  • 1. Data: 2009-11-27 19:41:24
    Temat: Re: wprowadzenie instalacji RTV do budynku.
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    SP2GUB wrote:

    > Tylko od strony stacji RTV jak na elewacji jak masz na dachu
    > wszystko OK. Jurek

    są dwa solidne kominy do dyspozycji. antena mocowana
    na elewacji prawie na pewno byłaby niezbyt skuteczna.

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: Wszechświat i ludzka
    głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej.

  • 2. Data: 2009-11-30 17:49:47
    Temat: wprowadzenie instalacji RTV do budynku.
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    Witam

    Jest sobie budynek jednorodzinny w stanie "zamkniętym surowym"
    gdzie na etapie projektu niestety NIE przewidziano sposobu
    wprowadzenia sygnałów RTV do budynku. Tak więc jest to ostatni
    moment (już chyba nieco spóźniony) by sensownie to rozwiązać.

    Pytanie brzmi: w jaki sposób(możliwie mało inwazyjny) wprowadzić
    instalacje do budynku?

    Przewiert przez ścianę (pod kątem) tak by woda nie wpływała?
    Średnio to mnie przekonuje ze względu na trwałość i problemy
    z dalszym dostępem do kabla. Może skorzystanie z przebiegu
    istniejących przewodów wentylacji grawitacyjnej i kabel w
    peszlu? Coś innego?

  • 3. Data: 2009-11-30 18:03:58
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy> napisał
    w wiadomości news:hf10k0$qgr$1@news.onet.pl...

    > Jest sobie budynek jednorodzinny w stanie "zamkniętym surowym"
    > gdzie na etapie projektu niestety NIE przewidziano sposobu
    > wprowadzenia sygnałów RTV do budynku.

    A projekty takie błahostki przewidują?(wsposób wprowaadzenia sygnałów rtv)

> [...]
    >
    > Przewiert przez ścianę (pod kątem) tak by woda nie wpływała?
    > Średnio to mnie przekonuje ze względu na trwałość i problemy
    Dziura w ścianie w dziure kabel i jest ok. Żadnych problemów to nie
    wygeneruje.

    Kris

  • 4. Data: 2009-11-30 19:08:15
    Od: "SP2GUB" <s...@e...com.pl>

  • 5. Data: 2009-11-30 20:11:58
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 27 Lis, 20:41, "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski"
    <n...@c...barg.cy> wrote:

    > są dwa solidne kominy do dyspozycji. antena mocowana
    > na elewacji prawie na pewno byłaby niezbyt skuteczna.

    Satelitarna ? Zreszta, nawet zwykla siatkowa naziemna z dobrym
    wzmacniaczem bedzie dzialac spoko. Ja mam chaupke polozona z 5-6m
    nizej od pozostalych sasiadow dookola i siatkowa odbiera mi polsat
    perfekt :) Satelite mam na elewacji i tez nie widze problemow -
    przeciez sygnal idzie "z nieba" :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2009-11-30 20:28:52
    Od: "Maciej 'AbrahaM' Piotrowski" <n...@c...barg.cy>

    Adam Szendzielorz wrote:

    > Satelitarna ?

    Satelitarna (odziedziczona okazyjnie po kimś). Jakoś
    wolałbym nie montować do elewacji spodka wielkości
    (tak na oko) ~ 1,5m. Wolałbym na dachu.

    > Zreszta, nawet zwykla siatkowa naziemna z dobrym
    > wzmacniaczem bedzie dzialac spoko.

    Często bywa że starcza, ale dużo zalezy od miejsca,
    sądząc po widokach sąsiednich dachów potrzebna jest
    kierunkowa.

    > Ja mam chaupke polozona z
    > 5-6m nizej od pozostalych sasiadow dookola i siatkowa odbiera
    > mi polsat perfekt :) Satelite mam na elewacji i tez nie widze
    > problemow - przeciez sygnal idzie "z nieba" :-)

    Nie zawsze kierunki świata, kąty oraz odległości od
    domów sąsiednich (czy drzew itd) są odpowiednie do
    tego.

    > pozdr.

    Wzajemnie

  • 7. Data: 2009-11-30 20:49:28
    Od: M <M...@w...pl>

    Maciej 'AbrahaM' Piotrowski pisze:

    > Pytanie brzmi: w jaki sposób(możliwie mało inwazyjny) wprowadzić
    > instalacje do budynku?

    Jeśli masz komin wentylacyjny, to kominem.

    M.

  • 8. Data: 2009-11-30 22:05:59
    Od: Bartosz Augustyniak <ogest@toya_usunto.net.pl>

> [...]
    > z dalszym dostępem do kabla. Może skorzystanie z przebiegu
    > istniejących przewodów wentylacji grawitacyjnej i kabel w

    Tylko weź wyprowadź najlepiej kabel antenowy zewnętrzny (żelowany) i to
    najlepiej kilka bo potem się obudzisz z ręką w nocniku.
    Jeden punkt odbioru RTV czy kilka ?

    Ja sobie zaplanowałem takie coś
    http://www.allegro.pl/item822418431_wzmacniacz_hdtv_
    center_hit.html

    Zastosował ktoś ?

    --
    Z poważaniem
    Bartosz Augustyniak,Łódź

  • 9. Data: 2009-11-30 22:48:09
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 30 Lis, 23:05, Bartosz Augustyniak <ogest@toya_usunto.net.pl>
    wrote:

    > Ja sobie zaplanowałem takie cośhttp://www.allegro.pl/item822418431_wzmacniacz_hd
    tv_center_hit.html

    > Zastosował ktoś ?

    Ja uzywam "zwyklego" multiswitcha z konwerterem quad. O takiego:

    http://www.dipol.com.pl/multiswitch_msr-508_terra_5-
    wejsciowy_8-wyjsciowy_z_aktywna_naziemna_R70608.htm

    Coz - poprostu dziala ;) Miksuje mi sygnal z satelitki, antene
    radiowa, VHF (nie wiem po co ale fajnie wyglada na maszcie :PP i UHF
    do polszmaty :) Przed UHF mam jeszcze wstawiony wzmacniacz antenowy.
    Jak chcesz cos wiecej w to wmiksowac to tez nie ma problemu - kamery?
    Do modulatora, z niego do sumatora i dopiero to do multiswitcha :)

    Zreszta - polecam dipol.com.pl i ichniejsze schematy / informatory /
    biblioteki - przepotezna baza wiedzy..
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 10. Data: 2009-12-01 07:10:57
    Od: "hasz" <s...@p...wroc.pl>

    ja ma przewiert na wysokości poddasza od strony zachodniej
    i 9 kabli / po 4 do dwóch konwerterów satelitarnych i 1 do naziemnej /