  • 1. Data: 2010-01-22 13:44:03
    Temat: ziemianka - co z pozwoleniem
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    Witam

    Czy ktos bardziej zaznajomiony z prawem
    budowlanym, moze mi powiedziec jak mozna
    wybudowac ziemianke w ogrodzie tylko na zgloszenie?
    Temat jest przyszlosciowy, poniewaz narazie nawet domu nie mam
    ale tak sie zastanawiam.
    Z tego co sam znalazlem, wynika ze pomieszczenie gospodarcze,
    ktore buduje sie na zgloszenie, nie powinno byc zaglebione
    w ziemi - prosze mnie nie pytac o źrodlo :-) poniewaz nie pamietam
    gdzie to czytalem - murator, buduj dom albo internet - chyba
    z 0,5 roku temu.

    Ziemianka ma miec wymiary okolo 2x2m po wewnetrznej, moze
    nawet ciut mniej. Ma byc zaglebiona okolo 1-1,2m w ziemi i okolo
    1m wystawac ponad. Na to ocieplenie, warstwa zabezpieczajaca
    przed korzeniami i wilgocia. Brak izolacji na scianach - choc moze
    jak bede mial czas zaizoluje jakims abizolem czy czyms podobnym.
    Calosc przykryta 0,5 warstwa ziemi a na tym rosliny z bardzo plytkimi
    korzeniami.

    Chce to zrobic legalnie i placic za to podatek ( kurcze :-) chyba
    nie wiem co pisze ;-) ), wiec nie wchodzi w gre budowa po
    cichu.

    Jak to zrobic legalnie, tylko na zgloszenie, bez projektow i innych
    pierdolow.

    Pzdr
    Darek

  • 2. Data: 2010-01-22 17:18:12
    Temat: Re: ziemianka - co z pozwoleniem
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "Darek" <d...@o...pl> napisal w wiadomosci
    > Witam
    >
    > Czy ktos bardziej zaznajomiony z prawem
    > budowlanym, moze mi powiedziec jak mozna
    > wybudowac ziemianke w ogrodzie tylko na zgloszenie?

    IMHO nie ma takiej mozliwosci - jest to budowla ziemna i nie zostala wymieniona na
    liscie zamierzen objetych zgloszeniem. Nawet jesliby urzad nie wniósl sprzeciwu na
    takie zgloszenie (bo napisalbys, ze to obiekt malej architektury) to i tak bylaby to
    samowola.

  • 3. Data: 2010-01-22 19:25:38
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    ok, moze zadam pytanie inaczej.
    Poniewaz prawo budowlane dopusza budowe budynku gospodarczego,
    pod ktory przeciez moge podciagnac ziemianke, parterowego o jakies
    tam max powierzchni.

    W takim razie jak mozna interpretowac - "budynek parterowy".
    Nie znalazlem takowej definicji. Taka ziemianka bedzie budynkiem
    parterowym czesciowo umieszczonym pod powierzchnia
    ziemi...

    Pzdr
    Darek

  • 4. Data: 2010-01-22 20:33:23
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > ok, moze zadam pytanie inaczej.
    > Poniewaz prawo budowlane dopusza budowe budynku gospodarczego,
    > pod ktory przeciez moge podciagnac ziemianke, parterowego o jakies

    Aby spelnic definicje kondygnacji nadziemnej strop, oraz choc jedna sciana musi w
    polowie swej wysokosci w swietle wystawac podan poziom terenu. Jesli ci taka
    ziemianka wystarczy...

  • 5. Data: 2010-01-22 21:27:36
    Od: "rv" <redakcja_V@dupa_A_nie.gazeta.pl>

> [...]
    > nie wniósl sprzeciwu na takie zgloszenie (bo napisalbys, ze to obiekt
    > malej architektury) to i tak bylaby to samowola.

    Czy spodziewasz sie ze nadzór budowlany przyjedzie kontrolowac ziemianke
    2x2m?
    Conajmniej dziwne by to bylo,
    moze ze sasiedzi wojuja z inwestorem.

  • 6. Data: 2010-01-28 08:25:53
    Od: z...@f...pl

    ..i tak w końcu dojdziesz do tego, że takie drobiazgi buduje się nie pytając o nic
    nikogo, a dbając tylko o ładny końcowy efekt. Na pewno nikt nie będzie się tego
    czepiał. Mam ziemiankę od 6 lat i nikogo nie pytałem czy mogę ją wybudować. Pzdr

  • 7. Data: 2010-01-28 16:13:51
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik <z...@f...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > czepiał. Mam ziemiankę od 6 lat i nikogo nie pytałem czy mogę ją wybudować. Pzdr

    Znane są przypadki ludzi, którzy hotele wybudowali nie pytając się nikogo o zgodę :).
    Dopóki masz dobrych sąsiadów i generalnie normalne sąsiedztwo to problemu nie ma.