    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Panele FV
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    Date: Tue, 2 Jul 2019 13:27:58 +0200

    Tue, 2 Jul 2019 12:24:15 +0200, Kżyho

    > W sumie, ja jeszcze nie wiem czy będą w to inwestował, ale jakby się coś
    > szykowało, to chętnie bym ofertę konkretną już poznał i kto wie.
    > Jeżeli to faktycznie byłoby w kwotach, o których wspomniałeś, to jest
    > nad czym się zastanawiać...
    > Pytanie na ile dobry/trwały jest ten sprzęt?

    Szukamy ze szwagrem paneli tylko mono, tylko half cut, i tylko z Tier1 (to
    taka lista zaufanych producentów z wyrobioną renomą). Falownik z tego
    kompletu szału nie robi, bo są na rynku 2-3x droższe o zbliżonych
    parametrach, ale też nie jest to jakiś totalny noname składany w stodole
    obok pola ryżu. :P

    Omawiana wycena dotyczy importu małego kontenera, do którego wchodzi 6
    kompletów o łącznej mocy 10kWp/komplet. W tym są panele, skrzynka z
    bezpiecznikami, falownik Growatt 3F, kable, końcówki, mocowania na dach.
    Zakładam że nie wszyscy jednak będą chcieli 10kW (bo na tyle mocy to od
    cholery powierzchni trzeba mieć, literalnie 1kWp to około 5,5m2). To
    wszystko przy cenie dolara na poziomie 3,8 zł.

    > I co w przypadku trefnej sztuki?
    > Bo o gwarancji pewnie można zapomnieć w tym momencie...

    Przy jednym kontenerze o gwaracji faktycznie można zapomnieć, ale w związku
    z tym że nie wszyscy będą chcieli komplet 10kW to zawsze się tam upchnie
    coś zapasowego na podmianę ew. niesprawnego elementu. ;P Niemniej gwarancja
    będzie tylko startowa pomimo że np. producent paneli daje 10 lat. Taka jest
    niestety wada importu indywidualnego w zamian za niższą cenę. Dlatego
    pisałem że jak ktoś chce mieć pełną gwarancję i święty spokój to lepiej
    zapłacić więcej i zamówić lokalnie.

    --
    Pozdor
    Myjk