    From: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Panele czy płytki ?
    Date: Wed, 2 Dec 2009 17:59:49 +0100

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości
    news:hf3f90$11d0$1@news2.ipartners.pl...

    > Przykład.
    > Podłoga 100[W/m2].
    > Temperatura powierzchni podłogi 29 stopni (pokoje).

    Wylacznie strefy brzegowe. W miejscach stalego pobytu nie powinno sie
    przekraczac 26C

    > Temperatura pomieszczenia 20 stopni

    Cos nie tak, za duza roznica temp. posadzki i pomieszczenia. Powinno byc w
    okolicach 5C, czyli dla 26C posadzki temp. pomieszczenia 21C.

    > Temperatura medium: 45/35 (kocioł kondensacyjny)

    Moze byc wiecej.

    > R podłogi z terakotą - 0,02 [m2K/W]
    > R podłogi z panelami - 0,05 [m2K/W]
    >
    > Dla terakoty wychodzi rozstaw rur 15cm. Dla paneli 10cm. Czyli w pierwszym
    > przypadku 7[mb/m2] rury, w drugim 10. Deyzja należy do inwestora.

    9zl/m^2 ale nie tylko, bo moze ilosc petli wieksza a zatem i drozsze
    rozdzielacze, przy czym Twoje obliczenia wydaja sie malo realne, bo 10cm
    petli to ja mam dla parkietu 15mm. Pewnie przez zalozenia na poczatku.

    Pozdro.. TK