  • Data: 2019-07-03 17:07:36
    Temat: Re: Panele FV
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-07-03 o 16:10, Kris pisze:

    > Strasznie agresywny bywasz ostatnio w dyskusjach
    > To grupa dyskusyjna więc dyskutujmy a scenariusz który podałem jest jak najbardziej
    realny
    Bo styl uprawiania dyskusji przez niektórych nie pozostawia marginesu,
    nie ma obowiązku komentowania.

    > Pisałeś o kredytach 10% więc uprzejmie informuje ze są z opcją 2,4% O inflacji
    wyżej piszesz wiec taki kredyt 2,4% może być niegłupia opcją.

    Ale, ja nie dostanę, jestem teoretycznie bezrobotny.

    > Więc wyliczyć musimy różnice pomiędzy ceną 1kW grzania gazem(12gr chyba) i 1kWh
    grzania PC przy COP=3.
    Znowu wyliczenia z dupy, gaz mnie kosztuje za zeszły rok 2,14zł/m3 co
    daje ze sprawnością pieca ponad 21gr/kwh, a z kolei dla PC w zimie mam
    powietrze 10-12 st co dla podłogi 35-40st daje cop=~3,8, większość mogę
    grzać nocą wtedy kwh mnie kosztuje 6,6gr a w dzień 18gr więc opłaca się
    w każdym wypadku.

    > Jak widać z powyższego różnicy w cenie 1kWh z gazu a 1kw z PC praktycznie nie ma
    więc mając gaz dość marnym ekonomicznie pomysłem jest kupowanie do grzania PC
    Jak to z obliczeń z dupy się wyciąga wnioski z dupy, jest dokładnie
    odwrotnie, co miałeś z matematyki w szkole?

    > 100zł masz miesięcznie rachunki za prąd dla całego domu?
    Tu akurat pomyliłem złą rubrykę odczytałem , zużywam 3300kwh, średnio
    płacę 160zł, w g12w średnio mi wychodzi 50gr/kwh

    > ok 3500zł?

    > To temat na osobny watek ale jaki jest sens ekonomiczny grzania brykietem mając
    gaz?
    Sensu nie ma ale są inne aspekty, np w okresie przejściowym zagrzać
    szybko salon i okolice.

    > FV za 25tys wyprodukuje
    Napisałem że od 30 do 40kzł.

    >Tobie rocznie energii optymistycznie patrząc i wierząc temu co w ulotkach piszą
    5000kWh czyli 2500zł
    > A Ty piszesz o oszczędnościach 2,5 do 5 tys zł. Nie zauważasz że coś tutaj nie
    pasuje?
    Wszystko jest ok, zapominasz że ja tej energii nie sprzedaję. Poza tym
    będę miał na czysto ponad 6000kwh, a to mi wystarczy.

    > Wg mnie e(patrz wyżej) błędne założenia masz to i błędne wyniki Tobie wyszły.

    > Po co takie głupkowate teksty. Nie potrafisz normalnie dyskutować?
    Ale sam zaczynasz, jesteś kolejnym który uważa że lepiej auto kupić?
    Wszyscy tutaj za cel postawili sobie udowodnic mi jakie to k..wa
    nieopłacalne,
    pewnie lepiej auto kupić to byłoby ok. Myk mi tutaj wyjeżdża ze swoim FV
    ale zapomina że za róznicę między nim a zwykłym autem będę miał na benzynę
    do końca moich dni.

    > Nie masz obowiązku komentowania to fakt, Ale trochę na tym świecie już żyjesz i
    zapewne niejedne pomysły polityków pamiętasz. wielokrotnie tak było że jak znaleźli
    grupę jeleni do złupienia to wymyślili przepis żeby złupić
    > Ale to też temat na osobny watek..
    To że u nas państwo ma bandyckie metody wiadomo od dawna, dużo się
    zmieniło ale trochę jeszcze tego zostało jak na razie prosument ma się
    dobrze.

    --
    Janusz