  • 1. Data: 2010-01-21 11:43:16
    Temat: c.o. z PEC czy gazowe. Pytanie do praktyków
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Obecnie mam c.o. gazowe i z tego także c.w.u. Kocioł dwufunkcyjny.
    Dom jednorodzinny "klocek" lata 60-te.
    PEC ma wkrótce ciągnąć rurociąg w ulicy i będzie możliwośc podłączenia do
    ogrzewania.
    Na razie mam tyle samo "za" ile "przeciw".
    Jak wyglądają w praktyce koszty PEC vs gaz.
    Drugie pytanie co z c.w.u.? Czy trzeba zostawić kocioł gazowy do ciepłej
    wody, czy też korzystać z wymiennika?
    Jacek

  • 2. Data: 2010-01-21 12:31:34
    Temat: Re: c.o. z PEC czy gazowe. Pytanie do praktyków
    Od: "jagr" <j...@W...pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jak wyglądają w praktyce koszty PEC vs gaz.
    > Drugie pytanie co z c.w.u.? Czy trzeba zostawić kocioł gazowy do ciepłej

    Zależy z czego PEC produkuje energię. Jeśli z gazu, to chyba nie ma sensu.
    Z węgla, to może być taniej. Trzeba wziąć taryfy i przeliczyć. Przeliczyć
    dla całego roku, bo w okresie letnim też się raczej płaci w PEC.
    Ale trzeba podliczyć wszystkie składniki i odpowiedią dla Ciebie taryfę, bo
    taryf jest wiele.
    Posiadanie kotła c.o. gazowego we własnym domu jest wygodnym rozwiązaniem.
    Zawsze można tak przestawić, jak się chce. Włączyć w lipcu, jeśli jest
    chłodno. PEC może nie oferować takich udogodnień. Ale trzeba to sprawdzić w
    PEC-u, jaka jest ich oferta. I za ile.
    jagr

  • 3. Data: 2010-01-21 18:45:36
    Od: "KS" <o...@o...pl>

    > Zależy z czego PEC produkuje energię. Jeśli z gazu, to chyba nie ma sensu.
    > Z węgla, to może być taniej.

    Chyba że PEC produkuje też energie elektryczną.
    Wtedy ciepło jest produktem ubocznym, i moze byc tańsze.

    Pozdrawiam
    K.S.

  • 4. Data: 2010-01-21 19:30:55
    Od: melon <m...@p...onet.pl>

    Jacek pisze:

    > Jak wyglądają w praktyce koszty PEC vs gaz.

    Pewnie zależy w jakim mieście. U mnie przykładowo (mieścina 15tys.
    mieszkańców na Pomorzu) się nie opłaca - po przekalkulowaniu stawek za
    GJ wyszło mi ok. 60% drożej niż gaz (1 GJ z PEC 64,94 PLN nie licząc
    kosztów stałych)

    --
    pozdrawiam,
    mel

  • 5. Data: 2010-01-23 18:24:10
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    KS wrote:

    > Chyba że PEC produkuje też energie elektryczną.
    > Wtedy ciepło jest produktem ubocznym, i moze byc tańsze.

    ale pec musi utrzymywać bardzo kosztowną i kłopotliwą w eksploatacji siec
    ciepłowniaczą co podnosci dość skuteczenie cene energii z PEC

  • 6. Data: 2010-01-23 19:14:40
    Od: "J_K_K" <j...@i...fm>

    > ale pec musi utrzymywać bardzo kosztowną i kłopotliwą w eksploatacji siec
    > ciepłowniaczą co podnosci dość skuteczenie cene energii z PEC

    No i jak się temu PEC'owi płaci: z licznika,
    podzielnika, czy m2 przez cały rok ?

    Pzdr

    JKK

  • 7. Data: 2010-01-23 19:35:28
    Od: M <M...@w...pl>

    J_K_K pisze:

    > No i jak się temu PEC'owi płaci: z licznika,
    > podzielnika, czy m2 przez cały rok ?

    np. płacisz cały rok za moc zamówioną (maks jaki będziesz mógł dostać)
    oraz za każdy GJ zużytej energii (licznik ciepła - mierzy T_IN, T_OUT
    oraz ilość przepływającej wody w l/h).

    M.

  • 8. Data: 2010-01-23 21:39:43
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Sprawdziłem ceny:
    PEC liczy sobie 107 zł miesięcznie stałej opłaty za 15 kW mocy
    zadeklarowanej plus 30 zł za 1 GJ ciepła.
    Grzeją tylko sezonowo, więc c.w.u. tak czy siak muszę mieć z gazu.
    Jacek

  • 9. Data: 2010-01-23 22:25:04
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Jacek napisal:
    > Sprawdziłem ceny:
    > PEC liczy sobie 107 zł miesięcznie stałej opłaty za 15 kW mocy
    > zadeklarowanej plus 30 zł za 1 GJ ciepła.
    > Grzeją tylko sezonowo, więc c.w.u. tak czy siak muszę mieć z gazu.

    Czyli miesiecznie
    PEC = 107 + 15 x n GJ
    GZ50 = 59 + 52 x n GJ

    No to latwo wyliczyc, ze PEC zaczyna byc oplacalny wzgledem
    gazu po przekroczeniu poboru 1,3 GJ miesiecznie. Hm, ja przy
    obecnych mrozach mam zapotrzebowanie 0,5 GJ na dobe. Tylko, ze:
    (a) PEC do mnie nie dociera,
    (b) date rozruchu i zakonczenia sezonu ustalam sobie
    indywidualnie, a nie czekam marznac trzy dni, az sie zdecyduje :)

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 10. Data: 2010-02-01 17:55:01
    Od: zbigi <z...@w...pl>

    Jacek_P pisze:

> [...]
    > gazu po przekroczeniu poboru 1,3 GJ miesiecznie. Hm, ja przy
    > obecnych mrozach mam zapotrzebowanie 0,5 GJ na dobe. Tylko, ze:

    W Belchatowie, ktory korzysta z najwiekszej w swiecie ;)
    elektrocieplowni ;), najtansze cieplo oferuje wlasnie PEC.
    Konkretnych wartosci nie podam - bazuje na wypowiedzi kilku osob, ktore
    mialy okazje skorzystac z podlaczenia, zrobily to i maja porownanie -
    zarowno z kotlem gazowym, kotlem na ekogroszek jak i mialowcem.

    > (a) PEC do mnie nie dociera,

    I to jest najwiekszy problem. Podobnie jak z gazem ziemnym :\

    > (b) date rozruchu i zakonczenia sezonu ustalam sobie
    > indywidualnie, a nie czekam marznac trzy dni, az sie zdecyduje :)

    Ale o czym ty piszesz? Cieplo pompowane jest przez caly rok - czasem
    tylko w srodku lata zdarzy sie _kilka_ dni bez ciepla. I nadal ty
    decydujesz, czy odkrecasz kaloryfery, czy tez nie. W dowolnej chwili.
    Przynajmniej w Belchatowie tak jest :)

    --
    pozdrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)