    From: Ariusz <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Panele czy płytki ?
    Date: Wed, 02 Dec 2009 08:35:57 +0100

    Sebastian Sawicki pisze:

    > Od tego jest akumulacyjnosc domu (scian, podlog)
    > S.

    Masz rację tylko, że nie chodzi mi o wyziębienie domu do 0
    Wystarczy wyjechać na kilka dni, niech coś się podzieje z CO
    (hipotetycznie - wiem, że obecne systemy są dość sprawne)
    Temperatura w domu, w zależności od zdolności akumulacyjnej, mimo
    wszystko może spaść o kilka stopni, załóżmy do 15 st.C - to już
    temperatura mało komfortowa, nagrzanie domu do 20 st. wyłącznie
    podłogówką zajmie chwilę, zdecydowanie o wiele dłużej od zwykłych
    grzejników - oczywiście nie jestem przeciwnikiem podłogówki i
    zwolennikiem zwykłych grzejników. Sam chciałem w domu jak najwięcej
    podłogówki. Jednak moi instalatorzy przestrzegali mnie wyłącznie przed
    samą podłogówka. W sumie pod wpływem instalatorów, własnej niepewności i
    uporu żony oraz ... w części domu mam grzejniki (sypialnie, garderoby)

    W swoim poście nie stwierdzam faktów, a jedynie chciałem zasiać
    wątpliwość, może są mądrzejsi, którzy znają sprawę z wyliczeń bądź z
    praktyki.

    Ariusz