Faktycznie prawie każdy watek/podwątek gdzie Użytkownik się odezwie kończy się
    jakąś pyskówką. To raczej nie przypadek tylko "ten typ tak ma"

    Nie zniżaj się do poziomu Liściastego. Przecież to zwykły troll i
    idiota, który widać, że nie ma najmniejszego pojęcia o elektryczności, a
    kreuje się na speca.

  • 210. Data: 2019-07-10 21:50:57
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 10 lipca 2019 21:36:45 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > Nie zniżaj się do poziomu Liściastego. Przecież to zwykły troll i
    > idiota, który widać, że nie ma najmniejszego pojęcia o elektryczności, a
    > kreuje się na speca.

    Pokrywanie swojej ignorancji inwektywami to zachowanie typowe dla
    niedorosłych gówniarzy, Zenek też ma takie objawy mimo że stary chłop.
    Nie wiem czy to się daje leczyć, nie jestem specem :>

    L.