    From: "Adam" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Paranoja w marketach brykiet po 10zł ?
    Date: Wed, 27 Jan 2010 10:49:17 +0100

    news:hjhog8$316v$1@news2.ipartners.pl...
    > Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomo?ci

    > Przy czym sprawno?ć kotła na brykiet nie większa niż 90% więc z brykietu
    > wydusimy max 18,4MJ a z gazowego 22,53 (z warto?ci opałowej oraz
    > kondensatu z ciepła spalania).

    > Ja nie rozumiem jak kto? ma pod nosem gaz a pcha się na siłę w wiek XVIII.

    No widzisz - ja mam gaz 'pod nosem', piec kondensacyjny z XXII wieku :)
    (Vaillant za 12 kpln) ale lubię sobie w kominku zapalić - no po prostu lubię
    ogień i już. Taki jakiś mały piroman we mnie tkwi - zresztą nie tylko we
    mnie - żona odkryła, że potrafi dołożyć drewna do kominka, przynieść to
    drewno do domu :) - ale my obydwoje jesteśmy 'starymi harcerzami', i w lecie
    sobie rozpalamy ognisko na tarasie...
    Palimy w kominku praktycznie codziennie od 18 do 24 (idąc spać dokładamy
    jakąś grubszą szczapkę jeszcze) więc to nie palenie non-stop, ale i tak
    dzięki energooszczędnej technologii budowy domu w grudniu średnio dzienne
    zużycie gazu było na poziomie 2,5 m3...razem z CWU oczywiście.
    Gaz to super ekstra wygodna rzecz, ale kominek jest kominek. Pewnie takie
    same ciągoty do starych technologii zmuszają gospodarzy na wsiach do
    trzymania konia w zagrodzie... ;)

    Adam