  • 1. Data: 2010-01-23 08:07:45
    Temat: zabudowanie grzejnika szakami kuchennymi?
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    Pod oknem w kuchni jest grzejnik.
    z powodu planowanych przerobek wyleci sciania boczna, wiec bedziemy
    musieli zrobic meble kuchenne rowniez pod oknem.
    wyjscia widze 2:
    1. przesuunac grzejnik spod okna w jakies inne miejsce, gdzie sie da
    zainstalowac grzejnik, no ale wtedy kupe zabawy z kuciem, ciagnieciem
    rur (fakt ze raptem ze 4-5 metrow, ale 2 rogi trzeba zaliczyc itp.
    2. zaslonic szafkami kuchennymi rowniez grzejniki
    ktos mi mowil ze w takim wypadku robi sie dluzszy blat w ktorym robi
    sie otwor na przeplyw powietrza (zaslania sie toto jakas kratka) a
    szafka de facto jest przed kaloryferem.
    szczerze mowiac mam duze watpliwosci bo nie wiem czy cale cieplo nie
    bedzie szlo w ogrzanie szafek - i zamiast miec cieplo w kuchni bede
    mial duchowke w paru szafkach, co raczej nie wplynie pozytywnie na
    stan szafek i ich zawartosci...

    ktos sie spotkal z rozwiazaniem nr 2 i moze sie podzielic
    doswiadczeniami?

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 2. Data: 2010-01-23 08:57:42
    Temat: Re: zabudowanie grzejnika szakami kuchennymi?
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    > bedzie szlo w ogrzanie szafek - i zamiast miec cieplo w kuchni bede
    > mial duchowke w paru szafkach, co raczej nie wplynie pozytywnie na

    podobnie jak z zabudowaną lodówką podblatową, trzeba dobrze zaizolować
    plecy szafek, to nie będzie grzało, oprócz otworów w blacie (albo
    specjalnej kratki do takich lodówek właśnie), trzeba też podobne
    otwory zrobić w cokole pod szafkami, żeby była cyrkulacja powietrza
    (chyba, że szafki na nóżkach), grzejnik i tak straci na pewno na
    wydajności, więc jeśli zależy ci na grzaniu nim, to lepiej będzie go
    przenieść...

    pozdrawiam
    s_13

  • 3. Data: 2010-01-23 11:27:18
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    On Jan 23, 9:07 am, Cyb
    <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> wrote:
> [...]
    > stan szafek i ich zawartosci...
    >
    > ktos sie spotkal z rozwiazaniem nr 2 i moze sie podzielic

    Dolot dołem, wylot górą, izolacja termiczna (folia aluminiowa) szafek
    i ściany. Skończyło się całkowitym zakręceniem. W sumie żałowałem że
    sie go po prostu nie wywaliło, szafka byłaby bardziej pojemna.

    --
    ZZ@private

  • 4. Data: 2010-01-23 20:16:27
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Ściąłem fragment ściany od okna do podłogi.Powstała wnęka.Wiedząc,że będą straty na
    grzaniu
    wpakowałem tam grzejnik o max rozmiarze, ale taki,żeby mi nie kradł przestrzeni
    szafek, czyli 2
    płytowy.Na ścianie 1cm styropianu+ folia zagrzejnikowa, z przodu płyta GK wycięta na
    dole, przy
    podłodze na całej długości grzejnika. Oklejona również ekranem zagrzejniokowym.Wylot
    ciepłego
    odbywać sie będzie poprzez spreparowany parapet, nie dziury w szafce.

  • 5. Data: 2010-01-24 01:01:05
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    Uzytkownik "Cyb" <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisal
    w wiadomosci news:2rall5pet6aqbaua7gpvhrfe9nn74psbhj@4ax.com...
> [...]
    > stan szafek i ich zawartosci...
    >
    > ktos sie spotkal z rozwiazaniem nr 2 i moze sie podzielic

    Grzejnik pod oknem ma te zalete ze blokuje najzimniejsze miejsce i zapobiega
    wykraplaniu sie pary na oknie, grzybieniu szpalet itd. Od tylu szafki mozesz
    przykleic styropian.
    Jest jeszcze trzecie wyjscie: mozesz podniesc grzejnik, tak aby jego wylot
    (zakladam ze grzejnik to plytowy konwektor) zlicowac lub prawnie zlicowac z
    powierzchnia blatu. Taki grzejnik 85% swojej pracy wykonuje przez
    wykorzystanie konwekcyjnego przeplywu powietrza i ogrzewanie tego powietrza
    a tylko 15% to wypromieniowanie ciepla. Grzejnik nie musi wisiec na scianie
    na standardowych wieszakach, moze stac na nózkach, mozna pospawac wieszaki
    na których powiesisz grzejnik w dodgodniejszej pozycji w stosunku do mebli.
    Rurki przedluzysz rurkami pex.
    --
    Jackare