    From: M <M...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Określenie kosztu sufitu podwieszanego
    Date: Mon, 30 Nov 2009 23:06:34 +0100

    Legato pisze:

    > I tu własnie mam problem.
    > Bo jedni wykonawcy mowią, że owe 30 zł to cena za wykonanie gotowego
    > pod malowanie "bo tak się liczy" mówią
    > a inni do tego doliczają sobie jeszcze narożnik + obróbka.
    >
    > Przepraszam za nieścisłośc, ale dlatego moje pytanie było bardziej
    > skierowane do wykonawców niż do zleceniodawców.
    >
    > Jak podajecie cenę klientowi to co ona zawiera ?

    Generalnie wykonawcy boją się podawać cenę. Zwykle starają się podać jak
    najniższą a potem twierdzić, że czegoś nie zawierała.

    Radzę ci - nie wchodź w te dywagację. Określ co chcesz mieć zrobione (to
    niestety musisz wiedzieć) i spytaj o cenę za całość (może być z
    wyliczeniem). Potem spisujesz umowę, w której to określasz (łącznie z
    gwarancją i możliwością wzięcia innej ekipy i wysłania faktury, jeśli w
    jakimś czasie tamta nic nie robi).

    W przeciwnym wypadku narażasz się na ryzyko ciągłego "zwiększania się
    zakresu" i "prac dodatkowych". Bo okaże się, że np. wykonawca nie
    wiedział, że ta płyta tu nie wejdzie i trzeba doliczyć za przycięcie. :-)

    M.