  • 1. Data: 2010-01-23 11:57:05
    Temat: Paranoja w marketach brykiet po 10zł ?
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Zadzwonilem dziś do kulku marketów budowalnych w sprawie brykietów
    okazało sie ze schodzą jak ciepłe bułeczki
    i nie wiadomo do kiedy będą.
    zapytalem o cenę

    8,99zl za paczkę 10kg
    lub 9,99 za paczkę 12 kg (eko-brykiet classena)

    zacząłem to przeliczać i wychodzi mi paranoja z tym brykietem

    wartość opałowa brykietu drzewnego 18MJ/kg
    wartość opałowa gazu ziemnego 34,5Mj/m3
    cena brutto 1m3 gazu ziemnego 1,68zł

    przeliczam to na 1zł
    wiec za 1zł mam 20,45MJ energii z brykietu
    za 1 zł mam 20,49MJ energii z gazu GZ-50

    jaki jest wiec sens dogrzewania domu kominkiem (brykietem) ?

    poprawdzie mnie jesli sie myle
    ale ja wole wystukać na programatorze 22st C
    juz za ta samą kasę dokładać do kominka co 4h

    Michał

  • 2. Data: 2010-01-23 13:27:02
    Temat: Re: Paranoja w marketach brykiet po 10zł ?
    Od: "Kane" <s...@s...pl>

    > jaki jest wiec sens dogrzewania domu kominkiem (brykietem) ?

    Nie wnikajac w obliczenia:

    - jaki jest sens kupowac brykiet w markecie ? (przynajmniej 25% drozej, dla
    pewnych typow brykietow nawet dwa razy drozej)
    - skad zalozenie ze ten co "dogrzewa dom kominkiem" ma gaz ? Moze ma prąd i
    sie mu oplaca ?

    dodatkowo:
    nie wziales pod uwage sprawnosci kotla gazowego vs kominka ;)

    Natomiast rzeczywiscie jest jak mowisz - czasami jeden z drugim nie pomysli,
    nie policzy ale za to ile ma radosci ze "ogrzewa taniej".

    Pozdrawiam

    Kane

  • 3. Data: 2010-01-23 14:02:37
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    Ja kupuję brykiet po 420 zł za tonę.

    Pzdry,
    /\/\\/\/

  • 4. Data: 2010-01-23 16:57:48
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "Usrobo" <u...@o...pl> wrote in message news:hjeo6k$vts$1@news.onet.pl...

    > jaki jest wiec sens dogrzewania domu kominkiem (brykietem) ?

    No jak jaki.. rekreacyjnie :-)

  • 5. Data: 2010-01-23 18:41:30
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Usrobo napisal:
    > jaki jest wiec sens dogrzewania domu kominkiem (brykietem) ?

    Zaden. Ale wiekszosc uzytkownikow nie liczy :)

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek
    (uzytkownik GZ-50 trzymajacy sie jak najdalej od kominkow)

  • 6. Data: 2010-01-23 21:13:25
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

    > poprawdzie mnie jesli sie myle
    > ale ja wole wystukać na programatorze 22st C
    > juz za ta samą kasę dokładać do kominka co 4h

    Wyliczenia teoretyczne, bo z gazu jak sadze wiecej da sie odzyskac niz z
    brykietu.

    Pozdro.. TK

  • 7. Data: 2010-01-23 22:20:37
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    olej brykiet tylko kup normalne drewno poza tym u producenta dostaniesz
    taniej o kilkadziesiat procent. Drewno bedzie jeszcze o nastepne
    kilkadziesiat procent tansze.

    robisz sobie drewutnie i czesc.

    ja wycialem sad i mam drzewa jeszcze na 3 sezony intensywnego palenia (a
    wypalilem juz 2 sezony;)))) i skladuje pod chmurka:)
    ale musze to pociac a malle kawalki zeby nie latac z lancuchowa po nocy;)

    sir

  • 8. Data: 2010-01-24 10:29:20
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 23 Sty, 12:57, Usrobo <u...@o...pl> wrote:
    [...]
> [...]
    >
    > przeliczam to na 1zł
    > wiec za 1zł mam 20,45MJ energii z brykietu
    > za 1 zł mam 20,49MJ energii z gazu GZ-50

    Z grubsza chyba by sie zgadzalo. Ja teraz popalam brykietem REKORD z
    wegla brunatnego za 22 pln / 25kg (kupuje w najblizszym skladzie, na
    bank mozna kupic taniej - musze troche podzwonic :) To jest ok 500MJ
    czyli 139kWh. 22 pln / 139kWh = 0,16 pln / kWh. Jakby nie patrzec
    wychodzi mi to prawie 3 x taniej niz prad (niestety dalej tylko I
    tarfa ;) Gaz 1kWh wychodzi 0,175 czyli podobnie. Gdybym mial taki
    wybor to z pewnoscia bym palil gazem. Aaaale. 1t tego brykietu to 880
    pln. Jak sam wiesz mozna kupic brykiet drzewny chyba z lepsza
    kalorycznoscia za lekko ponad polowe tego :) To juz kWh wychodzi w
    granicy 0,09 pln, czyli trzy razy taniej niz prad w drugiej taryfie -
    czyli podobnie, jak pompa ciepla :-) Gdybym jednak mial pompe ciepla
    to tez wiadomo, czym bym wolal grzac ;D

    Ten REKORD jest fajny - w nocy zaladowalem 6 sztuk i o 9 rano tylko
    otworzylem szyber i dolot powietrza na maks, wyrzucilem popiol z
    popielnika i po 5 minutach ogien huczy az milo :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2010-01-24 11:03:43
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Mam kawałek sadu, w sadzie stoi szopka, w szopce schnie drewno, to co mam z
    wycinki starszych drzew i z gałęzi. Do tego trochę darmowego drewna z palet
    na podpałkę.
    W ten sposób już siódmą zimę dogrzewam kominkiem, co kosztuje mnie tyle, ile
    włożę pracy w przygotowanie drewna. A jaki fajny zapach, zwłaszcza z drewna
    wiśniowego, albo z orzecha :-)
    Za rok 2009 wydałem na gaz 2400 zł łącznie z c.w.u. i wszelkimi opłatami.
    Jacek

  • 10. Data: 2010-01-24 11:14:44
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 24 Sty, 12:03, "Jacek" <n...@w...pl> wrote:
> [...]
    > wiśniowego, albo z orzecha :-)
    > Za rok 2009 wydałem na gaz 2400 zł łącznie z c.w.u. i wszelkimi opłatami.

    Za 2400 to ja ogrzeje poltorej sezonu pompa ciepla cala chate ! Moim
    zdaniem - cos duzo za ten gaz, samo CWU to nawet pradem wyszloby duzo
    taniej :) W bardzo dobrze ocieplonym domu za 2400 gazem ogrzalbys sie
    bez posiadania kominka.

    Ja zaluje bo na dzialce ktora kupilem bylo mnostwo juz dosc starych
    drzew owocowych, ktore wlasciciel przed sprzedaza wszystkie powycinal :
    ( Szkoda, bo bylyby dobre owoce i drewno na opal :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.