  • 181. Data: 2019-07-08 20:56:23
    Temat: Re: Panele FV
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 8 lipca 2019 17:26:28 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Nono! Tylko nie od nasrania! Jak większość mam trzy połacie, co najwyżej
    > brak piątej klepki. ;P Miałem na myśli połączenie konkretnych połaci dachu
    > górnego i dolnego.

    Wysyłałem Ci chyba propozycję rozmieszczenia? Czy nie?

    > Acz to chyba faktycznie bez sensu bo połacie "boczne" na
    > górnym dachu będą jednak mocniej doświetlone i znowu kiszka.

    Im wyższa połać tym lepiej bo jest bliżej do Słońca.

    > Sam nie wiem
    > jak to załątwić najlepiej. W każdym razie druty już zamówiłem i pociągnę
    > dla świętego spokoju żeby potem nie pruć.

    Ciąganie drutów zawsze jest wskazane :]

    L.

  • 182. Data: 2019-07-08 20:57:18
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 8 lipca 2019 19:45:14 UTC+2 użytkownik Janusz napisał:
    > Ale macie świadomość że to jest na jeden moduł? więc wg mnie to
    > kompletna lipa.

    Na 2. A czy lipa czy nie to zależy od zastosowania.

    L.

  • 183. Data: 2019-07-08 21:07:35
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 8 lipca 2019 20:02:43 UTC+2 użytkownik Janusz napisał:
    > Możesz dać 3 falowniki 1F, każdy podłączasz pod osobną fazę, do 2,5KW
    > można bez problemu.

    Do 3,65kW.

    Dawanie jednofazówek i to jakiś nieznanych chinoli u Myjka nie ma sensu,
    bo trzeba by dać 5 sztuk czegoś takiego. A za takie pieniądze to już
    jest solaredge z optymalizatorami.

    L.

  • 184. Data: 2019-07-08 23:03:32
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-07-08 o 20:57, Lisciasty pisze:

    > Na 2. A czy lipa czy nie to zależy od zastosowania.
    No pewnie, ale tak trochę drogawo wtedy to wychodzi :(

    --
    Janusz

  • 185. Data: 2019-07-08 23:12:36
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu poniedziałek, 8 lipca 2019 23:03:34 UTC+2 użytkownik Janusz napisał:
    > No pewnie, ale tak trochę drogawo wtedy to wychodzi :(

    Zależy co chcesz mieć. Jak chcesz trójfazową instalację o mocy 2kW
    to za cholerę nie znajdziesz jednego falownika do tego w sensownych
    pieniądzach. A 3 mikrofalowniki każdy na inną fazę załatwią sprawę.

    L.

  • 186. Data: 2019-07-09 16:10:36
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-07-08 o 23:12, Lisciasty pisze:

    > Zależy co chcesz mieć. Jak chcesz trójfazową instalację o mocy 2kW
    > to za cholerę nie znajdziesz jednego falownika do tego w sensownych
    > pieniądzach. A 3 mikrofalowniki każdy na inną fazę załatwią sprawę.
    Akurat ja takich problemów nie mam, mam 70m2 dachu południowego :)

    --
    Janusz

  • 187. Data: 2019-07-09 18:11:18
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 8 Jul 2019 11:56:23 -0700 (PDT), Lisciasty

    > Wysyłałem Ci chyba propozycję rozmieszczenia? Czy nie?

    A tak, na trzech połaciach, w tym jedna połać wschodnia na dolnym. Wyszło
    35 modułów co dało blisko 13kWp. To w sumie mogę póki co odpuścić te 5
    modułów na niskim dachu i powinno to wystarczyć na początek. Ale druty na
    przyszłość i tak zapodam.

    > Im wyższa połać tym lepiej bo jest bliżej do Słońca.

    Nie wiedziałem że 5m robi różnicę. ;P

    > Ciąganie drutów zawsze jest wskazane :]

    Chcesz o tym porozmawiać? ;)

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 188. Data: 2019-07-09 18:19:43
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 8 Jul 2019 06:25:47 -0700 (PDT), Lisciasty

    > W sumie to może być niezły pomysł na chapanie dodatkowej kasy.
    > Wymiana peszla pisiont, dojazd dwieście, przegląd pińcet. Podoba mi się ;P

    No sam widzisz, wszędzie sępią Ci przebrzydli instalatorzy. ;)

    > A to zależy od pokrycia dachu, od tego co chce klient, od tego czy pod
    > spodem jest jakieś poddasze i jak zrobione i takie tam, generalnie trudny
    > temat i indywidualny dla każdej instalacji ;)

    To zostawię gdzieś z bokowca po prostu.

    > Wystarczą ze 2-3 metry. A potem trzeba puścić druty do kolejnej
    > partii modułów na innej połaci a potem wrócić jeszcze do falownika.

    Ale to wszystko się doczepia później, podczas instalacji?

    > Jak ją siepnie 800V to już nie trzeba się będzie opiekować :]

    Hm... Gorzej jak tam zwiśnie i trzeba będzie dźwig wzywać. ;P

    > Ten pierwszy to ja nie wiem co to jest. Drugi wygląda dobrze.

    > Za każdy kB tekstu porad zapisuję jednego browara,
    > jak się uzbiera skrzynka to się policzymy :>

    Stoi!

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 189. Data: 2019-07-09 20:23:44
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-07-08 o 19:26, Janusz pisze:

    > W innych dziedzinach pewnie podobnie jego wiedza wygląda.

    Co pyskujesz? Już wystarczająco się popisałeś swoją niewiedzą.

  • 190. Data: 2019-07-09 20:39:51
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > No akurat na fotowoltaice to się bardzo słabo znasz ;)
    >
    > L.

    Wzruszyła mnie Twoja opowieść. Chcesz jeszcze komuś o tym opowiedzieć i
    wyrzucić to z siebie? :)