  • 1. Data: 2009-11-30 17:20:06
    Temat: Komin systemowy - dodatkowa wyczystka na strychu
    Od: "Przemyslaw Salata" <ubecya_SPAMIK@PRECZ_wp.pl>

    Witam

    Mam komin systemowy (ocieplony, fi 200) i sobie go powoli stawiam. Komin
    przeznaczony do pieca c.o. na wegiel. Do tej pory stawialem go normalnie,
    zgodnie ze sztuką. Wpadlem na pomysl, zeby na strychu umiescic jeszcze jedną
    wyczystkę, jedna juz jest na samym dole. Taka wyczystka na strychu imo bardzo
    ulatwilaby czyszczenie komina, bez koniecznosci wlazenia na dach. Sa jakies
    przeciwskazania? Chodzi mi o taka wyczystke:
    http://www.kominy.cjblok.com.pl/pl/8,30/2/caramika.h
    tml, oznaczenie KC 200.

    --
    Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.
    Z.

  • 2. Data: 2009-11-30 19:17:31
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 30 Lis, 18:20, "Przemyslaw Salata" <ubecya_SPAMIK@PRECZ_wp.pl>
    wrote:
> [...]
    > ulatwilaby czyszczenie komina, bez koniecznosci wlazenia na dach. Sa jakies

    Mam dokładnie tak samo zrobione. Zanim to zrobiłem przedrążyłem temat
    kompleksowo, producent komina pytany o takie rozwiązanie nie miał
    zastrzeżeń, na forum muratora znalazłem też kogoś, kto sobie tak
    zrobił i komin już użytkuje oficjalnie, kominiarz podobno też się nie
    czepiał.

    Jedna moja uwaga "wykonawcza" - drzwiczki wyciorowe tej górnej
    wyczystki osadziłem baaaardzo starannie wklejając je i dodatkowo
    kitując od wewnątrz wokół ich ramki kitem zduńskim (takim w tubie).

    J.

  • 3. Data: 2009-11-30 19:30:04
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    wrote:
> [...]
    > ulatwilaby czyszczenie komina, bez koniecznosci wlazenia na dach. Sa jakies

    przeciwwskazania są takie, że ta dodatkowa wyczystka, to potencjalne
    miejsce na rozszczelnienie i wydobywanie się spalin na strych, poza
    tym drzwiczki będą pewnie metalowe i będą się nagrzewac, a jakie
    korzyści z tego to ja nie wiem, i tak na dach trzeba wejśc do
    czyszczenia (tej części komina nad wyczystką nie będziesz czyścił?)
    ja bym nie robił

    pozdrawiam
    s_13

  • 4. Data: 2009-11-30 19:38:37
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    n.googlegroups.com...
    >przeciwwskazania są takie, że ta dodatkowa wyczystka, to potencjalne
    >miejsce na rozszczelnienie i wydobywanie się spalin na strych, poza
    >tym drzwiczki będą pewnie metalowe i będą się nagrzewac,

    Mam takie i nie nagrzewaja się

    >.a jakie korzyści z tego to ja nie wiem, i tak na dach trzeba wejśc do
    >czyszczenia (tej części komina nad wyczystką nie będziesz czyścił?)
    Nie trzeba wchodzic. To czyści sie szczotką na drucie. Szczotka w komin i
    czyścimy do góry.
    U mnie prawie 3 metry tak czyszczę spokojnie

    >ja bym nie robił

    Ja przeciwnie. Zrobilem aby sam po dachu nie łazic i kominiarz aby nie
    musiał.

    Kris

  • 5. Data: 2009-12-01 08:29:06
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    Kris pisze:

> [...]
    > U mnie prawie 3 metry tak czyszczę spokojnie

    > Ja przeciwnie. Zrobilem aby sam po dachu nie łazic i kominiarz aby nie

    Popieram

    Wprawdzie nie mam ale już zaczynam zauważać, że przydała by się.
    Projektant wykonawca nic nie wspomnieli o tym, by coś takiego zrobić.
    Jedynie mój teściu kiedyś powiedział, że powinna być bo kominiarz nie
    odbierze komina.
    Kominiarz już był i również wspomniał, że lepiej taką wyczystką czyścić
    niż z dachu bo jak trzeba będzie w zimie wyleźć na dach a będzie mocno
    wiało (a wiatry u mnie są mocne)... Do góry czyści się szczotką na drucie.

    Ariusz

  • 6. Data: 2009-12-01 16:14:13
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > miejsce na rozszczelnienie i wydobywanie się spalin na strych, poza
    > tym drzwiczki będą pewnie metalowe i będą się nagrzewac, a jakie

    Dla komina dymowego drzwiczki metalowe są tylko osłoną dekoracyjną. W sam komin
    wmurowuje się zasuwę betonową.

  • 7. Data: 2009-12-01 18:39:06
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości
    > Dla komina dymowego drzwiczki metalowe są tylko osłoną dekoracyjną. W sam
    > komin wmurowuje się zasuwę betonową.

    Cooo?

    Wyczystka w moim kominie(komin murowany z cegły) to wykuty prostakątny otwór
    i obsadzona w nim ramka z drzwiczkami metalowymi. ża tymi drzwiczkami jest
    dodakowo druga blacha z uchwytem którą te drzwiczki przytrzymują.
    Mam takie wyczystki i żaden kominiarz się nie czepiał.

    Kris

  • 8. Data: 2009-12-01 19:47:57
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 1 Gru, 19:39, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

> [...]
    > dodakowo druga blacha z uchwytem którą te drzwiczki przytrzymują.
    > Mam takie wyczystki i żaden kominiarz się nie czepiał.

    A w moim przypadku (komin systemowy Bolesławiec) są to normalne
    metalowe drzwiczki z nierdzewki, wyposażone w uszczelkę z
    ognioodpornego sznura na obwodzie. Nie widzę wielkich szans na ich
    samoistne rozszczelnienie, najwyżej będzie to możliwe na skutek
    ludzkiej nieuwagi. Być może jest to dobry pomysł, żeby w więźbie ponad
    tymi drzwiczkami przewidzieć jakiś czujnik zadymienia?

    J.

  • 9. Data: 2009-12-01 20:32:18
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

> [...]
    > dodakowo druga blacha z uchwytem którą te drzwiczki przytrzymują.
    > Mam takie wyczystki i żaden kominiarz się nie czepiał.

    Sprawdzałeś jak taka blaszka wygląda po pożarze sadzy ? Betonowa zasuwka kosztuje
    15zł a jest na to odporna.

  • 10. Data: 2009-12-01 20:38:03
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Sprawdzałeś jak taka blaszka wygląda po pożarze sadzy ? Betonowa zasuwka
    > kosztuje 15zł a jest na to odporna.

    Sprawdzałem. U ojca dwa razy był pożar sadzy(20kg soli kolo komina na
    strychu zawsze leży na taką okoliczzność) blaszke do wymiany o fakt.
    O betonowych zasuwkach nie słyszałem stąd moje "Cooo". Żaden kominiarz mi
    nawet o nich nie wspomniał a raz/dwa razy w roku mnie odwiedzają.

    Kris