    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Panele słoneczne
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Sender: Myjk <>
    Date: Wed, 28 Feb 2018 10:23:42 +0100

    Mon, 26 Feb 2018 19:56:57 +0100, ToMasz

    > do zenka i myjka
    > jak Wam się coś nie podoba, to nie czytajcie, nie piszcie.

    Piszesz na grupie publicznej, jak ci się nie podoba że ktoś to czyta i
    komentuje, to przestań pisać. A już z pewnością przestań pisać te swoje
    "dobre rady", bo ktoś uwierzy i sobie krzywdę zrobi.

    > jak ja popełniam kardynalny błąd, to napiszcie gdzie, jaki, dlaczego.
    > nie mnie, ale innym, którzy czytają te posty.

    Znaczy ty wypruwasz z siebie głupoty a inni mają to prostować?

    Wielokrotnie w podobnych wątkach, tu i na pms, miałeś tłumaczone, że
    akumulatory rozruchowe się nie nadają do podtrzymywania z ciągłym
    obciążeniem z cyklicznym rozładowywaniem i ładowaniem -- ale nie wiem, nie
    dociera do ciebie. Różnice w akumulatorach można poznać w pierwszym lepszym
    źródle o tym temacie traktującym, niektórzy nawet porównawcze doświadczenia
    przeprowadzają na YT wykazując różnice.

    I ponownie na logikę weź, jak nie umiesz znaleźć tych podstawowych
    informacji w necie, jeśli rozruchowe akumulatory mogą być tanim
    zamiennikiem dla akumulatorów trakcyjnych, to dlaczego nikt ich tak nie
    wykorzystuje? Wg ciebie wszyscy są idiotami korzystając z droższych ogniw a
    tylko garstka oświeconych (łącznie z tobą) zna "prawdę"?

    > ja niemam nic przeciwko innym akumulatorom niż rozruchowe. nie twierdze
    > że rozruchowe się nadają do wszystkiego. twierdzę jedynie że są tanie.

    W takim razie po raz koleny, doczytaj postawione założenia i przestań sypać
    tymi swoimi "dobrymi radami" wszędzie gdzie tylko zobaczysz temat o
    panelach ew. podtrzymaniu.

    > Na serio widziałem reklamę akumulatora rozruchowego,
    > zakładam że minimum 30ah miał i kosztował 99zł.

    Jeszcze niedawno było 40Ah za 100 zł -- coś ci opada... I niewiele to
    zmienia, bo to nadal akumulator rozruchowy, ma niby określoną dużą
    pojemność, daje duży prąd chwilowy, ale jak jest jednostajnie drenowany
    nawet z małą mocą, to szybko traci swoje parametry a chwilę później
    trwałość. Bo jest przeznaczony do ROZRUCHU, dużego *chwilowego* prądu i
    ponownego doładowania! Literalnie rozruch zabierze mu może z 5, maksymalnie
    10% pojemności i zostanie natychmiast doładowany (do tego znacznie innym
    prądem niż ładowane są akumulatory trakcyjne). A przecież w tym wątku
    mówimy o CODZIENNYM jego wykorzystaniu, cyklicznym rozładowywaniu i
    ładowaniu. Doczytałeś w ogóle o tym zanim po raz kolejny dałeś swoją
    "genialną radę" oderwaną od rzeczywistości?

    > oczywiście że pozostawienie go rozładowanym do zera,
    > bardzo mu szkodzi. ale dla trakcyjnemu to też nie pomaga.
    > Kto będzie pilnował? Pytanie debilne. a kto będzie tego pilnował w innych
    > akumulatorach? Rozładujesz akumulator żelowy lub trakcyjny do
    > absolutnego zera? Po kija takie pierdoły piszesz.

    Znowu nie doczytałeś czy nie zrozumiałeś? Pytałem do jakiej wartości i z
    jaką mocą wg ciebie można rozładować akumulator rozruchowy tak aby nie
    stracił swoich parametrów oraz trwałości, a ty coś o rozładowaniu do zera
    piszesz. Skup się i odpowiedz na pytanie.

> [...]
    > akumulatory kupili. A kupili i używają właśnie z powodu ceny. bo dobry
    > akumulator 12 ah do upsa też koło stówy kosztuje. więc za te same
    > pieniądze mają kilka razy większą pojemność, kilka razy dłuższy czas
    > pracy.
    > mają jeszcze jedno. prąd rozładowania który dla żelka jest na
    > granicy życia i śmierci, dla 5 razy większego akumulatora, tym bardziej
    > rozruchowego jest delikatnym rozładowaniem. TAkie warunki pracy, pozwolą
    > mu żyć dłużej niż przeciętnym samochodzie. w samochodzie padnie od
    > udarowych prądów serwowanych przez dogorywający rozrusznik.

    Co za brednie... :|

    > Teraz Wasza kolej na wytłumaczenie, dlaczego akumulator rozruchowy jest
    > zły, w KONTEKŚCIE CENY!!!

    Jest zły, bo od startu nie spełni postawionych przez autora założeń i
    znacznie szybciej padnie, w zwiazku z tym ostatecznie okaże się znacznie
    droższy bo trzeba będzie śmieciować co chwilę aby mieć w pełni funkcjonalny
    system. Tój problem polega na tym, że myślisz krótką chwilą.

    --
    Pozdor
    Myjk