  • 1. Data: 2009-11-30 16:57:31
    Temat: Panele czy płytki ?
    Od: "Marta Irek" <m...@w...pl>

    Mam do Państwa pytanie dotyczące ogrzewania podlogowego.
    Jestem na etapie instalacji ogrzewania w nowym domu, i stoje przed wyborem
    podłóg.
    Chciałabym na całym domu ( parter i poddasze ) ogrzewanie podłogowe.
    Natomiast niewiem jak się "zachowują" panele przy takim ogrzewaniu , czy są
    odpowiednim i dobrym wyjściem?
    Są stereotypy,ze do ogrzewania podłogowego to tylko i wyłaczne płytki.
    Kieruję pytanie do Państwa w celu uzyskania odpowiedzi, czy na lata lepsze
    płytki czy panele do ogrzewania podlogowego ?
    Z góry dziękuję i pozdrawiam.

  • 2. Data: 2009-11-30 19:35:34
    Temat: Re: Panele czy płytki ?
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "Marta Irek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Kieruję pytanie do Państwa w celu uzyskania odpowiedzi, czy na lata lepsze
    > płytki czy panele do ogrzewania podlogowego ?

    Ogrzewanie podłogowe pokryte panelami wiąże się z:
    1) Koniecznością zastosowania dobrych paneli. Zalecane jest klejenie ich do posadzki
    a nie stosowanie układu pływającego.
    2) Zaprojektowanie płyty grzewczej o wyższej temperaturze pracy, a co za tym idzie
    większego zagęszczenia rur
    3) W konsekwencji powyższego użycie większej ilości rury i mocniejszych pomp
    4) Potrzebą zastosowania grubszej izolacji termicznej pod płytą
    5) Z uwagi na (4) obniżenia poziomu "chudziaka"

    Czyli generalnie się da. Tylko trzeba po pierwsze pomyśleć o tym już na wczesnym
    poziomie prac budowlanych oraz liczyć się z tym, że aby było dobrze wyjdzie znacznie
    drożej niż z ceramiką. Jeśli to akceptujesz i wolisz mieć panele - daj panele.

  • 3. Data: 2009-11-30 20:09:35
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 30 Lis, 20:35, "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> wrote:

> [...]
    drożej niż z ceramiką. Jeśli to akceptujesz i wolisz mieć panele - daj panele.

    E nie przesadzajmy - mowimy o panelach 8mm. Ich opor cieplny jest tak
    znikomy ze zageszczenie wychodzi naprawde niewiele wieksze. Ja bede
    mial pod czescia plytki, pod czescia panele i drastycznych roznic w
    zageszczeniach nie bylo :) Podklady tez sa specjalne z przeznaczeniem
    pod ogrzewanie podlogowe. Ludzie uzytkuja nawet parkiety po 2cm
    gestego drewna i nie ma problemow.. Panel to przeciez tylko sztuczne
    barachło ktore ma w sobie chyba wiecej dobrze przewodzacych jakichs
    zywic i klejow niz drewna ;-))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2009-12-01 13:51:50
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Marta Irek pisze:
> [...]
    > Kieruję pytanie do Państwa w celu uzyskania odpowiedzi, czy na lata
    > lepsze płytki czy panele do ogrzewania podlogowego ?

    Panele, płytki o to bym się nie martwił.
    Weź jednak pod uwagę, że podłogówka ma sporą bezwładność, co będzie jak
    nagle drastycznie spadnie temperatura, a ty szybko będziesz chciał
    ogrzać dom?

    Płytki tu zdecydowanie sprawują się o wiele lepiej - szybciej da się
    wyczuć większą temperaturę.

    U siebie posiadam podłogówkę na parterze (kuchnia, salon, wiatrołap,
    łazienka, korytarz) mam jeszcze 2 pokoje z grzejnikami i kominek w
    otwartym salonie. Jak chcę szybko nagrzać to kominek załatwia mi to -
    mimo że jest to kominek z płaszczem, ma on jedną kratkę nawiewną i dość
    sporo ciepła oddaje na salon również przez szybę, a z tego na korytarz i
    resztę pomieszczeń.
    Jeżeli chcesz ogrzewać tylko podłogówką to raczej zasięgnij opinii
    doświadczonego instalatora.

    Ariusz

  • 5. Data: 2009-12-01 14:46:40
    Od: Sebastian Sawicki <f...@s...edu.pl>

    Ariusz said the following on 01.12.2009 14:51:
    > Weź jednak pod uwagę, że podłogówka ma sporą bezwładność, co będzie jak
    > nagle drastycznie spadnie temperatura, a ty szybko będziesz chciał
    > ogrzać dom?

    Od tego jest akumulacyjnosc domu (scian, podlog)
    S.

  • 6. Data: 2009-12-01 16:12:08
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > E nie przesadzajmy - mowimy o panelach 8mm. Ich opor cieplny jest tak
    > znikomy ze zageszczenie wychodzi naprawde niewiele wieksze. Ja bede

    Przykład.
    Podłoga 100[W/m2].
    Temperatura powierzchni podłogi 29 stopni (pokoje).
    Temperatura pomieszczenia 20 stopni
    Temperatura medium: 45/35 (kocioł kondensacyjny)

    R podłogi z terakotą - 0,02 [m2K/W]
    R podłogi z panelami - 0,05 [m2K/W]

    Dla terakoty wychodzi rozstaw rur 15cm. Dla paneli 10cm. Czyli w pierwszym przypadku
    7[mb/m2] rury, w drugim 10. Deyzja należy do inwestora.

  • 7. Data: 2009-12-02 07:35:57
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Sebastian Sawicki pisze:

    > Od tego jest akumulacyjnosc domu (scian, podlog)
    > S.

    Masz rację tylko, że nie chodzi mi o wyziębienie domu do 0
    Wystarczy wyjechać na kilka dni, niech coś się podzieje z CO
    (hipotetycznie - wiem, że obecne systemy są dość sprawne)
    Temperatura w domu, w zależności od zdolności akumulacyjnej, mimo
    wszystko może spaść o kilka stopni, załóżmy do 15 st.C - to już
    temperatura mało komfortowa, nagrzanie domu do 20 st. wyłącznie
    podłogówką zajmie chwilę, zdecydowanie o wiele dłużej od zwykłych
    grzejników - oczywiście nie jestem przeciwnikiem podłogówki i
    zwolennikiem zwykłych grzejników. Sam chciałem w domu jak najwięcej
    podłogówki. Jednak moi instalatorzy przestrzegali mnie wyłącznie przed
    samą podłogówka. W sumie pod wpływem instalatorów, własnej niepewności i
    uporu żony oraz ... w części domu mam grzejniki (sypialnie, garderoby)

    W swoim poście nie stwierdzam faktów, a jedynie chciałem zasiać
    wątpliwość, może są mądrzejsi, którzy znają sprawę z wyliczeń bądź z
    praktyki.

    Ariusz

  • 8. Data: 2009-12-02 16:59:49
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości

    > Przykład.
    > Podłoga 100[W/m2].
    > Temperatura powierzchni podłogi 29 stopni (pokoje).

    Wylacznie strefy brzegowe. W miejscach stalego pobytu nie powinno sie
    przekraczac 26C

    > Temperatura pomieszczenia 20 stopni

    Cos nie tak, za duza roznica temp. posadzki i pomieszczenia. Powinno byc w
    okolicach 5C, czyli dla 26C posadzki temp. pomieszczenia 21C.

    > Temperatura medium: 45/35 (kocioł kondensacyjny)

    Moze byc wiecej.

    > R podłogi z terakotą - 0,02 [m2K/W]
    > R podłogi z panelami - 0,05 [m2K/W]
    >
    > Dla terakoty wychodzi rozstaw rur 15cm. Dla paneli 10cm. Czyli w pierwszym
    > przypadku 7[mb/m2] rury, w drugim 10. Deyzja należy do inwestora.

    9zl/m^2 ale nie tylko, bo moze ilosc petli wieksza a zatem i drozsze
    rozdzielacze, przy czym Twoje obliczenia wydaja sie malo realne, bo 10cm
    petli to ja mam dla parkietu 15mm. Pewnie przez zalozenia na poczatku.

    Pozdro.. TK