  • 11. Data: 2019-12-17 22:55:37
    Temat: Re: Panele fotowoltaiczne na płaskim dachu
    Od: Pilocik <p...@n...pl>

    W dniu 16.12.2019 o 20:04, heby pisze:

    > A takie coś nie załatwia tematu?
    >
    > http://www.insbud.org/PL/produkt-284071684005327712/
    Stojak-Wieszak-do-kolektora-slonecznego-typu-IB-Sol-
    22-70.html

    może ja starej daty jestem ale po takim zapisie na tej stronie:

    Standardowo stojak tworzy kont 35o co stanowi typowe letnie ustawienie
    kolektorów. Jest możliwość ustawienia stojaka pod innym kontem (np. 45o)
    przez podniesienie tylnych nóg stojaka przy pomocy specjalnych profili.

    u tego sprzedawcy bym nie kupił - taki jakiś uraz mam

    całkowicie już pomijając fakt że kolektory słoneczne a panele PV to też
    ciut inne optymalne "konty"

  • 12. Data: 2019-12-18 06:33:58
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2019-12-17 o 22:33, Kris pisze:

    > A do skrzynki z licznikiem która jest zapewne przed domem się nie da?

    Hmm, może to jest dobry trop. Jak głęboko trzeba wkopać kabel? Musi być
    80 cm, czy wystarczy 20?

    --
    MN

  • 13. Data: 2019-12-18 10:51:28
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2019-12-18 o 06:33, Marcin N pisze:

    > Hmm, może to jest dobry trop. Jak głęboko trzeba wkopać kabel? Musi być
    > 80 cm, czy wystarczy 20?

    W swoim ogródku możesz kopac ile chcesz, ale lepiej dać poza zasięg np
    sztychówki
    żeby przypadkowo go nie przekopać przy pracach w ogródku.

    --
    Janusz

  • 14. Data: 2019-12-18 11:38:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 18 grudnia 2019 06:33:59 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > Hmm, może to jest dobry trop. Jak głęboko trzeba wkopać kabel? Musi być
    > 80 cm, czy wystarczy 20?

    A czy 20 czy 40cm to ma jakies wieksze znaczenie dla Ciebie?
    Kup szpadel "drenarski"
    https://allegro.pl/oferta/szpadel-dlugi-52cm-sadowni
    czy-lopata-drenarski-7630354622
    I spokojnie kopiesz wąski głęboki rów

  • 15. Data: 2019-12-18 17:00:19
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 16.12.2019 o 19:59, Budzik pisze:

    > A teraz czytam o panelach fotowoltaicznych i tak sobie mysle ze za rok
    > dwa...
    >
    > Pytanie, czy na płaskim dachu ma to sens i czy w miare łatwo da sie?

    Szkoda dachu i nowego smołowania. Zainstaluj na balkonie i szlus,
    jak mówią na Śląsku. I na balustradach zaoszczędzisz.

    https://www.wnp.pl/energetyka/fotowoltaiczna-instala
    cja-za-2-5-tys-zl-wystarczy-balkon-by-zostac-prosume
    ntem,359642.html

    A jak nie masz balkonu (bo z płaskim dachem to zwykle klocek),
    to w rok-dwa dasz radę balkon dobudować.