  • 1. Data: 2010-01-21 07:39:26
    Temat: Ciśnienie w zładzie CO
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Czy wielkość ciśnienia ma istotne znaczenie?
    Pomijam fakt,gdzie producent kotła życzy sobie,żeby nie było np. mniejsze niż 0,5 a
    większe od 3 atm
    (zawór bezpieczeństwa.
    Co daje np różnica pomiędzy 1,5atm a np. 2,3 atm?

  • 2. Data: 2010-01-21 07:52:00
    Temat: Re: Ciśnienie w zładzie CO
    Od: "Kane" <k...@a...pl>

    > Czy wielkość ciśnienia ma istotne znaczenie?
    > Pomijam fakt,gdzie producent kotła życzy sobie,żeby nie było np. >mniejsze
    > niż 0,5 a większe od 3 atm (zawór bezpieczeństwa.
    > Co daje np różnica pomiędzy 1,5atm a np. 2,3 atm?

    Przyłączam sie do pytania: doprezycowujac - w układzie z pompą CO, otwartym
    (w moim przypadku).

    Pozdrawiam

    Kane

  • 3. Data: 2010-01-21 09:15:04
    Od: robertr <e...@o...pl>

    O ile pamiętam to producenci grzejników dają inną gwarancje na te
    pracujące w układzie otwarym (dłuższa) i zamkniętym - krótsza. Głowna
    rónica leży w ciśnieniu w instalacji . Układ otwary ma ciśnienie
    pomiędzy różnicą poziomu pieca a przelewem - średnio 0,5 atm.
    Zamknięty ma wyższe ciśnienie. Myślę że ciśnienie powinno być jak
    njaniższe, ale takie aby wszystko jeszcze chodziło prawidłowo.
    Pozdr

  • 4. Data: 2010-01-21 11:03:07
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > O ile pamiętam to producenci grzejników dają inną gwarancje na te
    > pracujące w układzie otwarym (dłuższa) i zamkniętym - krótsza.

    ja słyszałem, że odwrotnie z powodu większego ryzyka korozji w
    układzie otwartym...

    pozdrawiam
    s_13

  • 5. Data: 2010-01-21 11:21:29
    Od: robertr <e...@o...pl>

    On 21 Sty, 12:03, s_13 <s...@i...pl> wrote:

    > ja słyszałem, że odwrotnie z powodu większego ryzyka korozji w
    > układzie otwartym...
    >
    > pozdrawiam
    > s_13

    Na pewno to gdzieś....., kiedyś..... widziałem....(rozróżnienie
    otwarty - zamknięty - korzystne dla otwartego) dlatego zwróciło to
    moją uwagę. W tej chwili nigdzie tego nie mogę znależć. Tym bardziej
    zwróciło to moja uwagę że ryzyko korozji to dokładnie tak jak
    piszesz...
    Sorry jeśli mieszam...

  • 6. Data: 2010-01-21 21:45:41
    Od: "wolim" <n...@t...pisz>

    a to nie jest tak, ze im wyzsze cisnienie, tym szybciej sie woda gotuje?

    tak jak w garnkach zeptera?

  • 7. Data: 2010-01-21 22:25:19
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    On 21 Sty, 22:45, "wolim" <n...@t...pisz> wrote:
    > a to nie jest tak, ze im wyzsze cisnienie, tym szybciej sie woda gotuje?

    chyba odwrotnie... im wyższe ciśnienie tym dłużej woda się gotuje, bo
    wrze w wyższej temperaturze...

    pozdrawiam
    s_13

  • 8. Data: 2010-01-22 08:35:55
    Od: "Jackare" <...@s...de.uk.pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pisz> napisał w wiadomości
    >a to nie jest tak, ze im wyzsze cisnienie, tym szybciej sie woda gotuje?

    Jest. Tyle, że dokładnie odwrotnie. Im wyższe ciśnienie tym wyższa
    temperatura wrzenia, dlatego woda w instalacjach ciśnieniowych może osiągać
    120 st C i nie wrzeć.
    --
    Jackare

  • 9. Data: 2010-01-23 20:11:30
    Od: Rentier <f...@g...com>

    Jackare pisze:
> [...]
    >>
    > Jest. Tyle, że dokładnie odwrotnie. Im wyższe ciśnienie tym wyższa
    > temperatura wrzenia, dlatego woda w instalacjach ciśnieniowych może
    Ale to chyba nie jedyny powód w domowej instalacji CO, zasilanej wodą o temp. np 70
    st, ze
    sterowanego kotła...