  • Data: 2019-07-01 16:16:40
    Temat: Re: Panele FV
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Monday, July 1, 2019 at 3:57:17 PM UTC+2, Myjk wrote:
    > Mon, 1 Jul 2019 06:42:43 -0700 (PDT), WS

    > Nie wiem skąd ten wniosek. Najwięcej problemów z prądem (także
    > technologicznych w konwencjonalnych elektrowniach) tj. braków, jest właśnie
    > w lecie a nie w zimie.

    No, z tego, co widze po swoim zuzyciu... Oswietlenie, komp, TV znacznie wiecej zima,
    w lecie to nawet mniej gotowania (bo sa swieze owoce.. i nikt nie chce goracego), CWU
    grzeje gazem, ale tez wiecej idzie w zimie, bo temp. wejsciowa wody nizsza.

    > To nie jest uzasadnianie na siłę, tylko argument do tego jak najszybciej
    > sobie zafundować zwrot w inwestycję.

    zakladajac, ze sie ma basen i samochod, bo jak trzeba dokupic, to zwieksza koszt
    inwestycji ;)
    np. w mom wypadku budowa basenu nigdy sie nie "zwroci" porownujac z kosztem karty
    Multisport ;)

    > W jakim sensie pic?

    Tu rowniez wg moich preferencji - jak jest cieplo lokalnie uzywam rower, wiec tez
    wiecej przejade zima (ale to nie tylko ja tak mam, jak jest ladnie i cieplo to
    parking pod firma ma zawsze wolne miejsca, deszc, zima zapycha sie okolo 9)

    > Jeśli liczy tylko na szybkość zwrotu, to jak wyżej. Musi jak najwięcej
    > zużywać prądu na bieżąco bez udziału prosumenta.

    Tu sie troche zgadzam, tzn. jak ma taki profil zuzycia, ze da rade to oczywiscie
    lepiej, ale np. ja nie mam takiej opcji. Musialbyl mocno na sile znalezc odbiorniki
    pradu uzywane latem, czyli np. faktycznie kupic sam.el, choc go nie potrzebuje,
    zalozyc klime w domu itp...

    > Poczytaj trochę o energetyce. Sprawdź choćby jaki problem mają Niemcy. Ot,
    > po prostu sprzedają ten prąd tym co im wody nie starcza do chłodzenia
    > elektrowni konwencjonalnych a kiedy to osiąga się roczny peak na
    > zapotrzebowanie. :P

    a Australia zdaje sie juz miala blackout, bo nikt nie chcial pradu z tradycyjnych,
    wiec je polikwidowali/wygasili, a wiatraki siadly przy zwiekszonym zuzyciu pradu na
    klimy ;)