    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Panele FV
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    <4...@g...com>
    Date: Mon, 1 Jul 2019 16:38:00 +0200

    Mon, 1 Jul 2019 07:16:40 -0700 (PDT), WS

    > No, z tego, co widze po swoim zuzyciu...
    > Oswietlenie, komp, TV znacznie wiecej zima,

    To jest akurat tyle co kot napłakał w świetle zwrotu paneli.

    > w lecie to nawet mniej gotowania (bo sa swieze owoce.. i
    > nikt nie chce goracego), CWU grzeje gazem, ale tez wiecej
    > idzie w zimie, bo temp. wejsciowa wody nizsza.

    To akurat oczywiste, niemniej nadal wodę można grzać w 2T.

    > zakladajac, ze sie ma basen i samochod, bo jak trzeba dokupic,
    > to zwieksza koszt inwestycji ;)

    No bo to jest absurdalne jak się ma zamiar do paneli dokupywać akcesoria
    które zmniejszą czas amortyzacji. Ja to podawałem tylko po to by należycie
    wybrzmiało KIEDY się to opłaca bardziej.

    Mnie się będą opłącać panele, bo mam już EV który mi zżera prawie 4MWh/rok.
    To blisko połowa z uzysku 10kWp instalacji jaką planuję na nowym domu.

    > np. w mom wypadku budowa basenu nigdy sie nie "zwroci"
    > porownujac z kosztem karty Multisport ;)

    Jak to liczyłeś? Dla dzieci które potrafią spędzać w basenie 5-8h dzień w
    wakacje? :P Ja co prawda basen buduję, ale nie dla siebie. ;P

    > Tu rowniez wg moich preferencji - jak jest cieplo lokalnie uzywam rower,
    > wiec tez wiecej przejade zima (ale to nie tylko ja tak mam, jak jest
    > ladnie i cieplo to parking pod firma ma zawsze wolne miejsca, deszc,
    > zima zapycha sie okolo 9)

    Wiadomo że zawsze trzeba liczyć pod konkretne warunki.

    > Tu sie troche zgadzam, tzn. jak ma taki profil zuzycia, ze da rade to
    > oczywiscie lepiej, ale np. ja nie mam takiej opcji. Musialbyl mocno na
    > sile znalezc odbiorniki pradu uzywane latem, czyli np. faktycznie kupic
    > sam.el, choc go nie potrzebuje, zalozyc klime w domu itp...

    No ale to jakieś absurdalne podejście. Dokupić elementy po to żeby się coś
    innego szybciej zwróciło...

    > a Australia zdaje sie juz miala blackout, bo nikt nie chcial pradu z
    > tradycyjnych, wiec je polikwidowali/wygasili, a wiatraki siadly przy
    > zwiekszonym zuzyciu pradu na klimy ;)

    Australia to inna bajka, tam mają prosumenta 20%. :P

    --
    Pozdor
    Myjk