  • 1. Data: 2009-11-30 14:07:24
    Temat: Określenie kosztu sufitu podwieszanego
    Od: Yaber <y...@o...pl>

    Witajcie.

    Mam pytanie.

    Jeśli pada cena wykonania wykonania sufitu podwieszanego np 30zł/mb to
    jak to rozumieć.

    Dokładnie chodzi mi o sufit wzdłuż ściany (na szer. 30cm i wysokość na
    12 cm ) - taki aby można było w korytku położyć węża świetlnego aby
    podświetlał sufit.

    Coś takiego jak na głównej stronie

    http://www.iprojektowaniewnętrz.pl/

    Co wchodzi w skład tych 30 zł ?
    Czy mam rozumieć że jest to cena za gotowy pod malowanie ?

    Pozdrawiam
    L.

  • 2. Data: 2009-11-30 17:44:46
    Temat: Re: Określenie kosztu sufitu podwieszanego
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Yaber" <y...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > http://www.iprojektowaniewnętrz.pl/
    >
    > Co wchodzi w skład tych 30 zł ?
    > Czy mam rozumieć że jest to cena za gotowy pod malowanie ?

    Zapytaj tego ktory podał cene 30zł co wchodzi w zakres prac.
    Tu Tobie nikt dokladnie nie odpowie bo niby skąd mamy wiedzieć.

    Kris

  • 3. Data: 2009-11-30 21:27:09
    Od: Legato <w...@w...pl>

    On 30 Lis, 18:44, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Zapytaj tego ktory podał cene 30zł co wchodzi w zakres prac.
    > Tu Tobie nikt dokladnie nie odpowie bo niby skąd mamy wiedzieć.

> [...]

    I tu własnie mam problem.
    Bo jedni wykonawcy mowią, że owe 30 zł to cena za wykonanie gotowego
    pod malowanie "bo tak się liczy" mówią
    a inni do tego doliczają sobie jeszcze narożnik + obróbka.

    Przepraszam za nieścisłośc, ale dlatego moje pytanie było bardziej
    skierowane do wykonawców niż do zleceniodawców.

    Jak podajecie cenę klientowi to co ona zawiera ?

    Pozdrówka

  • 4. Data: 2009-11-30 22:06:34
    Od: M <M...@w...pl>

    Legato pisze:

> [...]
    > skierowane do wykonawców niż do zleceniodawców.
    >
    > Jak podajecie cenę klientowi to co ona zawiera ?

    Generalnie wykonawcy boją się podawać cenę. Zwykle starają się podać jak
    najniższą a potem twierdzić, że czegoś nie zawierała.

    Radzę ci - nie wchodź w te dywagację. Określ co chcesz mieć zrobione (to
    niestety musisz wiedzieć) i spytaj o cenę za całość (może być z
    wyliczeniem). Potem spisujesz umowę, w której to określasz (łącznie z
    gwarancją i możliwością wzięcia innej ekipy i wysłania faktury, jeśli w
    jakimś czasie tamta nic nie robi).

    W przeciwnym wypadku narażasz się na ryzyko ciągłego "zwiększania się
    zakresu" i "prac dodatkowych". Bo okaże się, że np. wykonawca nie
    wiedział, że ta płyta tu nie wejdzie i trzeba doliczyć za przycięcie. :-)

    M.

  • 5. Data: 2009-12-01 08:05:57
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "M" <M...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zakresu" i "prac dodatkowych". Bo okaże się, że np. wykonawca nie
    > wiedział, że ta płyta tu nie wejdzie i trzeba doliczyć za przycięcie. :-

    Dokładnie tak. Bierz cene za całośc roboty. Nie zadne metry i punkty.
    Wykonawcy kręcą przy podawaniu ceny aby pózniej dodatkowe koszty sobie
    doliczać.

    Krzysiek

  • 6. Data: 2009-12-01 11:05:29
    Od: Dy <d...@m...com.pl>

    I tu jest cały bol nieznajacych sie. Skad mam wiedziec co musi byc
    zrobione a czego mozna nie zrobic? Dyletant najczescie widzi w
    wyobrazni efekt koncowy co nie koniecznie przeklada sie na zakres prac
    ustalownych.
    kiedys gosc wymienial mi drzwi i cene podal za wymiane drzwi ale ze
    trzeba oscieznice doliczyc to juz dowiedzialem sie pozniej (chociaz
    mogl zostawic stara ale jak to by wygladalo). To ze przy okazji musial
    naruszyc plytki to wyszlo tez po fakcie i ze trzeba je bylo zrobic
    dowiedzialem sie kiedy juz wszystko bylo rozwalone i jeszcze kilka
    takich kwiatkow.
    Nie znalem sie moze nie kosztowalo to drozej niz powinno ale cena
    wyjsciowa byla nieproporcjonalna do koncowej.

    Pozdrawiam
    Dy