    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 10 Dec 2019 11:42:40 -0800 (PST)
    <4...@g...com>
    <9...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <20191209210939.6e24ee5c@mateusz>
    <5...@g...com>
    <20191209232349.7c82e221@mateusz>
    <2...@g...com>
    <20191210001908.7d1856a7@mateusz>
    <a...@g...com>
    <20191210102817.028aad83@mateusz>
    Subject: Re: Panele fotowoltaniczne SPISEK
    From: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu wtorek, 10 grudnia 2019 10:28:18 UTC+1 użytkownik Mateusz Viste napisał:
    > Nie śmierdzi, tylko pachnie. I tak naprawdę to nawet nie, bo kiedy
    > drewno suche i komin drożny to z komina nic się ulatnia - poza
    > pierwszymi kilkoma minutami przy rozpalaniu.

    Ja też lubię palić drewno, ale niestety:

    "Podczas spalania drewna powstaje znaczna ilość mniej i bardziej niebezpiecznych
    związków. Podstawowe z nich to tlenki azotu (NOx), tlenki węgla (CO) oraz pyły (PM),
    będące główną przyczyną smogu. Pozostałe to fenole, aldehydy oraz węglowodory, które
    dzielą się na kilkaset odmian. Szczególnie niebezpieczna podgrupa to
    wielopierścieniowe węglowodory aromatyczne (WWA). Do najbardziej toksycznych
    zaliczane są benzo(a)pireny."

    Owszem mniej tego syfu niż z węgla ale niewiele mniej.

    > Za to twoje paliwo słoneczne nie dość że śmierdzi na potęgę, to jeszcze
    > zabija. Bo to takie paliwo, co to tworzysz je latem, żeby następnie
    > szybko wymienić na węgiel, i nim hajcować całą zimę.

    Spalanie węgla w elektrowni związane jest z odpylaniem, odsiarczaniem
    i innymi zabiegami zmniejszającymi syfiastość. Ty paląc drewnem
    w prymitywnym palenisku generujesz kilkaset % więcej zanieczyszczeń
    na kWh niż ja do kupy z elektrownią :>

    > A to już szerszy problem cywilizacyjny. Po co te wszystkie ludzie tak
    > się pchają żeby na jednej wielkiej kupie żyć? 300 lat temu miało to
    > sens, coby wspólnymi siłami bronić się przed wilkiem, bandytą czy
    > najeźdźcą, ale dziś? Zacofanie jakieś.

    To zobacz sobie hamerykańskie przedmieścia. Hektary takich samych domków
    i zapchane samochodami drogi. To już lepiej jakby na kupie mieszkali :P

    L.