  • 81. Data: 2019-07-03 18:07:48
    Temat: Re: Panele FV
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 3 lipca 2019 17:07:39 UTC+2 użytkownik Janusz napisał:

    > Znowu wyliczenia z dupy, gaz mnie kosztuje za zeszły rok 2,14zł/m3 co
    > daje ze sprawnością pieca ponad 21gr/kwh,
    Liczysz ze skąłdnikami stałymi a powinieneś liczyć w tym przypadku tylko skąłdniki
    zmienne, bo jak kupisz PC to i tak stałe skąłdniki będziesz płacił za gaz
    12gr wziąłem stąd
    https://zaradnyfinansowo.pl/ceny-gazu/ jak fatycznie są inne to skorygujemy
    obliczenia

    ?a z kolei dla PC w zimie mam
    > powietrze 10-12 st co dla podłogi 35-40st daje cop=~3,8, większość mogę
    > grzać nocą wtedy kwh mnie kosztuje 6,6gr a w dzień 18gr więc opłaca się
    > w każdym wypadku.

    To podaj cene PC, różnice w cenie 1kWh z gazu i 1 kWh z prądu, przewidywane zużycie
    kWh i zobaczymy czy się opłaci czy niekoniecznie(jak wyjdzie że na zwrot inwestycji w
    PC będziesz musiał czekać naście lat)

    > Jak to z obliczeń z dupy się wyciąga wnioski z dupy, jest dokładnie
    > odwrotnie, co miałeś z matematyki w szkole?

    I znowu agresja.
    Podaj ceny 1kWh składników zmiennych za gaz i 1kWh składników zmiennych za prąd.
    Podaj cene PC i podaj ile rocznie kWh szacujesz na grzanie PC

    > Tu akurat pomyliłem złą rubrykę odczytałem , zużywam 3300kwh, średnio
    > płacę 160zł, w g12w średnio mi wychodzi 50gr/kwh

    Czyli panele za 25tys zł produkujące katalogowo 5tys kWh rocznie minus cena za
    magazynowanie w prosumencie pokryją Tobie zapotrzebowanie na energie
    Albo i z paneli nie starczy bo chcesz zwiększyć zużycie energii dodają PC
    Więc sam widzisz że oszczędności 5tys rocznie zł o jakich pisałeś nie mają tu szansy
    wystapić

    > Sensu nie ma ale są inne aspekty, np w okresie przejściowym zagrzać
    > szybko salon i okolice.
    Więc i przy panelach+PC tez tak będzie a nawet jeszcze bardziej bo grzejąc gazem
    grzać możesz całą dobę, grzejąc PC będziesz starał się korzystać z taryfy "nocnej",
    więc jeszcze więcej wydasz na brykiet czy inny szajs do kominka.

    > Napisałem że od 30 do 40kzł.

    Włączyłeś się do dyskusji gdzie omawiamy instalację za 25tys wiec nie zmieniaj
    założeń ani nie pisz tez że to prowokacja;)

    > Wszystko jest ok, zapominasz że ja tej energii nie sprzedaję. Poza tym
    > będę miał na czysto ponad 6000kwh, a to mi wystarczy.

    Na dzisiaj zużywasz 3300kWh, dodasz PC zużycie wzrośnie do 5000kWh
    Instalacja za 40tys wyprodukuje Tobie 8000kWh rocznie minus z 10000kW godzin zeżre
    prosument
    Gdzie tu wyszło Tobie "na czysto 6000kWh".
    Piszesz o zwrocie w w 6-8lat
    40000zł/8lat to wychodzi że musiał byś mieć oszczędności 5tys rocznie
    W jaki sposób wg Ciebie te 5tys rocznie zyskasz? Bo nijak to nie wychodzi
    "Co miałeś z matematyki w szkole?";)

    > Ale sam zaczynasz, jesteś kolejnym który uważa że lepiej auto kupić?

    Wskażesz gdzie tak napisałem?

    > Wszyscy tutaj za cel postawili sobie udowodnic mi jakie to k..wa
    > nieopłacalne,

    Ale co tu udowadniać. To są proste obliczenia
    Z faktami nie ma co dyskutować
    Piszesz o zwrocie w 6 lat a nijak to z wyliczeń nie wychodzi

    > pewnie lepiej auto kupić to byłoby ok. Myk mi tutaj wyjeżdża ze swoim FV
    > ale zapomina że za róznicę między nim a zwykłym autem będę miał na benzynę
    > do końca moich dni.

    Zauważ że ja nie pisze o aucie tylko proste wyliczenia podaje.

    > To że u nas państwo ma bandyckie metody wiadomo od dawna, dużo się
    > zmieniło ale trochę jeszcze tego zostało jak na razie prosument ma się
    > dobrze.

    I niech ma się dobrze jak najdłużej.

  • 82. Data: 2019-07-03 18:15:22
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 3 lipca 2019 17:10:37 UTC+2 użytkownik Janusz napisał:
> [...]
    /stopy-procentowe-w-2020-r-morgan-stanley/y2l9vql

    > Kiepskie te fusy mają, będzie wzrost, za dużo cen wzrosło żeby "koszyk"
    > mógł inny wyjść.

    Zauważ że wg tego artykułu wszyscy tam wymienieni prognozują obniżki. Tylko ze raczej
    w 2021 roku a Morgan Stanley prognozuje że stanie to sie już w tym roku.

  • 83. Data: 2019-07-03 19:31:29
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-07-03 o 18:07, Kris pisze:

    > Liczysz ze skąłdnikami stałymi a powinieneś liczyć w tym przypadku tylko skąłdniki
    zmienne, bo jak kupisz PC to i tak stałe skąłdniki będziesz płacił za gaz

    ale będę płacił mniej, jak zejdę do niższej taryfy, kiedyś to liczyłem i
    na samej taryfie jest już prawie 500zł rocznie.

    > 12gr wziąłem stąd
    > https://zaradnyfinansowo.pl/ceny-gazu/ jak fatycznie są inne to skorygujemy
    obliczenia

    Nie wierz w to co piszą bezkrytycznie, nie interesuje mnie co kto tam
    wymyślił, prowadzę już od kilkunastu lat rozliczenia energii i gazu i
    wiem ile zużywam i ile mnie to kosztuje.

> [...]
    kWh i zobaczymy czy się opłaci czy niekoniecznie(jak wyjdzie że na zwrot inwestycji w

    Po co? cenę już podałem, różnicę też, mnie wychodzi że się zwróci. A
    ciebie nie mam zamiaru przekonywać.

    > I znowu agresja.
    Bo Tobie się nie chce liczyć a ja mam ci wszystko policzyć, nie chce mi
    się :( mam
    kupę roboty innej.

> [...]
    magazynowanie w prosumencie pokryją Tobie zapotrzebowanie na energie
    Ja kupuję 9-10kw paneli i o tym dyskutuję, to że ktoś chce mniej jego
    sprawa.

    > Albo i z paneli nie starczy bo chcesz zwiększyć zużycie energii dodają PC
    > Więc sam widzisz że oszczędności 5tys rocznie zł o jakich pisałeś nie mają tu
    szansy wystapić
    Ależ misiu wystąpią, nadal źle liczysz.

> [...]
    więc jeszcze więcej wydasz na brykiet czy inny szajs do kominka.

    No i? nie mogę? widzę że znowu zaburzam Twoje postrzeganie świata :)

    > Włączyłeś się do dyskusji gdzie omawiamy instalację za 25tys wiec nie zmieniaj
    założeń ani nie pisz tez że to prowokacja;)

    Akurat o tym nie pamiętałem, jakby się sprężyć na używanych panelach to
    sama instalacja bez PC w 25kzł dla 8-10kw jest do zrobienia.
    https://allegro.pl/oferta/panele-fotowoltaiczne-spi-
    240-w-7625967446
    34szt*240+120paleta =8,28kzł
    liczę 34 bo tylko tyle zmieszczę na dachu, daje to 8,16kw nominalnej

    falownik 8kw 2 gridy 7000
    zostaje prawie 10kzł na kable, mocowanie i elektryka z uprawnieniami.

    te są lepsze
    https://allegro.pl/oferta/panele-baterie-ogniwa-slon
    eczne-solary-275-wat-7624920795

    moc9,354kw, 10,5kzł

> [...]
    prosument
    > Gdzie tu wyszło Tobie "na czysto 6000kWh".
    Naprawdę gości mieszasz jak pijany, zużyję 6000kwh +20% prosument
    =7200kwh + 20% spadku (albo i nie jak kupię używki) daje 8640 kwh i tyle
    się uzyskuje z instalacji 9kw w naszym klimacie, dach mam południowy i
    odpowiednio nachylony, idealnie pod pv, zresztą z takim zamysłem
    projektowany.

> [...]
    > 40000zł/8lat to wychodzi że musiał byś mieć oszczędności 5tys rocznie
    > W jaki sposób wg Ciebie te 5tys rocznie zyskasz? Bo nijak to nie wychodzi

    Ty nie, ale czuję nosem :) no i ptactwo coś tam pisało ale na niego to
    szkoda czasu
    aby te wypociny czytać.

    > Ale co tu udowadniać. To są proste obliczenia
    > Z faktami nie ma co dyskutować
    > Piszesz o zwrocie w 6 lat a nijak to z wyliczeń nie wychodzi
    Z moich wychodzi, masz inną matematykę?

    > Zauważ że ja nie pisze o aucie tylko proste wyliczenia podaje.
    Ale mieszasz w nich okrutnie i podajesz liczby z sufitu wzięte, szanuj
    się trochę.

    > I niech ma się dobrze jak najdłużej.

    :)

    --
    Janusz

  • 84. Data: 2019-07-03 20:27:54
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 3 lipca 2019 09:40:40 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Przy takich cenach jak serwują obecnie firmy to i kompletny leń by ruszył
    > tyłek. :P No kto by nie chciał zarabiać 100-150zł/h...

    Siedzisz na działalności kupę lat a piszesz jak nieogar na etacie.
    To że wychodzi tyle za godzinę (teoretycznie) to nie znaczy, że tyle
    zarabiają. Co też nie znaczy, że nie ma takich co kroją za dużo ;)

    > Właśnie zacząłem jakichś kursów szukać żeby chociaż podstawy złapać. Zdało
    > to raz egzamin jak sobie postanowiłem sam klimatyzator zainstalować. :P
    > Klimatyzator po instalacji własnej działa do dzisiaj. :>

    Zobacz sobie filmiki z Coraba np.

    L.

  • 85. Data: 2019-07-03 20:29:33
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 3 lipca 2019 19:31:33 UTC+2 użytkownik Janusz napisał:

    > Nie wierz w to co piszą bezkrytycznie, nie interesuje mnie co kto tam
    > wymyślił, prowadzę już od kilkunastu lat rozliczenia energii i gazu i
    > wiem ile zużywam i ile mnie to kosztuje.

    To podaj ceny składników zmiennych ze Swojej faktury za gaz
    Ceny za prądu z Energa(g12w) podaje niżej, gazu nie mam to cen nie podam ale liczę na
    Ciebie:
    dzienna- 0,57zł/kWh
    noc- 0,27zł/kWh

    > Po co? cenę już podałem, różnicę też, mnie wychodzi że się zwróci. A
    > ciebie nie mam zamiaru przekonywać.

    Gdzie popełniam więc błąd?
    cena 1kWh z gazu- 12gr(zerknij na fakture i podaj czy faktycznie tyle jest)
    cena 1kWh z prądu dla PC(COP=3, taryfa nocna)-9gr
    cena 1kWh z prądu dla PC(COP=3, taryfa dzienna)-19gr
    Powyższe ceny dla składników zmiennych

    > Bo Tobie się nie chce liczyć a ja mam ci wszystko policzyć, nie chce mi
    > się :( mam kupę roboty innej.

    Jak do tej pory to ja Tobie licze a Ty bez przerwy dane zmieniasz

    > Ależ misiu wystąpią, nadal źle liczysz.

    Daruj Sobie pieszczotliwie zdrobnienia.
    Gdzie źle liczę?

    > No i? nie mogę? widzę że znowu zaburzam Twoje postrzeganie świata :)

    Dla mnie możesz nawet 100 dolarówkami w kominku płacić

> [...]
    > się uzyskuje z instalacji 9kw w naszym klimacie, dach mam południowy i
    > odpowiednio nachylony, idealnie pod pv, zresztą z takim zamysłem

    Ok, przyjmijmy powyższe
    Więc ten zestaw jak sam wyżej piszesz pokryje w całości Twoje zapotrzebowanie na
    energie elektryczną
    Czyli zyskasz rocznie 2000zł(160zł x 12miesięcy) oszczędności na prądzie i
    500zł(niższy opłaty stałe za gaz)+ kolejne 500zł za mniejsze zużycie gazu
    Razem 3000zł oszczędności
    A to dość optymistyczne założenia
    Czyli fv+PC zwracać się będzie-13lat jeśli za FV+PC zapłacisz 40000zł

    > Z moich wychodzi, masz inną matematykę?

    Faktem jest że swoich wyliczeń tu nie podałeś tylko chaotycznie ciągle inne dane i
    ceny podajesz

  • 86. Data: 2019-07-03 21:06:48
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 3 Jul 2019 11:27:54 -0700 (PDT), Lisciasty

    > Siedzisz na działalności kupę lat a piszesz jak nieogar na etacie.
    > To że wychodzi tyle za godzinę (teoretycznie) to nie znaczy, że tyle
    > zarabiają.

    Przecież napisałem już stawkę po skrojeniu przez zawiłości DG. ;p

    > Co też nie znaczy, że nie ma takich co kroją za dużo ;)

    Ano. Niedawno przydrałował do mnie obleśny gość z Innogy z super ofertą
    właśnie za 7500/kWp. Jak się skrzywiłem po usłyszeniu, gębę otworzyłem żeby
    gość sp... w podskokach, a ten z automatu, jakby wiedział co się święci
    odpala -- ale Panie, miasto Wawa daje dotacje 40% to wyjdzie mniej! :P

    > Zobacz sobie filmiki z Coraba np.

    Ale że w kwestii mocowania paneli?

    BTW Chinka podesłała zestawienie mocowań do blachy i ceramiki.
    Wygląda to całkiem podobnie. :>

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 87. Data: 2019-07-03 21:24:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Szkoda czytac ale czytales i sie wkurwiles bo moje wyliczenie jest proste i
    pozbawione bledu ktory popelniasz. Moje wyliczenie jest uniwersalne bo nie wystepuja
    w nim zadne zmienne typu ilosc zarowek zwyklych i ledowek. Jesli wat w instalacji
    kosztuje zlotowke to po dwoch latach instalacja da kilowatogodzine w cenie mixu
    taryfy dziennej i nocnej. Po czterech latach prad z takiej instalacji bedzie w cenie
    pradu w taryfie nocnej. Jesli wat instalacji kosztuje 5 zlotych to cene z mixu ma sie
    po dziesieciu latach a cene taryfy nocnej po dwudziestu. Wyliczenie jest wlasciwe
    jesli nie dokupilo sie pradu z elektrowni. Przewymiarowanie instalacji moze skutkowac
    tym ze sie nie zuzyje wszystkiego co sie zmagazynowalo. Za mala instalacja skutkuje
    koniecznoscia dokupienia pradu co spowoduje dluzszy czas amortyzacji. Przewymiarowana
    bez mozliwosci odebrania wszyskiego co sie nalezy tez przedluza czas amortyzacji.
    Amen.

  • 88. Data: 2019-07-03 21:39:18
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 3 lipca 2019 21:06:49 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:
    > Ano. Niedawno przydrałował do mnie obleśny gość z Innogy z super ofertą
    > właśnie za 7500/kWp. Jak się skrzywiłem po usłyszeniu,

    Ja bym za taką cenę to gostka psem poszczuł. A że psa nie mam to bym
    poszedł pożyczył od sąsiada i poszczuł :>

    > gębę otworzyłem żeby
    > gość sp... w podskokach, a ten z automatu, jakby wiedział co się święci
    > odpala -- ale Panie, miasto Wawa daje dotacje 40% to wyjdzie mniej! :P

    Faktycznie tyle dają? Ja słyszałem że dają 5 tys. dodatku, bez procentów.

    > Ale że w kwestii mocowania paneli?

    Sporo tego mają, ale nie pamiętam czy też montaż. Trza poszukać.

    > BTW Chinka podesłała zestawienie mocowań do blachy i ceramiki.
    > Wygląda to całkiem podobnie. :>

    Że łot? To całkowicie odmienne systemy :>

    L.

  • 89. Data: 2019-07-03 21:39:58
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-07-03 o 20:29, Kris pisze:

    > To podaj ceny składników zmiennych ze Swojej faktury za gaz
    Podam Ci ale to bez sensu, 1m3 gazu kosztuje mnie średnio rocznie
    2,14zł, tyle mam za zeszły rok. Po kolei gaz=0,10296kwh abonament 6,30
    dystrybucja 20,56 zmienna 0,03475 kwh, wszystko netto. Jak zejdę ze
    zużyciem na 200-500m3 to wpadnę w 1 taryfę gdzie są inne stawki.

    > Ceny za prądu z Energa(g12w) podaje niżej, gazu nie mam to cen nie podam ale liczę
    na Ciebie:
    > dzienna- 0,57zł/kWh
    > noc- 0,27zł/kWh
    Mam inne 0,2504 i 0,6829 te już brutto

    > Gdzie popełniam więc błąd?
    > cena 1kWh z gazu- 12gr(zerknij na fakture i podaj czy faktycznie tyle jest)
    13,8gr
    > cena 1kWh z prądu dla PC(COP=3, taryfa nocna)-9gr
    7,14gr.

    > cena 1kWh z prądu dla PC(COP=3, taryfa dzienna)-19gr
    > Powyższe ceny dla składników zmiennych
    Noo prawie dobrze, będę miał lepszy cop 3,5 :) czyli zamiast 1700m3
    zużyję powiedzmy 500m3, czyli 1200*11,3*(13,8-7,14)=~900zł + opłaty, ale
    patrząc na ciepłe zimy
    może się okazać że będzie tyle co kuchnia, ile m3 gazu idzie na kuchnię
    rocznie?

    > Dla mnie możesz nawet 100 dolarówkami w kominku płacić
    Widzisz za 6 lat idę na emeryturę, chcę do tego czasu obniżyć rachunki
    za energię i grzanie do minimum, wolno mi, nie mam tyle kasy żeby kupować
    mieszkania na wynajem i z nich się utrzymywać, więc dla mnie każda
    inwestycja obniżająca rachunki się liczy, tym bardziej że energia nie
    będzie tanieć.

    > A to dość optymistyczne założenia
    > Czyli fv+PC zwracać się będzie-13lat jeśli za FV+PC zapłacisz 40000zł
    I co to ma za znaczenie, na bieżąco rachunki mi spadną a ta kasa
    szybciej straci na wartości jak będzie leżeć, obojętne gdzie.

    --
    Janusz

  • 90. Data: 2019-07-03 21:59:27
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 3 lipca 2019 21:40:01 UTC+2 użytkownik Janusz napisał:

    > Mam inne 0,2504 i 0,6829 te już brutto

    O kurcze, te ceny co ja podałem to chyba netto, Doliczyć trzeba więc vat. Sorry

    > Noo prawie dobrze, będę miał lepszy cop 3,5 :)

    Kombinując z grzaniem tylko w taryfie nocnej niekoniecznie. Noce są sporo
    chłodniejsze od dnia u nas. Ale to jakoś znacząco na ostateczny wynik nie wpłynie.

> [...]
    > patrząc na ciepłe zimy
    > może się okazać że będzie tyle co kuchnia, ile m3 gazu idzie na kuchnię

    Mam lokatorów którzy na gazie tylko gotują. Ze 40 zł miesięcznie wychodzi(jutro mogę
    podać dokładne dane z faktur)
    Zużycie- pojedyncze m3 ale koszt nabijają opłaty stałe.

    > Widzisz za 6 lat idę na emeryturę, chcę do tego czasu obniżyć rachunki
    > za energię i grzanie do minimum, wolno mi,
    Taki argument doskonale rozumiem i się z nim w 100% zgadzam
    Czas zwrotu z inwestycji tu ma wtedy mniejse znaczenie(albo i żadne)

    nie mam tyle kasy żeby kupować
    > mieszkania na wynajem i z nich się utrzymywać,

    Tak przy okazji. Lokatorzy którzy od 11 lat wynajmowali u mnie mieszkanie dzisiaj
    powiedzieli ze od sierpnia rezygnują bo dostali w końcu mieszkanie od miasta.
    Ok, ustaliliśmy szczegóły rozliczenia i dałem ok 12tej ogłoszenie że mam do wyajęcia
    mieszkanie
    Do tej pory 12 tel odebrałem i 5 wiadomości.
    A w ogłoszeniu nawet zdjęć nie dałem bo nie chce ludziom po mieszkaniu łazić z
    aparatem i fotografować w tle ich dobytek

    > I co to ma za znaczenie, na bieżąco rachunki mi spadną a ta kasa
    > szybciej straci na wartości jak będzie leżeć, obojętne gdzie.

    Z takimi argumentami się w 100% zgadzam